BMW X7 – a V8-ast csak Amerikának adja
Ekkora veséket még tuti nem láttál, íme a BMW X7
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Igazi monstrumként, jövő tavasszal érkezik a BMW csúcs szabadidő-autója, az X7. 6 és 8 hengeres motorok mozgathatják, ám utóbbit csak az amerikai piac kapja meg.
Gigászi méretekkel jön a BMW csúcs SUV-ja, ami a márka terminológiája szerint nem SUV, hanem SAV, Sports Actvity Vehicle. Az akár hétüléses monstrum 5,15 méter hosszú, kereken 2 méter széles, 1,81 m magas, tengelytávja 3,11 méter. Gyakorlatilag minden tudását beletette a BMW. Az akusztikus szélvédő alapáron jár, opcióként az oldalablakok is fokozott zajelnyelő betéttel kiegészített dupla üvegek. De ami a lényeg, s akkor is szembetűnő lenne, ha a sajtóanyag nem hangsúlyozná ki:
a hűtőmaszk veséi a BMW történelmének legnagyobbjai.
BMW X7 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
5151 | 2000 | 1805 | 3105 | 326-750-2120 |
Nem csak a hűtőmaszk az eddigi legnagyobb, a sofőrsegéd-arzenál tudása is: a dugóasszisztenses távolságtartós tempomat és a sávtartó, valamint a táblafelismerős sebességszabályozó talán már említésre sem méltó, amikor az X7 már az elsőbbségadásra kötelező táblát is felismerheti és jelezheti, vészhelyzetben pedig a kikerülésben is segít aktív kormányzásával. Alapáras az összkerékhajtás, az első-hátsó légrugózás az elektronikus lengéscsillapítókkal, a felnik 20-22 colosak, ha valaki terepjárásra használná a legdrágább BMW szabadidő-autót, kérhet differenciálzáras off-road csomagot, a szintén opciós összkerékkormányzás és az aktív borulásgátló pedig közúton is jól jöhet. Terepjellemzők kapcsán elmondható, hogy 22 centi a hasmagasság, 25 fok az első, 22 a hátsó terepszög, az átgördülési, azaz a rámpaszög pedig 19,8 fok; a gázlómélység (7 km/órás tempóig) 50 centiméter. Említésre méltóak a hatalmas hűtőmaszkot szegélyező fényszórók is: alapáron LED-esek, opcióként LED-lézer technológiát alkalmazók és persze adaptívak.
Az ülésszám alapáron 7 (a magyar sajtóanyag szerint), de lesz csupán 5 üléses verzió, a második sorba pedig különálló foteleket rendelve 6 ülést kapunk. A három üléssor mögött is kisautónyi, 326 liter a csomagtér, a harmadik üléssor lehajtásával 750, csupán az elsők használatával pedig 2120 literes rakteret kapunk. A rakodás könnyítésére a légrugós hátsó futómű 4 centivel engedi lejjebb a padlót, ami a fotók szerint üléshajtással is sík felületű.
Nem csak tér, luxus is bőséggel van, "Design Pure Excellence" és "M Sport" csomagokkal tehető egyedivé az X7, mindkettő válogat a BMW Individaul kínálatából is. Itt alapáras a négyzónás automata légkondicionáló és a háromrészes, nyitható panorámatető is, opcióként sok más mellett Bowers & Wilkins hifi, valamint a hátsó üléssorokba kerülőket kényeztető szórakoztató rendszer is választható. A legújabb, harmadik generációs head-up display kerül az X7-be, a műszerblokk 12,3 colos digitális, a középső kijelző pedig már érintésérzékeny és gesztusvezérlést is támogató. A műszerfali gombok egy része üveg, a kulcs pedig természetesen digitális, akár okostelefonnal is helyettesíthető. A BMW itt először beveti azt, amit a Tesla már évek óta kínál: a szoftverfrissítések távolról is telepíthetők.
Ami a motorokat illeti: hathengeresek a belépők, illetve Európa számára nincs is más, az amerikai piac viszont kap V8-as benzinest is (X7 xDrive50i), ikerturbóval, 462 lóerővel és 650 Nm nyomatékkal. Európa be kell érje benzinesből az X7 xDrive40i verzióval, ami soros hathengeres, kettős megfúvású turbóval, 340 lóerővel és 450 Nm nyomatékkal. Dízelből csakis 3,0 literesek vannak, szintén sorhatosak, az alap az X7 xDrive30d, 265 lóerővel és 620 Nm nyomatékkal, míg a négyturbós X7 M50d 400 lóerőt és 760 (!) Nm nyomatékot ad. Menetdinamikai adataik alább, lehet ámulni. Az X7 áráról egyelőre még nincs hír, az X5, X6 modellekhez hasonlóan a dél-karolinai Spartanburg üzemében készülő újdonság piaci bevezetése jövő tavasszal esedékes, így arra a kérdésre csak akkoriban tudunk választ adni, hogy vajon mennyiért lesz megkapható a 7-es sorozatú szabadidő-autó.
BMW X7 - műszaki adatok
X7 xDrive40i | X7 xDrive50i | X7 xDrive30d | X7 M50d | |
Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | |||
Hengerűrtartalom (cm3) | 2998 | 4395 | 2993 | |
Hengerek/szelepek száma | 6/24 | 8/32 | 6/24 | |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | |||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 340 (5500-6500) | 462 (5250-6000) | 265 (4000) | 400 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 450 (1500-5200) | 650 (1500-4750) | 620 (2000-2500) | 760 (2000-3000) |
Végsebesség [km/h] | 245 | 250 | 227 | 250 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 6,1 | 5,4 | 7,0 | 5,4 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 8,7-9,0 | 11,4 | 6,5-6,8 | 7,0-7,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 198-205 | 261 | 171-178 | 185-193 |
Saját tömeg [kg] | 2320 | 2460 | 2370 | 2460 |
Megengedett össztömeg [kg] | 3155 | 3255 | 3220 | 3290 |
Abroncsméret elöl és hátul | 275/50 R20 | 285/45 R21 |