A BMW jelenlegi tervei szerint 2030-ra szeretné elérni, hogy az eladásaik 50 százalékát a villanyautók tegyék ki
Az évtized elején sorra jelentették be a gyártók a teljes villanyosítást, ám a csökkenő kereslet miatt egyre többen visszatáncolnak. A BMW a kezdettől fogva óvatosabban állt az elektromos autók kérdésköréhez. A Párizsi Autószalonon a bajor vállalat vezérigazgatója, Oliver Zipse egyenesen kijelentette, hogy az Európai Uniónak vissza kellene vonnia a 2035-ös tiltást, amely megtiltaná, hogy a következő évtized felétől új, hagyományos belső égésű motorral szerelt autókat helyezhessenek forgalomba.
Indoklásában a kínai függést említette az akkumulátorok tekintetében, valamint kitért arra is, hogy Európában a villanyautókat egy általános előítélet lengi körül - nem túl pozitív értelemben.
"A 100 százalékos villanyautó-stratégia helyett egy átgondolt, CO2 kibocsátást csökkentő csomagot kellene kidolgozni, így a nyugati világ kevésbé függene a kínai akkumulátoroktól" - jelentette ki a vezérigazgató.
Nem csak a BMW-vezér aggódik
Az utóbbi időben egyre hangosabbá váltak a 2035-ös tiltást bíráló hangok. A német kormány kezdettől fogva szkeptikusan állt az intézkedéshez, a lobbierejüknek köszönhetően pedig sikerült is kiharcolniuk egy kivételt, amely szerint a szintetikus üzemanyaggal hajtott belsőégésű motorok a következő évtized második felében is forgalomba kerülhetnek, más kérdés, hogy ez a technológia egyelőre gyermekcipőben jár. Az olasz kabinet több tagja is éles kritikával illette a tiltást, változást követelve, a Porsche gazdasági ügyekért felelős vezetője, Lutz Meschke pedig egyenesen kijelentette, szerinte eltörlik vagy elhalasztják a tiltást.
Ha a villanyautó a jövő, a fejlődés és a haladás szimbóluma, amely mellett dinoszauruszként fognak kihalni a belső égésű motoros járművek, akkor miért is kellett betiltani az utóbbiakat…?