BMW tanulmány a 2002 turbo emlékére

Villa d’Este: debütált a BMW 2002 Hommage koncepció

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Különleges sportautó koncepció a BMW 2002 turbo tiszteletére - a BMW 2002 Hommage a Concorso d’Eleganza Villa d’Este egyik sztárja volt.


A bajor gyár 02-es szériájának 50. évfordulóját ünnepli a 2002 Hommage koncepció. Az M2-esre kísértetiesen hasonlító tanulmányt Európa legkomolyabb veteránautós rendezvényén, az elmúlt hétvégi Concorso d’Eleganza Villa d’Este-n mutatták be. Stílusosan a legendás 2002 turbo mellé állítva, aminek tiszteletére készült. A 2002 turbo volt az első sorozatgyártott turbós sportautó Európában, ennek köszönhető a koncepció agresszív cápaorra, ahogy az elmaradhatatlan vesék és a szénszálas első kötény is. A retró, aranyreflektoros fényszórókon kívül piros vonószem, hátsó szárny és négykipufogós karbon diffúzór teszi igazi gyorsasági versenyautóssá.

A szélesített kerékidomok sem véletlenek. Ezeket is a 2002 turbo inspirálta, aminek szintén szélesítésre volt szüksége, hogy megkapja a homologizációt, meg persze, hogy jobb futást adjon. A sportos szoknyán kívül rejtett ajtónyitó és karbon övvonal jellemzi az oldalnézetet. Mindez matt és fényes Space Race fényezésben és 20 colos könnyűfém felniken gördülve, amiket aranysárga féknyerges rendszer segít megállítani. Részletes teljesítményadatokat nem közölt a BMW, de logikus a turbós hajtás - a mai trendeknek megfelelően, egyben tisztelegve az idős legenda előtt.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

60 thoughts on “BMW tanulmány a 2002 turbo emlékére

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Nem ezt írtam, és nincs is semmilyen pálfordulás. Eddig azt mondtam hogy az üres hangulatkeltő fröcsögés káros. Nem a szakterületem és nem is a hobbim. Nem fogok tudni úgy lebeszélgetni veled a TTIP szépségeiről, mint az autókról, és egy autós oldalon nem is ez lenne a legcélszerűbb.

    Általában a külkereskedelmi liberalizációval nagyon jól jártunk ,ezért van nálunk most ipar, ezért van nálunk kereskedelem. Ahhoz hogy értelmezni tudd az ilyen kérdéseket nem ártana kicsit az összefüggéseket is ismerni.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    En meg ugy latom, szep csendben megint megvaltoztattad a velemenyedet, mintha mi sem tortent volna.
    „Nemt udom jó-e a TTIP, nem az én dolgom megítélni. De nem is fröcsögök úgy hogy nem ismerem, mert trendi.”
    Eddig azt montad hogy tudod mi van benne barki beleolvashat, szuper lesz nekunk.
    Veulis orulok hogy vegre lassan kepes vagy kinyitni a szemedet es hasznalni is. Resz sikernek veszem hogy hajlando voltal vegre valtozni es realisabb lenni, kar hogy ilyen messzire kellett erte mennem.
    Konzekvensebb lettel, ennek oroluk!

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Én pont ellenkezőleg, azt látom, hogy az ilyen külső befektetéseknél kijezetten szenzitívek rá, hogy ne lehessen „kínaizni” a volvót vagy indiaizni a jaguart.

    A Ford átvétellel legalább annyira konzervatív lett az akkori új XJ, majd a Tatat vezetésével még inkább felvették azt a Callum designt, amelyert még javában a Ford idején terveztek. A Mostani Jag designhoz semmi köze a Tatának, A Jaguar CXF 2007-es…
    [url]https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_C-XF[/url]

    A Geely még messzebb ment a hagyományőrzésben. Egyrészt az átvételkor távozott Steve Mattin formatervét maximálisan végig vitték (a V60nál nem lett volna még módjuk módosítani, de a V40nél már igen. mégsem tették), ezzel elejét véve hogy mármit is „lekínaizzanak”.

    Másrészt azonnal fedélzetre hívták Mr Volvót, Peter Horburyt, aki a Ford Pérmiummárkáinak vezető főtervezője volt (Mattin elődje, majd főnöke). Horbury tefvezetett pár érdekes hommage-t, majd elhozták a Geelyhez, és a helyére jött a mostani tervező. Se szerintem mostanmra azért eléggé egyértelművé vált, hogy a Volvo nem vált kínaivá.

    A Caddy stílusa mindenkitől elkülönül, viszont a Lincolnt egyáltalán nem érzem olyannak, mint a Caddy. Sőt még csak a megközelítés sem hasonló. A Caddy nagyon egyedi és konzekvens, míg a Lincolnt olyannak érzam mint az Acurát,.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Konzekvens: következetes, az értkeihez kezdettől fogva ragaszkodó.

    Nekem ilyen gyártók: a legjobb példa a Jeep(a 7-es osztatú hűtőmaszkjával), az Alfa(pajzs), BMW(vesék), VW(az egyenes vonalú hűtőmaszk kezdettől fogva jelen van náluk), Volvo(a ferde vonallal kettéosztott hűtőrács), Rolls-Royce, Bentley, stb…

    A Merci olyannyira konzekvensen viszi végig a vonásait, hogy még a furgonjain, kamionjain is felismerhetők a Merci-jegyek.

    Szóval szerintem ennek a hűtőmaszkhoz elég sok köze van. Ha egy autó legfőbb jellegzetességeit keressük, szinte az első dolgok egyike, ami eszünkbe jut: a hűtőmaszk.

    Szerintem annak, hogy a Jaguar nem ilyen, sok köze van ahhoz, hogy többszöri tulajdonosváltáson ment keresztül, nehéz időket élt meg, és a Ford-vezetése más arculatot vezetett be a márkának, és a Tata szintén. Ez oda vezetett, hogy kiveszett belőle az angolság(jelzem: szerintem). Tudod, mi az ízig-vérig brit autó? A Rover 75-ös. Vagy a Rolls-ok, Bentley-k, Morgan-ek… Ha a fotójukra nézek, szinte kedvem szottyan egy forró teához. Természetesen keksszel, ahogy azt illik:)

    A 3 japán prémiumtól nekem azért élesen elkülönül a Caddy vagy a Lincoln stílusa, ezért nem merném őket „amerikainak” nevezni. Hiányzik belőlük az amerikai tahóság, kivagyiság, bazáriság. Egyébként nagyon bírom az amerikaiakat meg az autóikat is, de ez attól még egy jellemző dolog. Nagyon másként gondolkodunk ebben a kérdéskörben, de nincs baj ezzel.

    Az egyébként megfigyelhető, hogy konzekvenciáról csak a nagy múltú gyártóknál beszélhetünk. A nem régóta létezők keresik az útjukat. Ez megvan a 3 japánnál, a Teslánál is… Nagy kérdés, hogy a Borgwardnál, a DS-nél, a Genesisnél majd hogy oldják ezt meg.

    A Tesla is egy kőkemény útkereső: a Model S-en van egy jellegzetes hűtőmaszk, a Model X-en már egy másfajta van, a Model 3-on meg már semmilyen sincs:) Fiatal cégeknél ez tök természetes dolog, még nem tudják, merre van az arra…
    Az Audi szintén: ők sem a single frame-et használták kezdettől fogva…

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Pnot ezzek kezdtem mister Osborn. Igen teged igazollak, mert ha ez van akor egyet ertek, nem konzekvensen tagadok. Olvass vissza, Konzekvens az volt. Ezt irtam. Ugy latom a szoveg ertelmezes sem megy pedig nem irok hosszan. Azt irtam VOLT. MErt mar nem az, ahogy te is irtad.
    XJ.
    [url]https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ[/url]
    Az XJ 2009-tol jobban hasonlit egy ursiklora mint egy 2009 elotti Jag-ra. Hasonlosagot telleg nem latok.
    (Bezzeg az LS400.) Kikopott Merci. Ez az uj XJ meg kikopott Jag. Kikopott, 2009-ota. Ez konzekvens?
    Amugy az S-type az a Mondeora van raepitve. Ford S-type!

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Teljesen össze vissza válogattál.
    Nézd meg Jaguar XJ I.-II. gen 1968 II. gen II gen a faacelifitg (de tkp a facelifttel csak a jellegzetes kereklámpát vették ki). majd IV és az V gen.
    1968-tól 2009-ig gyakrolatilag ugyanazt a vérvonalt gyártották, egy ,megszakítással kerek lámpákkal és Jag hűtőráccsal, nyulánk testttel, hasonló övvonallal és tetővonallal. És ide paszolt mégz X type is.

    Az aktuális XJ az első forradalmi változás, viszont az új formanyelv egységesen végigmegy minden új Jauaron (F type, F pace, XF, XE, XJ). szerintem elég jól is sikerült, most nem a forma a gyengéje a jaguaroknak, hanem a belső.

    Az S typenál pont engem igazolsz a hasonló formanyelvvel, ez pont egy olyan fot ami a Jag retróformáját akarja igazolni. Ha nem látod benne amit épp sugalni akar akkor az a te bajod. Ott a tetővonal (főleg a hátsó ív), az ereszkedő far a kereklámpák..

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Konzekvens? HMMM.
    Lassuk:
    [url]http://www.fordscorpio.co.uk/images/jagstypemk2.jpg[/url] Az volt.
    [url]http://automobilesdeluxe.tv/wp-content/uploads/2008/08/jaguar-xk60-car-magazine.jpg[/url] Nem latom a konzekvenciat.
    [url]http://static.autojunk.nl/pictures/2013/0701/231102/image_01.jpg[/url] Itt sem.
    Megmagyaraznad.
    Az LS400at nem piszkalom tovabb, mert nincs ertelme, meg az ufokat is bevonnad hogy igazold a hulyeseged.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Ha neked a Jag stílusvesztett akkor nem igazán értem hogy mi az ami konzekvens… Mind a részletek mind a sziluett eléggé jellegzetes, Az identitásvesztést én olyan dolgokban látom, hogy korábban első rangú belsők helyett nagyon furcsa dolgokat engednek meg maguknak…

    Az Acura és főleg a lexus számomra nem érződik „japánnak”. Ezek amerikai márkák amelyek az USÁ-ban (és paradox módon pár kisebb spéci piacon, mint az oroszon vagy fogynak) igazán sikeresek és sokkal inkább érződik rajtuk az amerikai jelleg.

    Én úgy érzem, hogy a 3 japán prémiummárka sokkal közelebb áll más prémiummárkákhoz mint egymáshoz. Az Infintik látványosan „olaszosak” (úgy is hogy ilyen mára gyakorlatilag nem is létezik). Az Acura nehezen meghatározható ráadásul időben és térben igen heterogén. A Lexus pedig érezhetően németes, egy két kivétellel.

    És ami talán jellemző még, a japán prémiummárkák formanyalve nem annyira homogén akár időben akár térben. Az Infinitinek van egy sztártervezője, aki időben és térben összeszedi és gondozza a formanyelvet. Az Acura esetében nincs akkora márkaidentitás (szedett-vedettebb paletta), míg a Lexus palettája egy időben konzekvens, de generációnkén szembemegy önmagával (gondolom ahogy váltanak főtervezőt).

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Szerintem stílus az autóiparban: a gyártó nemzet ismertetőjegyeinek kivetülése a formatervezésre kívül-belül. Abban igazad van, hogy a mai uniformizált autógyártásban már annyira nagy különbségek nincsenek, mint régen, de én most is látom azon a 8 képen is a stílusbeli különbségeket. A német rideg és konzervatív, a Caddy bazári, a japán prémiumokon meg az átlag, olcsóbb kategóriás autóik vonásai köszönnek vissza + elég idegennek hatnak az európai szemnek ahhoz, hogy tudjuk, ez csak ázsiai lehet.

    Próbáld úgy nézni, hogy: Neked be lehetne adni, ha tök h*lye lennél az autókhoz, hogy az Audi japán autó? Vagy hogy amerikai? Ugye, hogy nem… És azt be lehetne, hogy az Acura német? Vagy hogy a Caddy angol?

    Nekem az egyetlen kakukktojás a 8-ból a Jaguar: nekem teljesen identitásvesztett márka lett, nincs benne „angolság”, simán rá tudnám sütni, hogy távol-keleti. A Seat is ilyen, ezt is már kitárgyaltuk veled korábban.

    Nincs értelme ezen rugózni szerintem, egyszerűen te más ember vagy, „más szemed” van hozzá, nekem pedig megint más.

    A Kiákon kevésbé látszik a koreaiak stílusa, de azért a Ssangyong Rodiuson, Actyonon, a Daewookon meg sok Hyundai-on eléggé. A Kiánál nagyon ráfeküdtek az európai formanyelvre, sokkal jobban, mint a testvér Hyundai-nál. De azért egy avatott szem látja rajtuk, hogy honnan származnak.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Nem értesz semmit és nem is akarod megérteni. Jól hangzó marhaságokat dobálsz be amivel a helyi kocsmában sikert tudsz aratni, tök jó alteros szidni a szabad kereskedelmet, pedig most ebből élünk, lényegesen jobban mint ahogy bevalljuk magunknak.

    A kamatvágást én biztos nem szidtam. Nyilván akkor lehet kamatot vágni ha megveszik az államkötvényt, a kamatvágás a jelen szituban teljesen védhető és hasznos dolog, miért lenne ettől gonosz Matolcsy? Nem értem ezt az érvedet.

    Az Amerikaiknak jó volt 90-ig mert tartott a hidegháború, és kellett nekik a pénz. Az a rendszer a 80-as éveik közepéig egy kölcsönösen előnyös szimbiózis volt. Japán erősödött az amerikai piacon, közben nem kellett hadászatra költenie, mindössze annyi volt hogy amerikai államkötvényt vásároltak (vagyis befektettek). 3szoros előny. Csak halkan jegyzem meg, ugyanezt tette Kína amúgy az elmúlt 10 évben.

    A gond akkor állt be amikor a japán autógyártás elért egy kritikus határt, amikor az amerikai ipart veszélyeztette. Ez végig egy piszkos játék volt amihez azonban két fél kellett. Az amerikai ajánlat azonban megint nem volt kivitelezhetetlen (ez amit az átlag hülye magyar sosem fog fel, létezik olyan hogy kompromisszum, amikor senki sem veszít igazán): állítsák le a leértékelést, és ha megdrágulnak, úgyis át kell vinni a gyártókapacitást, pl az USÁ-ba.

    Nemt udom jó-e a TTIP, nem az én dolgom megítélni. De nem is fröcsögök úgy hogy nem ismerem, mert trendi.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Ez most megint hogy jon ide? Ezert akarod besarozni a Lexus mert volt 1x egy csunya imperialista japan? Vagy mi? Most megint megideologizaltad az AN-t. Āmugy erdekes okfejtes toled. Sokat lehet okulni belole.
    Mondom is mit:
    A szabad kereskedelemnek nincs termeszetes egyensulya ugy ahogy rank akarjak eroszakolni. Lentebb kifejtem.
    Helyettesitsd be a yent a dollarra az okfejtesedben es meg fogsz dobbeni? Vagy ezt eddig is tudtad csak gonoszjapanozni tudsz?
    Csokkentik a kamatokat! Hujujuj! Mennyit hallotuuk ezt az ellenzektol mostanaban, most hogy meglejebb ment az alapkamat. GonoszMatolcsy! Mi?! Hehe. Nyitott kony vagy Mr Osborn.
    Az hogy ez miert volt jo nekik 90-ig, lehet ezer ok ra. De le merem fogadni hogy amig jo volt a nagyon szabad es nagyon kereskedlmi es nagyon demokratikus(ja nem) amerikanak a biznisz addig ment, aztan buntetoado. Nesze neked szabad verseny meg szabad kereskedlem. Ha mar veszit rajat a fokolompos akkor anniyra nem is jo. Ugyan ez fog tortenni most is a TTIP-vel. A tortenelem ismetli onagat amig nem tanulunk kivedeni ugyan azokat a trukkoket, de persze par lefizetett, vagy karierista megmagyarazza nekukn hogy nem ugy van az. LAtod a TTIP-nek is meglett a magyarazat pont toled, hogy mi is benne a bukfenc. De az is teccik hogy nem ez a szakteruleted, de te biztos vagy benne hogy a TTIP jo lesz Europanak. Kicsit sok a logikai bukfenc. De megint messze szaladtunk, es te vetted elo a tortenelmet meg a gazdasagot. Ja es azt se felejtsuk el hogy a demokratak 2 atomot dobtak korabban japanra, majd atirattak veluk az alaptorvenyuket es gazdasagilag kihasznaltak oket, persze szigoruan partnerek, meg versenyszellem. Meg okinavai katonai bazis a 2. vh ota. Csak ugy bizos ami biztos alapon.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Az egy dolog hogy a kezdőrúgásnál nem akarnak eredetieskedni, de a következők is szépen mentek a Mercedes után (a 2000-es faceliftnél pont ugyanarra mentek pl a lámpák vezetésében, mint a Mercedes pár évvel korábban).

    A békalámpás Celica, a Carina E vagy az utsó Supra ilyen volt. Egyszerre szép eredeti és előremutató.

    Én valahol a 2000-es évek közepén reménykedtem egy eredeti és jól sikerült Lexus formatervben, de azóta elmentek a predator arc felé. Voltak a Mercedesnek is elszúrt formatervei, de rendszeresen kijönnek egy olyan autóval ami azonnal helyre teszi az ember vélekedését a Márka piaci megítéléséről…

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    És hogy a leértékelés miért gond: van a szabad-kereskedelemnek egy természetes egyensúlya, ha nagyon sokat exportálsz egy idő után megdrágul a devizád, mert több terméket állítasz elő (ennél kicsit bonyolultabb, de nekem sem szakterületem). Viszont a devizáddal a terméked is megdrágul, mert az erősödő yennel drágul a munkaerő és a helyi ktsg-ek.

    Ennek ellensúlyozására csökkentik a kamatokat (ameddig lehet) és vásárolnak idegen devizát/államkötvényt. Ezzel maradt versenyképes japán a 90-es évekig. Ez persze az USÁ-nak is jó volt egy darabig. Aztán valamikor a 90-es évekre már nem.

    Ezért vezettek be büntetőkamatokat meg kvótákat, nem a gonosz háttérhatalmak miatt…Japán piszkos statégiával játszott, és a végén úgyanúgy rajta vesztett mint Midway-jel.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    „Nehéz a csúcson maradni, mert nincs aki után menj, ott jön igazán képbe az eredetiség.”
    Azt hiszem annyiban maradhatunk hogy pont ez amit lertal mutatja hogy a Lexus az LS400-al konkurenciat akart csinalni kezdomdellkent nem pedig vezetni akarta a szegmenst. (ami eleg nehez lett volna ha nem lehetetlen) Sikerult nekik. Most mar hogy van jocsengo multjuk, mostmar lehet kulonckodni a dizajnnal. HMMM? Ettol ez meg nem masolas…

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Az Audi azért egy meglehetősen könnyen azonosítható modellt hozott ki A8asként. (A V8ast inkább hagyjuk, de az sem hasonlított a W126ra, de ez volt az egyetlen előnye). A BMW sem hasonlított a W126-ra.

    Beszédes az is, hogy a W140 egyáltalán nem hasonlított a W126-ra.

    A büntetőadó azért volt mert a japánok leértékelték a Yent, ami egy elég piszkos módszer a versenyképesség javítására. A leértékelés egy darabig jól jött (mert elsősorban úgy érték el, hogy USA államkötvényt/dollárt vettek), de egy idő után több hátránnyal járt mint előnnyel.

    Ázsiában nem számít akkora erénynek az eredetiség, ideát azért igen.

    Nehéz a csúcson maradni, mert nincs aki után menj, ott jön igazán képbe az eredetiség. Az Autógyártásban 6-8 év alatt minden körbefordul…

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    A problemam az az hogy ezen ott a BMW is. Azt meg sem emlited?
    Persze hogy ugyan az a meretek, ugyan az a kategoria! Kiralykategoria. Ugyan az a merete a BMW-nek is. Mi mas lenne a merete? Jazz tengelytavval megoldott LS 400? AZ LS400 volt a Lexus elso zaszloshajoja, amit a nemet gepek ellen kuldott harcba. Mire kene hasonlitania ha nem azokra, ha azoknak a vevoknek akarjak eladni az Usa-ban? (Ahol megbuntetoadoztattak a LExust nehogy nagyon alarugjon a nemet zaszloshajoknak, ez is benne van a cikkben)
    Attol hogy hasonlit rajuk attol meg nem masoltak roluk!!!!! [b]NAGY KULONBSEG!!!![/b] [u]ERTED?[/u] Na ez a baj.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    A Vignale egy Astonra sem hasonlít. Rátettek egy hülye Astonos hűtőmaszkod, de a többi ugyanaz a Mondeo, mint 2006ban. Ez nem resemblence, ez egy hülye geg, ráadásul egy olyan dologra mi már nem is a Fordé…

    Akkor tisztázzuk, miért más a „resembles” mint amiről beszéltünk? Az LS ugyanaz a koncepció, ugyanaz a méretek, ugyanaz a jellegzetes kockalápmpák és kockahűtőmaszk, persze modernebb lekerítettebb formanyelven, de a W126 akkor igencsak öreg volt.

    Mire számítottál, másolatként, azért létezik egy olyan hogy szerzői jog is… 🙂

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Szoval nem erted az egesz szoveget ezert nem erted hogy hulyesegeket beszelsz. Ezert nem adod fel a sztoridat, mert nem erted te sem. Ebben az esetben nem gyozkodlek tovabb hogy forditssad le vegre valaki massal a cikket. Menthetetlen vagy. [url]https://translate.google.com/#en/hu/resembles[/url]
    Ma mar egy Ford Vignale is hasonit egy Jaguarra megsem plagizal senki sem. De ha te telleg felnott voltal a 80-as evekben akkor elnezest kerek biztos neked van igazad mindenben. ( JA, a melekelt abra mutatja hogy nem, a kor nem kifogas a tenyek elfogadasara, legalabbis ertelems korokben ahol nem heirarhia van)

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Vazze, minek ide „én verzióm?” Ha pelenkát hordtál a 80-as évekban akkor lehet megkímélted magad a randa valóságtól…
    [url]http://www.thetruthaboutcars.com/2013/09/myths-and-legends-lexus-ls400/[/url]
    Óvatosan olvasd, de vannak szemellenzős japánőrülteket nem infarktusba vezető részek is…
    [url]„If you think of the Mazda Miata as probably the best classical British roadster ever built, the LS400 may too very well be the ultimate Mercedes-Benz. While the venerable S-class itself got very fat and a little bit vulgar in its W140 iteration, [b]the LS400 closely resembles the W126, probably the most elegant S-class ever [/b]– just improved in almost every way. And, while the Mercedes’ reliability record suffered greatly in the 1990s, the Lexus came in with unbelievable levels of quality and workmanship, and of course with fantastic reliability.” [/url]

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Te szerinted ez a Lexus kikopott MErci, mert arrol masoltak:
    [url]http://japanesenostalgiccar.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/10/Lexus-LS400-BMW-7Series-Mercedes-420SEL-640×432.jpg[/url]
    Szoval ne akard elmagyarazni a publikmnak szerinted mi hasonlit mire, mert ez egy kicsit szubjektiv dolog.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Vannak nemzeti sajátosságok, de ezeket nem lehet egységesen autógyárakra megfeleltetni. Nem fog az összes japán német vagy francia ugyanolyan autót csinálni, ez marhaság. A Saab és a Volvo alapvetően más szellemiséget képvilset. ahogy a Honda és a Toyota, a Mercedes és a BMW is.

    Figyelik egymást, és igyekeznek nem válasz nélkül hagyni a legfőbb piacokon a konkurencia lépéseit. De pl a bűcsűzó A4 és az előző C klasse pont két véglet mindenben akkor is ugyanazon vevőért küzdenek. Az Acura TSX és a Lexus IS is tök más. Nincs olyan hogy ezek mind egy japán stílust képviselnének.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    [i]„Szerintem a Merci, a BMW és az Audi is egyöntetűen a német stílust képviselik. „[/i]

    Még egyszer, mit jelent neked a stílus?

    Ebből a 8-ből tényleg a 3 német tűnne azonosnak?
    [url]http://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2009/12/eight-luxury-sport-sedan-comparison-front-collage.jpg?interpolation=lanczos-none&fit=around|660%3A414&crop=660%3A414%3B*%2C*[/url]

    Szerintem a Bangle 5er sokkal kevésbé hasonlít az E klassére, mint a Lexus.

    SUVoknál még a koncepció is eltér, gyakorlatilag az ML és az RX-nek nincs európai méretben ellenfelele, az X3/XC60/Q5 kisebb és más a motorizáltsága.

    A Kia „stílusa” nem koreai (amit te írtál azokat amúgy az Italdesign (Lanos) vagy az IDEA (Nubira) tervezte).

    A mostani Kia fő „inspirációja” a korábbi Toyota Lexus formanyelv. Ezért is sikeresek. Az Optima gyakorlatilag egy jól sikerült Lexus ES utánérzés.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    1. szoval vannak nemzeti sajatossagok, de nincs japan stilus szerinted. Muhahha.
    Kerestem neked egy japan dizajnos motorkerekpart, csak azert hogy lassad hogy van ilyen akarmennyire is probalod a japan stilus irmagjat is kiirtani es behelyettesiteni copycatezessel.
    [url]http://noriyaro.com/wp-content/uploads/2014/12/noriyaro_bosozoku_bikes_01.jpg[/url]
    Ebben az elso pontodban meg iss hazudtoltad magadat megint.
    Mr Osborne, besza, behu. [url]http://assets1.ignimgs.com/2015/12/10/marvel-green-goblin-premium-format-feature-300375jpg-19b994_765w.jpg[/url][url][/url]

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    „1. vannak nemzeti sajátosságok”

    Így van, és ezek a jegyek tettenérhetők az egyes nemzetek autóin is. Szerintem a Merci, a BMW és az Audi is egyöntetűen a német stílust képviselik. Ezt onnan tudod megállapítani, hogy ha letakarod a hűtőmaszkot, akkor is meg tudod mondani, mely nemzet szülötte a forma. Én csont nélkül megmondom ennél a 3-nál, hogy bizony német.

    A Lexusnál és az Infinitinél is megvan ugyanez. A Lexusnál a szamurájkard-effektus, az Infinitinél pedig a hullámzásra hajazó stílusjegyek, amire Bezzenev azt írná, hogy „tengeribeteg leszek, ha ránézek”. Te nem látsz hasonlóságot a japán autók és a japán házak stílusa között? Én igen. Ezért „japán stílus” – a japán építészeti felfogás stílusa:

    [url]https://www.google.hu/search?q=japanese+houses&client=opera&hs=AtV&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjIg_uS3_TMAhWJXBQKHSjlDtUQ_AUIBygB&biw=931&bih=610[/url]

    Nekem koreai stílus is van, ami legjobban a Lanos-Nubira-Leganza trión látszik. Ha ezekre ránézel(ha abszolút nem ismered Koreát), akkor is látod, hogy ez valami távol-keleti szerzet, de egyértelműen nem japán és nem kínai. Ez a Ssangyongokon is látszik. Az indiai autóknak is van egy egyedi stílusa, a malájoknak szintén, az amerikaiaknak is, a svédeknek is, az angoloknak is, stb. És ez így nagyon rendben is van, látszódjon egy autón, hogy honnan érkezett.

    Az Audi lehet, hogy modern akar lenni, de ez m*rhára nem látszik rajta. Úgyhogy ezt nem kommentálnám. A legutolsó jelző, ami eszembe jut róluk.

    Az, hogy olasz designer vitte a vállán a Merci formatervezését, az az autókon abszolút nem látszik. Igaz, hogy olasz a fickó, de a németek alkalmazták, és azzal bízták meg, hogy egy németes formát alkosson. Olaszként. Nem egyszerű dolog, de megoldható. Igazából meg van kötve a formatervezők keze emiatt, nem adhatják maradéktalanul önmagukat. Az említett Daewoo-k is olasz designertől származnak, de egyértelműen koreai beütésűek.

    „A Toyotánál néha ráéreznek néha meg nagyon-nagyon nem, és az autók minősége (formaterv, beltér formái, anyagai, motorok) nagyon ingadozó.”

    Ezt megint csak nem kommentálom. Öreg, nagyon kevés vagy te ahhoz, hogy egyedül lerombolj egy mítoszt. Ez egy régóta létező elismertség, ami ellen te legfeljebb csak hadonászni tudsz, de csak luftot fogsz, ahogy mindig:)

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    1. vannak nemzeti sajátosságok. Ha élsz Olaszországban fel fog tűnni, hogy mennyi hasonlóság van egy süd tiroli észak olasz és egy Pugliai déli között. Éltem köztük, tapasztalatból mondom. Ez valszeg igaz lesz a japánokra is, bár ott nem éltem.

    2. ezt úgy nem mondhatod el, hogy van „német” vagy van „japán” stílus. A mercedest naggyá tevő formatervező egy olasz volt, utána teljes sötétség követett pár évig. a BMW és az Audi egyáltalán nem egy stílus. A stlus alatt azt értem, hogy az Audi pl mindig is modern akart lenni. Ezt nehéz szavakba ölteni, de pl amikor az Ur quattro szélsőségesen szögletes volt, majd elmentek a gömbölyű irányába mindig valami modernség sugárzott róluk. A BMW pedig mindig is konzervatívabb volt a formáikkal, akkor is ha nem retrózott épp.

    Olyan akad, hogy egymást figyelik, ezért egy koncepciót követnek, de általában nagyon kjjön a márkaidentitás.

    A Lexus és az inifniti sem egy stílust követ. Nincs olyan hogy japán stílus. A Toyotának volt egy nagyon jó lendülete a 90-es években, Carina E, Yaris I, és Utsó előtti Celica. Aztán kijöttek a Kereklámpással, meg a hasonló förmedvényekkel, majd megint elkezdtek magukra találni, most pedig megint szétestek (nem véletlenül szidtam mint a bokrot azt a Yaris csereautót). A Toyotánál néha ráéreznek néha meg nagyon-nagyon nem, és az autók minősége (formaterv, beltér formái, anyagai, motorok) nagyon ingadozó.

    Az Infinitinél van egy sztártervező ([url]https://en.wikipedia.org/wiki/Shiro_Nakamura[/url]) aki konzekvensen viszi végig a márka formanyelvét, és kézben tartja a fejlődést, amellett hogy van pár formaterve ami személyes kedvencem ([url]https://en.wikipedia.org/wiki/Infiniti_Essence[/url]). Vannak formáik amelyek nem sikerültek (pl Q70), de mindenképpen kiegyensúlyozottabb és jobb szinvonalú a formatervezés. És közelebb áll más Európai márkákhoz, mint a Hondához vagy a Lexushoz.

    Nyilván egy új modellnél fontos nekem is, hogy megkülönböztethető legyen, nem véletlenül keresek mindig új modellt ha cserélek. De a változás nekem nem elég.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Nekem nem mondd, már hogy nincs japán stílus, te tökfej… Magyar stílus is van, orosz is, svéd is… Neked teljesen elmentek hazulról?:)

    Csak azért, hogy örülj: az LS400 még mindig hasonlít a Honda Legendre. De nem akarlak hergelni, távol álljon tőlem:)

    „Az Előző IS és a mostani tökéletes ellentéte egymásnak, mintha nem egy gyártó készítette volna.”

    Miért, a Jaguarnál nem ugyanez van? Teljesen más orrésze van a régi XJ-knek, az S-type-nak, az X-Type-nak és a mostani modelleknek. Mintha nem ugyanattól a cégtől származnának…

    Neked a stílus azt jelenti, ami az Audinál van, hogy étvizedek óta változatlan a külsejük? Muhaha… Akkor a japánoknak soha ne is legyen stílusa, nincs rá szükség. Én igénylem a generációk közti radikális megújulást, a meglepetés erejét, azt, hogy az álcázva tesztköreit futó autóról el sem tudom képzelni, milyen lesz, ha leleplezik… A begyöpösödött agyúaknak(pl. neked is) a német való, a 4 keréken guruló állóvíz:)

    Igen, az Infiniti is jó, nincs bajom vele. Kitettek magukért a franciák, igaz? Fafej…

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    „Az MX5 ls az LS tipikusan olyan autók voltak aminél a kapánok fogtak egy jellegzetes és/vagy sikeres autót és megcsinálták a saját változatukat. ” Es ez tilos? Es ezt hany mas autogyarto csinalja? Gyenge ervek. De mondok neked is egy jo ellenpeldat. Ott a Lotus, aminek voltak 4 hegeres motorjai. Ranezesre egy az egyben a Nissan SR20DeT blokk az agesz. De ott a Rover 45/75 szeria ami atvett Honda de beletettek a jo hazai fejlesztet motorokat amiknak a nagytobbsege gyari hibas es garantaltan meghengerfejezi magat. Egybkent ranezesre az is Honda blokknak nez ki csak a tartossag nem jott ossze. Tudod a tenyek, vagy a tenyek is az elfogultsag kategoriaba tartozik nalad? „Ki mondta hogy a feltűnőség és a szépség egybe esik?” Senki, most te. „De tudom neked az LS az eredetiség csúcsa, mert japán :)” Ezt is csak te mondod en ilyet sose mondtam. Nekem az nem teccet hogy te elhazudtad egy szetszedett ujraepitett mercinek, azert mert nem tudsz angolul. Ergo felhivtam a figyelemed hogy nem kene fals infot terjeszteni. Azota japan ipari kem vagyok szerinted. Latod ez a baj. amikor lebuksz akkor is a masik a hibas. Az MX-5 nek meg van sok brit alternativaja, csak azok valahogy nem tul sok autot adnak el meg otthon sem. Hozzal tablazatot, de az az elobb is lemaradt valahogy. Ellenforradalmar! 😀

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Ki mondta hogy a feltűnőség és a szépség egybe esik?
    Az MX5 ls az LS tipikusan olyan autók voltak aminél a kapánok fogtak egy jellegzetes és/vagy sikeres autót és megcsinálták a saját változatukat.

    De tudom neked az LS az eredetiség csúcsa, mert japán 🙂

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    A korai Lexusoknak télleg nem volt túl karakteres dizájnuk. Nehéz is lett volna egy Juke szerű dizájnnal indítani de perse a Ssangyong megpróbálta. De te mindig a kézenfekvőt kritizálod. Az Ls 400 túl beleolvadt a mezőnybe az új Lexus Suv túl sok. Neked mindig az a baj ami éppen van. Rémlik? Mindig te jösz azzal hogy bizonyítsd linkkel az állításod. Akkor most bizonyítsd mit másoltak a japánok az autógyártásbam. Az Ls 400 nem számít azt már bebuktad. És mi az hogy nincs japán stílus? Erre is dbhatnál egy linket hogy meggyőzd a publikumot. És zárszóként googlizd azt hogy skandináv dizájn. Vagy olyan sincs a zöld manó szerint?

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    A másik dolog, hogy ne nyelj le minden marhaságot mert neked csak egy gyártóra / országra áll fel.

    Olyan nincs hogy „japán stílus”. Sőt a Lexus is teljesen más volt modellenként és generációnként. Az Előző IS és a mostani tökéletes ellentéte egymásnak, mintha nem egy gyártó készítette volna.

    Ha sítlusos japán kell arra töbnyire az Infiniti lenne a jelöltem, biztos nem a Lexus.

    Vannak kedvenceim vagy legalább kedvelt formáim a Lexustól is, (pl I. gen GS faceluifttel (az „ikerlámpás”), az 1. és 2. gen GS kupé), de különösebben nem lenne értelme karkateresnek nevezni az első gen LS-t. De ezt a vitát már párszor lejátszottuk, neked valamiért minden japán tökéletes, egyedi és eredeti, és valami faramuci módon neked dogmatikailag tilos csak gondolni is rá hogy a japánok bármit is másoltak.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    vazze, ezt a xarságot épp te hoztad be. Én egy szóval sem említettem addig.

    Ráaádsul egy filmből akarsz a valóságára következtetéseket levonni…

    Ez kb olyan mintha azt mondanád Dolph Lungrdren a világ egyik legjobb bunyósa mert kemény csávókat játszik. Akkor biztos az is nem?

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Szerintem komplexioja van. Meg kll nyernie minden utkozetet, meg akkor is ha nincs igaza. Nehez lehet vele a mindennapokban. Egyebkent pont az A Totalcaros ALfa cikkben huzza le a Csikos Zsolt a Jaguar belteret, menniyre nem hozza az elvart minoseget. Pedig nem a 20 eves modellrol beszel, hanem az uj Xj-rol. Az a franya valosag az.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Igen van egy maniam, nem birom amikor hulyenek neznek es az arcomba hazudnak, ugy mint te, mar sokadszorra. Ideaig tobbszor is megdoltek a teoriaid ,de te mindig cask hulyezel a vegen, meg a masik a hibas. Te szerintem nem oregszel hanem fiatalodsz, mar az ovi szintnel tartasz. A profimkepem pont az ilyeneknek szol mint te. Soha semmit nem kepes beismerni… Zoldmano! Nincs stilusa a japan autoknak! Ezen megint jot mulattam, talan azt akartad mondani hogy neked nem teccik, de akkor nem udod magad kifejezni, de volt mar erre is peda.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Szerintem hagyd, egyszerűen nem tudja felfogni. Rákattant a „fapados német sorozatra”(amiben feltűnően sok Jaguart zúztak le), és ezen lovagol, pedig a lényeg az, hogy ha bármilyen filmben(amerikaiban és angolban(!) is) feltűnik egy öreg Jag, azt majdnem biztosan utoléri a végzete. És ennek kell, hogy legyen valamiféle oka – nyilván nem gyűlölik zsigeri szinten a Jaguar márkát a filmesek, úgyhogy ezt kilőhetjük:)

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    „Lexusokat azért nem zúzzák, mert egyrészt alig van…”

    Európában alig van, de amerikai filmekben sem zúzzák őket, ahol nagyon elterjedtek a Lexus modelljei. Ha nem lenne stílusa, nem zabálnák ennyire az amerikaiak. Másrészt ez egy kapitális ökörség, hogy a japán autóknak nincs stílusa – amit rajtuk látsz, [b]az a japán stílus[/b]. Ők így képzelik el a stílus fogalmát. A koreai stílus meg olyan, amit a Hyundai/Kia/Ssangyong/Daewoo-kon látsz. Megint egy erősen szubjektív blődli, amit te látsz egy fajta módon, de a másik meg máshogy látja, a harmadik meg megint máshogy… Ez nem fogja egy autó milyenségét meghatározni.

    Az újabbak már biztos jobbak – ebben nagy szerepe van az öreg Ratan Tata úrnak is feltehetően, de volt is honnan javulni. A Lexusnak legalább bérelt helye van az ilyen listák tetején.

    [url]http://www.vezess.hu/hirek/2016/04/22/auto-express-driver-power-2016/[/url]

    „A részeredmények is érdekesek (a Lexus például mindenkit felfalt a megbízhatóság és az összeszerelési minőség terén)”

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Nem, te keresed a kifogásokat. Van egy debil mániátok, én megpróbáltam kicsit kitágítani a látókört tényleges autókkal, konkrét, igen látványos oldtimerbőrzékkel.

    Erre ti itt egy fapados német sorozatból próbáltok mindenféle következtetéseket levonni.

    Tényleg, azt tudtátok a Firebird a világ leggyorsabb autója, én hányat láttam repülni a Knight Riderben… 🙂

    Még szerencse a sok lúzer gyártónak, hogy a Chevy nem indul a Formula 1-ben. Lenne nemulass a Ferrarinak megy a Mercedesnek 🙂

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Besirok. „A Jag évek óta a legjobbak között van vevőelégedettségben, pár éve pont a Lexust lökte le a dobogó tetejéről. ”
    A Cobraban nem par eves Jagokat zuznak be hanem 20 eveseket. Csusztatsz mint mindig.
    De meg 1 dolgot elmondhatnal te angol professor, mi koze a sales satisfactionnak a minoseghez?

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Konkrétan a mi ezerötös ladánkat 1 évesen generálozták. Ez nem szemellenző kérdése, saját tapasztalat (na jó, édesapámé, a kocsi majdnem velem lenne egy idős…).

    Még egyszer: semmi köze ahhoz hogy mennyire megbízható hogy lezúzzák. Szerepet játszik, ahhoz van köze. Bármelyik vacakot rá lehet kötni egy sínre vagy vontatókötélre.

    Lexusokat azért nem zúzzák, mert egyrészt alig van másrészt nem sok stílusuk van (főleg az LSnek), így karakterszerepre nem alkalmasak.

    El kellene már felejteni ezt a nem jó minőség mrahságot. A Jag évek óta a legjobbak között van vevőelégedettségben, pár éve pont a Lexust lökte le a dobogó tetejéről.
    [url]http://www.autoblog.com/2013/11/18/jaguar-ousts-lexus-atop-j-d-power-2013-sales-satisfaction-index/[/url]

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    A jó öreg felállás: Edi és Csalfa püföli Mr. Greent:)

    Igazából kell lennie valami oknak, ami miatt a filmesek rá vannak állva az öreg Jaguarokra és pusztítják őket, míg a hasonlóan betegeskedő lef*ngott német prémiumokat jellemzően nem annyira, a Lexusokat meg főleg nem. Biztos, hogy köze van az angol autók nem túl jó minőségéhez, a híresen megbízhatatlan Lucas-elektronikához és trehány angol gyári munkásokhoz, a botrányos értéktartáshoz és az emiatt jelentkező pocsék használtpiaci helyzetükhöz. De Mr. Green majd megmondja, hogy nem, ez nem igaz, mert izé meg izé meg izé, meg aztán különben is…:)

    Amúgy szép autók a Jag-ek, azt meg kell hagyni.

    Zöld, tudnál segíteni abban, hol lehet jófajta szemellenzőt venni? Nekem is kéne egy mindenképpen – ha majd szoci autókról vitázok valakivel, akkor én is feltenném:)

    XY:”A régi Ladák motorját 100 ezer km után generálozni kellett.”
    Csalfa szemellenzőben:”Nem igaz! Badarság!”

    :)))

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Az M1 azért nem elismert mert talán egy tucat létezik a világban (most párat elhoztak Essenbe, korábban egyet sem láttam még magánkézben). Ez egyébként igaz az NSX-re is, pedig gyönyörű darab. Biztos szép az 507 de én eddig csak a BMW gyári múzemának a standján láttam. Miközben szó szerint Porsche és Jag túladagolást kap az ember a privát standokon egy ilyen kiállításon.

    911-esek végképp százával. Mármint a régiek az első és a második szériából. Ahhoz hogy kitűnj, Targa vagy Turbo kell.

    De pl a régi 512 BB Ferkából is többet lát az ember mint Audiból vagy BMW ből. Korábban nekem ez a modell kimaradt valamiért, de most igazi reneszánszát éli ([url]https://www.youtube.com/watch?v=Dt7uQr0YiUs[/url])…

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    „BÁRMELYIK luxuslimó fenntartása horror”

    Persze, egyrészt a fogyasztás miatt biztosan, de abban van különbség, hogy milyen ütemben öregszenek, és a Lexus elég lassú ütemben, ez kiderült abból a TC-is videóból is, ahol Winkler Robiék megtapasztalták, hogy egy lepukkantnak látszó majd’ 20 éves LS400 is jó bőrben tud lenni. Úgy tudom, a típus egyetlen típushibája a pixelhibás fedélzeti computer – az Autókereskedőkben (Mike Brewer & Edd China) bemutatott és felújított LS400-asban is jelen volt ez a hiba.

    Használtan kevés LS-t árulnak? Persze, mert ’97 óta van jelen az európai piacon(a Left Lane szerint), és kezdetben elég marginális eladásaik voltak(dízel nélkül ez nem is volt meglepő). Tudod, idő kell ahhoz, hogy egy újonnan érkezett márka beépüljön a köztudatba, akkor is, ha japán. Egetverő problémák nem hinném, hogy vannak az LS-ekkel:

    [url]http://autopult.hu/kulonlegessegek/lexus-ls430-175-000-km-es-tartosteszt-ii-az-orok-elet-titka.html[/url]

    Vagy olvasd el a kommenteket ez alatt a videó alatt:

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=R7yQF50YExk[/url]

    „A BMWnél tudtommal erre nem építenek annyira, de ennek ahhoz is van köze, hogy nincs annyi legendás modellje az oltimerkorból…”

    Nem tudom, mennyire elismertek oldtimeres körökben, de az M1-est mindenképpen ide sorolnám, és az 507-est is(a BMW válasza az SL-Mercire):

    [url]https://www.google.hu/search?q=bmw+507&biw=931&bih=610&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjg1aG11_LMAhXKORQKHaCiDi0Q_AUIBigB[/url]

    „Konkrétan a BMW létező presztizsmodelljei most érnek el az oldtimerkorba. A korebeli Mercedesek meg csatlakoznak a legendás társaikhoz olyan gyújteményekben ahol a 30–40-es évek óta gyárott példányok vannak.”

    Ez igaz, és nem nehéz megsaccolni ezek után az Audi helyzetét…

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Akkor most miről beszélünk?

    Én leírtam hogy a BMW új fiú ebben az oldtimer dologban, és más márkák elég nagy múlttal bírnak és egy ideje komoly szolgáltatást építenek fel rá újra.

    Erre valaki idejött mindeféle filmekkel példálózva hogy azok mégis mekkora xarok. Innen indultunk.

    Én arra alapozom a kijelentésem hogy ez elmúlt 12 hónapban konkrétan vagy egy tucat oltimer rendezvényt megjártam köztük a kontinens két legnagyobbját, láttam mekkora stanndal készül a Jag és mekkora munka van abban hogy egy gyakorlatilag totál rozsda tóból előásott (?) Landiból újat varázsoljanak, de azért az a makettre hajazó 1:1 es méretű „önvény” E type a falon elég jó geg. És ez csak a reklám a szolgáltatáshoz..

    Láttam hogy milyen autókkal készülnek a kisebb nagyobb regionális börzéken ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/03/08/antwerpen_classics[/url]), és hogy a Jagnak (de még az Apline márkának is) lényegesen nagyobb a becsülete annak alapján amit a gyűjtők hoznak.

    Ezek után valaki ide böföhi hogy bezzeg az überproli Cobra 11-ben zúzzák őket. Hát ja, legyen az ő bajuk.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Es most hogy jon ide az s-classe? Igen mindegyik ored luxusbatar olcso! Ezzel most mit bizonyitottal te szerencsetlen flotas? JA azt hogy Igazam volt! 🙂 Koszi
    Az ideologiat meghagyom neked abban oriasi vagy. Ujsagirasban pedig fergeteges! :)))
    Hat persze hogy leterdel regi xarokat vesznek bagoert azert hogy felrobbantask. MAjd a szaki osszehegeszti a legrugot 2 km-re eleg lesz mig levegobe repul.
    Te telleg nyomoronc vagy!
    Itt a JAG badass imazsa: [url]http://cdn.collider.com/wp-content/image-base/Movies/L/Lock_Stock_and_2/blu-ray/lock_stock_two_smoking_barrels_movie_image_vinnie_jones_01.jpg[/url]

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Egyébként a régi kerek-lámpás XJ-ket tényleg azért törték sokat mert nagyon hasonlítottak az újra. Tehát viszonylag olcsón lehetett egy vadiúj autó látszatát kelteni.

    Konkrétan akkoriban már drágábbak is voltak mint az utód kockalámpásak, de egyrészt szebbek is, másrészt még mindig sokkal olcsóbbak mint egy vadiúj XJ.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Igen ebben van egy egészséges nacionalizmus, BMW odaát a yuppi genya ahogy a németeknél meg a Jag az importgonosz.

    Amúgy erősen behatárolja a tényleges kínálat is, lehet berzsélni lexusról csak nincs értelme mert alig van használtan.
    [url]http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype=C&make=37,43,47&model=-66,-50,15169&mmvmk0=37&mmvmk1=47&mmvmk2=43&mmvmd0=15169&mmvmd1=-66&mmvmd2=-50&mmvco=3&fregfrom=1998&fregto=2005&kmto=200000&cy=D&ustate=N,U&sort=price&results=20&page=1&event=||make|model&dtr=s[/url]

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Értsd már meg, BÁRMELYIK luxuslimó fenntartása horror. A W140 Bálnamercik hírhedtek voltak hogy 1-2 hiba már gazdasági totálkár. A w220-asok már 10 éve eltűntek a nyugati városképből.

    De hogy mondjak valami meglepőt, a 2000-es évek eleji Lexusok fed elektronikája ugyanúgy gazd totálkár (ha nem romlik el akkor meg kilopják a tiedből), sőt az a jobban felszerelt Avensisek rákfenéje is.

    De itt nem oldtimerekről hanem öreg használtakról beszélünk, amiket Európában a szabályozással túzzel vassal írtanak.

    Hiába 2000 EUR egy W220 ha nem hajthatsz be a városba, és annyi adót fizetsz rá amiből egy kisautót vehetnél újonnan, és csak ezután jön a hibák költsége.

    Az oldtimereket sok helyen mentesítik az adók és környezetvédelmi szabályok alól, ez egy teljesen más tészta.

    A különbség hogy az oltimerkorú autókra a Jag / Merci odafigyel és van gyári támogatás (tehát egy 70-es évekbeli XJ vagy egy Pagoda SL-re). Bontóban ezekhez aligha találsz bármit…

    A BMWnél tudtommal erre nem építenek annyira, de ennek ahhoz is van köze, hogy nincs annyi legendás modellje az oltimerkorból, sehol egy Sirályszárnyas SL vagy egy Öreg W116.

    Konkrétan a BMW létező presztizsmodelljei most érnek el az oldtimerkorba. A korebeli Mercedesek meg csatlakoznak a legendás társaikhoz olyan gyújteményekben ahol a 30–40-es évek óta gyárott példányok vannak.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    „…a régi, dupla kereklámpás XJ-ket is úgy törték, robbantották fel, mintha muszáj lenne…”

    Erre a modellre gondoltam itt lejjebb. Ezeket a – feltehetően külföldön is – ritka autókat sajnálom, mikor akciófilmekben az utolsó útjukra indulnak:(

    [url]http://www.imcdb.org/vehicle_10682-Jaguar-XJ6-Series-III.html[/url]

    A régi S-osztályokat német filmekben nem igazán szokták törni, az amerikaiakban viszont gyakrabban.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    A Cobra 11 csak egy kiragadott példa volt, az amerikai filmekben is díbolják őket, egyébként mostanában már elkezdték az S- és az X-Type-okat is gyilkolászni. Amiket a Cobrában használtak, azok Daimler-Jaguarok voltak, balkormányos kivitelben, és amin sokszor ledöbbentem, hogy a régi, dupla kereklámpás XJ-ket is úgy törték, robbantották fel, mintha muszáj lenne, és ez arra utal, hogy a használtpiacon nem igazán lehetnek kedveltek, bár ez az irtózatos fogyasztásuk miatt is lehet részben.

    [url]http://www.imcdb.org/vehicle_185942-Jaguar-XJ6-XJ40.html[/url]

    Azt figyeltem meg, hogy a német filmekben a Jaguarokkal mindig a rosszfiúk menekülnek, van ezeknek az autóknak egy ún. „bad guy”-imidzsük. Az amerikai akciófilmekben pedig sokszor a BMW tölti be a menekülő autó szerepét.

    Egyébként a 928-asokat is előszeretettel törik/törték, a régi kocka-Volvókat, Saab 9000-eseket, Rovereket, Opel Senatorokat, Cherokee-ket, Ford Windstarokat, Explorereket, Voyagereket – csupa olyan kocsi, aminek eléggé megkopott a fénye és a fenntartása idősen már horror. Úgy tudom, Németországban brutálisan meg lettek adóztatva ezek a régi prémiumok, és sokat kvázi „kidobtak” az egykori tulajdonosok.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Szerinted a fullos CL kupék és S klassék 15 évesen nem kaphatók bagóért?

    Ideológia alapon próbálsz logikázni.

    Itt a német S klasse flotta 2000-3000 euróért rengeteg van…
    http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype=C&make=47&model=-66&mmvmk0=47&mmvmd0=-66&mmvco=1&fregfrom=1998&fregto=2004&cy=D&ustate=N,U&sort=price&results=20&page=1&event=sort&dtr=s

    Csak hát lehasalt a légrugó miatt, hengerfejes vagy csak új fed elektronika kell bele 🙂

    Bármelyiket törhetnék a Cobrában.

    Semmivel sem olcsóbbak a Jaguarok 15 évesen, sőt, az XJ-k lényegsen drágábbak, mert alig van lógó belű.
    http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype=C&make=37&model=15169&mmvmk0=37&mmvmd0=15169&mmvco=1&fregfrom=1998&fregto=2004&cy=D&ustate=N,U&sort=price&results=20&page=1&event=||make|model&dtr=s

    Itthon az egyik vidéki irodában ahova bejáratos vagyok áll a hátsó udvarban egy patent CL merci vagy két éve (a mai is korszerű formájú másidik generáció). Csak le van ülve a légrugó miatt. Piaci értéke nulla, mert gazd totálkár. Mondjuk ezt nem tudnák törni a Cobrában mert nem gurulóképes….

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    „A Cobrában azért törték ezeket mert használtan épp mélyponton voltak” A regi Jaguarok azota is melyponon vannak ha hajlando lennel kinyitni a szemedet. Persze nem patika allapoturol van szo, de ugye nem is ezeket torik ossze egy forgatason. A nagymotoru luxus autok ara zuhan a legjobban ezt neked pontosan tudnod kellene ha mar autos blogot szerkesztesz, a regi Jag-ek meg eleg szervizigenyesek voltak, szoval palne. A heten lattam egy show-t egy regi Rollyes-Roysce-bol csinaltak driftautot. Na vajon miert? Acsi-bacsi!

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Na ácsi….

    A Cobrában azért törték ezeket mert használtan épp mélyponton voltak (ahogy most egy Porsche 928 vagy egy W220 S osztály), és ráadásul amatőrök számára kb úgy néztek ki mint egy új XJ, és ami fontos még, nem a hazait törték.

    Szóval ebből arra következtetni hogy azért mert a Cobrárban törték őket, szerintem alapvetően téves..

    Ha kiennél egy nemzetközi kiáltásra ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/04/13/techno_classica_2016_1resz[/url]) feltűnne, hogy a Jag, a Mercedes és a Porsche milyen komoly historical parts Divisionnel bír, egy W123 vagy egy Kereklámpás XJ fenntartása azért lehetséges, mert a gyár termeli az utánpótlás alkatrészt, és nem vagy a bontók kegyelmére bízva. Ha kell egy gumikender vagy egy kapcsoló akkor beszerzed a gyárból.

    Ezért is van az hogy sokkal több újszerű sirályszárnyas SL Mercit vagy 911-est találsz a regionális találkozókon, mint mondjuk Opel Kadettet.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Nem azért, de a régi Jaguarok nagyon ócskák voltak, meg szinte minden, ami a ’70-es, ’80-as években kikerült Angliából, kivéve talán a Rolls-Royce-ot. Biztos észrevetted már, hogy akárhányszor egy filmben feltűnik egy régi XJ, biztosra vehetjük, hogy vagy ropira törik vagy fel fogják robbantani. Főleg a Cobra 11-ben törtek össze rengeteg régi Jag-et, de amerikai filmekben is jellemző, pl. Csúcsformában 1. része, Nemzetbiztonság Bt., A herceg(2014), stb… Használtan baromi olcsók, szinte hajigálják őket az ember után, és emiatt a filmeseknek is ideálisak, mert a luxust, a fennhéjázó életmódot remekül tudják ábrázolni velük, közben meg a beszerzésük a költségvetést sem terheli meg túlzottan.

  • 2017.10.28. at 05:00
    Permalink

    Hommage ide vagy oda, ezeken a modelleken elég nagyot röhögnek a komoly oldtimerrendezvényeken. Ez azért nem a BMW erőssége 100 éve ide vagy oda, aki az álmait akarja megvalósítani az nem egy 2002-est vagy Opel kadettet keres hanem valami többhengeres Mercedest vagy Jaguart.

    Ettőől függetlenül az a balatoni buli nagyon szépen nézett ki a képeken.

Vélemény, hozzászólás?