A rajongók évtizedek óta várták az M3 kombit, amit az M GmbH ötvenedik születésnapján meg is kaptak
Már a sok száz lóerősök ligájában is átvették a dominanciát a SUV modellek, azonban az ínyenceknek akad még néhány hagyományos sportmodell, ami családi használatra is tökéletes. Négy-ötszáz lóerős kombikban nem dúskál a piac, de a német trió mindegyike kínál puttonyos sportváltozatot a középkategóriában. Most a Mercedes-AMG C 43 T-modell távol maradt a versenytől, így a BMW M3 Touring és az Audi RS4 állt ki egymás ellen.
Az izmos Audi kombik hagyománya egészen a 1994-es RS2-ig nyúlik vissza, ami egy Porsche segítséggel átdolgozott 80 Avant volt
Mindkét prémium kombi hathengeres, az Audi V alakba rendezte a dugattyúkat, míg a BMW sorba állította őket. Az RS4-et egy ikerturbós 2,9 literes motor hajtja 450 lóerővel és 600 Nm nyomatékkal. A váltó nyolcfokozatú automata, minden kerék hajtott, az RS logóhoz pedig rajtautomatika is jár. A kettő közül az Audi a könnyebb (1745 kg) és az olcsóbb, a hazai alapára 31,5 millió forint. A BMW háromliteres sorhatosát is két turbó táplálja, a végeredmény 510 lóerő és 650 Nm nyomaték. A váltó itt is nyolcfokozatú automata és szintén az összes kerék hajtott, a BMW a nehezebb (1865 kg) és a drágább, a hazai alapár 34,4 millió forint. De melyikük képes felülkerekedni a másikon negyedmérföldön?
Az Audi rajtautomatikája ügyesnek bizonyul, a start után némi előnyre tesz szert, ám hamar felülkerekedik a BMW, innentől pedig eldőlt a verseny. A BMW az ismétléseket is megnyeri, majd utasok beültetésével próbálják elvenni a bajor modell előnyét. Az M3 még négy fővel a fedélzetén is megveri a RS4-et, végül öt embert kell beültetni ahhoz, hogy az Audi kerekedhessen felül.
Családi és versenypályás használatra egyaránt alkalmas a két kombi