BMW M3 pályára, 750 lóerővel: 3,2 s 100-ig, a vége 350 km/h
MH3 V8 RS Clubsport
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Motorcserével és turbósítással kis híján megduplázták az M3-as teljesítményét, könnyebb is lett a versenygép.
A geilenkircheni Manhart Racing építette meg ezt a fekete-narancssárga szörnyet, melyből kiszerelték a gyári négyliteres V8-ast, és helyére az X5-ben és X6-ban található 4,4 literes V8-ast illesztették két turbóval és nagyobb intercoolerrel.
A jelentősen megnövekedett erőhöz már combosabb váltó is kellett, az X6M hatfokozatú M Sport automatája kényelmesen elboldogul a feladattal, a differenciálmű pedig az E60 M5-ösből érkezett. Az 1590 kg saját tömegű autóban 2,12 kg-ot mozgat egy lóerő, ami még a Lamborghini Aventador 2,25 kg/LE-s fajlagos teljesítményénél is kedvezőbb érték. Az MH3 V8 RS Clubsport így 3,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet álló helyzetből és meg sem áll 350 km/h-ig.
Ezért nem maradhatott el a fékrendszer megerősítése sem, előre 396x34 mm-es tárcsák és hatdugattyús MOVIT féknyergek kerültek, hátul pedig négy dugattyú szorítja a 380x32 mm méretű korongokat. A tökéletes aerodinamikai tulajdonságok és további súlycsökkentés érdekében a komplett karosszériát karbonszálas műanyag elemekre cserélték, a gépháztető és a visszapillantó tükrök is e könnyű, de erős anyagból készültek.
A kerekek a Manhart saját fejlesztésű, ultrakönnyű, egy darabból kovácsolt Concave One Black Edition felnijei elöl 255/30ZR20, hátul 325/25ZR20 méretben. A pilótafülkében szintén szénszálas műanyagból formált kagylóülések és a Wiecherstől származó bukóketrec található. A pályás menet adatai – sebességek, G-erők, töltőnyomás – pedig a középkonzolba integrált Manhart Racing képernyőről olvashatók le.
A jelentősen megnövekedett erőhöz már combosabb váltó is kellett, az X6M hatfokozatú M Sport automatája kényelmesen elboldogul a feladattal, a differenciálmű pedig az E60 M5-ösből érkezett. Az 1590 kg saját tömegű autóban 2,12 kg-ot mozgat egy lóerő, ami még a Lamborghini Aventador 2,25 kg/LE-s fajlagos teljesítményénél is kedvezőbb érték. Az MH3 V8 RS Clubsport így 3,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet álló helyzetből és meg sem áll 350 km/h-ig.
Ezért nem maradhatott el a fékrendszer megerősítése sem, előre 396x34 mm-es tárcsák és hatdugattyús MOVIT féknyergek kerültek, hátul pedig négy dugattyú szorítja a 380x32 mm méretű korongokat. A tökéletes aerodinamikai tulajdonságok és további súlycsökkentés érdekében a komplett karosszériát karbonszálas műanyag elemekre cserélték, a gépháztető és a visszapillantó tükrök is e könnyű, de erős anyagból készültek.
A kerekek a Manhart saját fejlesztésű, ultrakönnyű, egy darabból kovácsolt Concave One Black Edition felnijei elöl 255/30ZR20, hátul 325/25ZR20 méretben. A pilótafülkében szintén szénszálas műanyagból formált kagylóülések és a Wiecherstől származó bukóketrec található. A pályás menet adatai – sebességek, G-erők, töltőnyomás – pedig a középkonzolba integrált Manhart Racing képernyőről olvashatók le.
mennyibe kerül?
nyálcsorgatós…:P