BMW M3 GT2-ben autóztatott meg Walter Csabi
Dupla magyar siker az első hazai TCR futamon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hatalmas buli volt a Német Túraautó Bajnokság és a TCR International Series hungaroringi versenyhétvégéje. Jövőre is várnánk őket szeretettel.
Hangulatos felvezető után a Hungaroringet is bevette a Német Túraautó Bajnokság, méghozzá több nézővel, mint valaha. Úgy látszik, hazánkban is kezdik megszeretni a német prémiummárkák legfelsőbb szinteken művelt csatáit, és persze az is közrejátszott, hogy először jött hazánkban a számtalan magyart is felvonultató TCR International Series. Erre a kis időre általában a gyártók is dobják a merev, steril álcát és hatalmas bulit csapnak a nézőknek felállított kiállítóhelyeken. A Mercedes-Benz például a GT R AMG-vel ejtett állakat, míg a BMW-nél az M4 GTS mellett a hosszított tengelytávú 760Li is pózolt, az Audi pedig az egyik legszebb biztonsági autót szolgáltatta az új RS5 személyében. A Hungaroringet belengte az autósport szeretete, és nem csak a nézők által, a csapattagok és -vezetők ugyanennyire rajonganak az ordító V8 motorokért. Egy pillanatra el is felejtettünk a dízelbotrány és a downsizing minden bosszúságát.
Már megszokhattuk, hogy a Hungaroring képes megkavarni a versenyszériák addig kiszámítható állását. Úgy látszik, hogy ez a hagyomány a DTM esetében sem törik meg, hiszen mind a két futamot olyan pilóták nyerték, akik a 2017-es szezonban először ünnepelhettek futamgyőzelmet. A szombati napot a Mercedes-Benz egykori Forma-1-es pilótája, Paul di Resta nyerte, ezzel két BMW-t is maga mögé utasítva. A verseny alatt többször volt safety car időszak, a végére mindössze 10 pilóta maradt. A hungaroringi verseny valódi hőse René Rast volt, aki egész hétvégén megállíthatatlan volt a Genfben bemutatott Audi RS5 DTM volánja mögött. Nem csak a szabadedzéseket, de az időmérőt és később a vasárnapi futamot is megnyerte, igazán formában volt.
Először látogatott hazánkba a TCR Nemzetközi Túraautó Bajnokság, és ahogy várható volt, nem maradtunk magyar siker nélkül. Nem kevesebb mint 9 hazai pilótának szurkolhattunk a rajtrácson, mi több, épp két magyar pilóta vitte először versenybe az új Kia c’eed TCR versenyautókat. A háttérben egyébként már nagy erőkkel készül a Hyundai i30 TCR is, már gyári háttérrel, hamarosan debütálhat. Azonban vissza a közelmúltba, ahol a 18. életévét épp betöltő Tassi Attila két győzelemmel is elkápráztatta a hazai közönséget. Az első futamon korán beállt a sorrend: a M1RA csapat főnöke és a Honda WTCC csapatának gyári pilótája Michelisz Norbert gyorsan felzárkózott Tassi mögé, hogy fogni tudja a mögöttük autózó francia Jean-Karl Vernay-t. Végül a végeredmény is ez lett, Tassi és Michelisz kifújta a nemzetközi mezőny orrát. A második futamon duplázni tudott Tassi, aki nagyszerű reakcióidővel és egy óriási rajtbaleset közrejátszásával, a fordított rajtrács nyolcadik helyéről rögtön a harmadikon találta magát. Egészen a futam végéig kellett várnunk, hogy Attika feljöjjön az első helyre és két friss győzelmével a tabella élére ugorjon.
A BMW jóvoltából ráadásul még közelebbről átélhettük a versenyhangulatot, én személy szerint konkrétan egy BMW M3 GT2 anyósüléséről, méghozzá hazánk egyik legjobb pilótájával, Walter Csabával. Mellé mindig élmény beszállni, hiszen kevesen ismerik jobban a bajorok versenyautóit. A BMW Race Taxi Legends flottájába tartozó M3 GT2 egy mára megszűnt szabályrendszer szerint épült, 4,0 literes szívó V8-asát 6 sebességes szekvenciális váltóval és sperr diffivel támogatták meg. Szűkítővel 460, anélkül 500 lóerős és korszaka egyik legjobb GT-autójának számított. Jelenleg a GT3 jelenti a nagytúrások csúcskategóriát, míg a GT4-et lehet nevezni a GT2-höz hasonló belépőszériának. Walter Csabi szerint leginkább a mostani GT3-hoz áll közel tudásban az M3, ám az új versenyautóknál jobb indulatú.
Csabi annyira könnyedén és nyugodtan ment körbe a pályán, amilyet még senkitől sem tapasztaltam, így muszáj volt rákérdezem, hogy körülbelül hány százalékon autóztunk. Jól tippeltem magamban, Csabi 80%-on ment, az autó és saját határaitól is távol, ráadásul nem épp megfelelő beállításokon. Minél többet utazunk valaki mellett, annál jobban megérezzük, hogy határon autózik-e a sofőrünk. A rezonancia irgalmatlan méreteket öltött, Csabi viszont úgy terelte az alulkormányzottság és a túlkormányzottság szent határán az M3 GT2-t, mintha a világ legtermészetesebb dolga lett volna, én pedig élveztem a V8 gyönyörű hangját, amit sajnos semmilyen készülékkel sem örökíthettünk meg. Minden esetre így kell kinéznie egy újabb tartalmas hétvégének az autósport világából.