BMW M3 720 lóerővel
A G-Power mindent beleadott a legerősebb M3-asba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mielőtt az új BMW M3-as hivatalosan is bemutatkozna, a legvadabb bajor tuningokat készítő szakik a lehető legjobban felhergelték az M3-as kifutó szériáját.
A G-Power bemutatta a legerősebb, de még közutakon legális BMW E92 M3 GT2 R változatát. A felturbózott, 720 lóerős, 700 Nm-es nyomatékú M3-as erejét a G-Power új SK III sporty drive elnevezésű csomagjának és nagyteljesítményű turbójának köszönheti. Az autó mindössze 1500 kilogrammot nyom, 480 lóerő/tonnás teljesítmény/tömeg hányadost mutat. A műszaki adatok letaglózóak, az autó 3,7 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet, 9,5 másodperccel a rajt után már 200 kilométer/órával repül. A végletekig felhúzott BMW végsebessége 330 kilométer/óra, ami elég magas, ha azt nézzük, hogy közúti autóról beszélünk. Ehhez meg kellett növelni a motor méretét, így a gyári négyliteres helyett egy 4,6 literes V8-as motor feszül a motortérben.
Hogy ezt az egyedülálló M3-ast ilyen nagy sebességnél is földön lehessen tartani, a G-Power egy különleges, kizárólag szénszálból készült aerodinamikai karosszéria csomaggal látta el az autót. A felfüggesztésen is esett néhány változtatás, a G-Power beépítette a saját versenysportban használt spirálrugóval egybeépített lengéscsillapítóját, valamint felpakolt a kocsira egy szett 20 hüvelykes Silverstone RS kovácsolt alumínium kereket. Ezekre elöl 245/30 ZR 20, hátul 315/25 ZR 20 méretű Michelin Pilot Cup gumikat húztak.
A G-Power M3-as erőteljes fékezéséről kerámia féktárcsák (elöl 396 milliméteresek, hátul 380 milliméteresek) gondoskodnak, amelyeket elöl hat, hátul pedig négydugattyús féknyergek szorítanak. Nem lenne a kocsi ilyen erős, ha nem kapott volna egy rendes kidörgőt, kipufogórendszere titánból készült, és mint olyan, egyedi hangzást ad a ménesnek. A szénszálas Recaro ülések darabja 12 kilóval könnyebb, mint az M3-as sportülése. A kocsi a fogyókúra alatt 150 kilogramm fölöslegtől szabadult meg. Az utasteret bőr és alcantara borítja, narancsszínű betétekkel és FIA bukócsővel megspékelve.
A G-Power kúra többe kerül mint az M3-as, 113 448 eurót kérnek érte (34 millió forint), erre jön még rá az autó ára. Az GT2 R vételára így 195 313 eurót (58,5 millió forint) kóstál.