BMW M: érik a váltó váltása, az ok a megbízhatóság javítása
Rövidesen átalakul a csúcs BMW-k váltóműve
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Komoly korszakváltás következhet be az M-es BMW-k háza táján. A jelenlegi információk szerint a sportos modellekben megszűnik a manuális és a duplakuplungos váltó is. Mi lesz akkor helyettük? Lássuk a tervet!
Ha ma besétál valaki egy BMW kereskedésbe, vagy böngészi a hazai vagy külföldi használtautós oldalakat, akkor kétféle M-es BMW-t talál az új modellek között: hatfokozatú manuális váltóval szereltet és hétgangos duplakuplungosat. Jelenleg úgy tűnik, hogy ez hamarosan változni fog, a bajorok mindkét típust ki akarják vonni az M-es BMW-kből. Mi fogja továbbítani az erőát a jövőben? Peter Quintus, a BMW M értékesítési és marketing alelnöke erről beszélt nemrég egy ausztrál magazinnak.
Quintus szerint a jelenlegi felállás még hat-hét évig tarthat, azt követően az M-es modelleknél is visszatérnek a jól megszokott automatához. "Már most kilenc vagy akár tíz fokozatú automata váltók érhetők el. A DCT duplakuplungosnak két előnye volt: könnyűnek számított és gyorsan váltott. Utóbbi viszont mára eltűnt, az automaták is kellően gyors kapcsolást tesznek lehetővé." - tette hozzá.
"Nem a váltási idő a fő probléma, sokkal inkább a megbízhatóság. A manuális váltók határa 450 lóerő és 600 Nm környékén van, e felett a tartósság nem garantálható." - jegyezte meg. Hogy mi fog ebből az elméletből megvalósulni, azt egyelőre nehéz megjósolni, azt viszont mi is tapasztaltuk a BMW nyolcgangos automatáinál, hogy különösen sport módban szinte a duplakuplungos kapcsolási sebességet hozzák, így jogosan gondolkozik az M részleg a váltók megreformálásán.