Kár, hogy az átépített BMW i3 csak prototípus
Münchenben mutatta be november elején a BMW i3 egyedi változatát az átépítésben résztvevő 3 feltörekvő vállalkozás. A Lion Smart, a Linear Technology és az osztrák Kreisel együttműködésével megvalósult projekt eredménye egy 400 km hatótávolságú villanyautó, amelynek 55 kWh-s akkumulátora vezeték nélkül is feltölthető. A hatótávolság és a vezeték nélküli tölthetőség önmagában is szép eredménynek számítanak, így együtt pedig évekkel jár sorozatgyártású társa előtt a majdnem „sufnituningos” BMW.
Ki gondolná, hogy potenciális Tesla-vetélytárs dolgozik a szomszédunkban? Nekik köszönhetően az elektromos Porsche is valóság már
[BANNER type="1"]
Persze erős csúsztatás sufnituningról beszélni, hiszen a Kreisel ugyan valóban startup cégnek mondható, mégis számos projektet tudhat már maga mögött, az átépített i3-hoz hasonló képességekkel. 400 km hatótávú
e-Golf, 350 km hatótávú, 230 lóerős, összkerékhajtású
Skoda Yeti, elektromos furgon, kisbusz, gokart és 490 lóerős, összkerékhajtású Porsche Panamera, 85 kWh-s akkumulátorcsomaggal, 300-as végsebességgel és 450 kilométeres hatótávval éppúgy szerepel referenciái között, mint a Tesláéhoz hasonlóan falra szerelhető, házi energiatároló. Ez utóbbi legalább jövőre piacra kerül, az autók viszont egyelőre csak prototípusok.
kábel nélkül ráadásul :D:D
igen, ez a 55kwh 15 perc alatt kicsit földöntúli még….talán energizálással ! [url]https://www.youtube.com/watch?v=8khE8gH1ozk[/url]
Az eredeti sajtóközleményben szó sincs kábel nélküli töltésről, de sebaj. Azért illett volna megjelölni a hír forrását… mert akkor lett volna esély arra, hogy nem Bondor Tibor nem értett meg valamit, hanem a forrásban volt a hiba. Így viszont… NAGY szakmai bukta.
55 kWh 15 perc alatt… kábel nélkül… ezt a NASA-nak is elárulhatná hogyan (ilyen kis méretben), kedves Bondor Úr!