BMW 520d kontra ActiveHybrid 7. Melyik a jobb?

Egy jó és egy nagyon jó BMW. Közte 23 millió forint

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Autóztunk egy kiadósat nem is egy, de kettő darab parádés BMW limuzinnal. És kiderült, hogy igenis van az a kocsi, amiből egy 520d kevés. Őt így hívják: ActiveHybrid 7.


Na, most jól kiverem. A biztosítékot. Azoknál, akik esetleg nem olvassák tovább a cikket és nem nézik meg a videót azután, hogy ezt mondom/írom: az új 5-ös BMW, a faceliftes 520d egy semmi extra autó. Márpedig erre a következtetésre jutottam - a 7-esből, az ActiveHybrid 7-esből átülve.

Hirdetés
Természetesen ön jóval okosabb annál, mintsem megakadjon az előbbi hatásvadász felütésen – bizonyítja, hogy tovább olvasott. És jó eséllyel azt gondolja, hogy az 5-ös BMW, a prémium felsőközép-kategória bestsellere csakis pazar személygépjármű lehet. És igaza van. Viszont hadd áruljam el: a 7-es luxuslimuzin sokkal-sokkal jobb, egy egészen fantasztikus autó.

Úgy alakult, hogy a tavalyi eresztés ActiveHybrid 7-est Szlovéniába, Ljubljanába „kellett” vinnünk. De hogy vissza is legyen mivel jönnünk, a BMW magyarországi importőre egy vadiúj, nemrég frissített 5-ös szedánt adott mellé. Szép napunk volt, langymeleg időnk, s lehetőségünk arra, hogy közvetlenül egymás mellett vezessük őket, s kóstoljunk bele az úri életbe.

BMW 520d - méretek
Hosszúság (mm) 4907
Szélesség (mm) 1860
Magasság (mm) 1462
Tengelytáv (mm) 2968
Csomagtér (l) 520


Az operatőr kollégával felváltva vezettük az autókat, jómagam a 7-essel kezdtem. És arra lettem figyelmes, hogy ha valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag a BMW zászlóshajóját venném, így, ezzel a hajtáslánccal venném. Mert a 3-ashoz és az 5-öshöz is elérhető második generációs ActiveHybrid technológia zseniális. Zseniális, mert városban kisautós fogyasztásra is alkalmas, és zseniális, mert padlógázra eszement vehemenciával repíti a több mint 2 tonnás monstrumot.

BMW 520d - műszaki adatok, ár
Motor dízel
Hengerűrtartalom (cm3) 1995
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat automata/8
Teljesítmény [LE (1/min)] 184 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 380 (1750)
Végsebesség (km/h) 231
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 7,9
Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km) 5,2/4,1/4,5
CO2-kibocsátás (g/km) 119
Saját tömeg (kg) 1705
Listaár (Ft) 11 526 000
Tesztautó ára (Ft) 15 759 500



A belsőégésű alap egy soros 6 hengeres, közvetlen befecskendezéses és turbós benzinmotor csodás hanggal, 320 lóerővel és már percenkénti 1300-as fordulaton 450 Nm-es nyomatékkal, erre tolul még az elektromotor 55 lova és 210 Nm-e. A rendszerteljesítmény 354 LE, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/órában, a 100-as sprintidő 5,7 mp. Ugyanannyi, mint a 40i-nél, csakhogy az ActiveHybrid 145 kilóval nehezebb. És utóbbi főleg városban takarékosabb, vegyes üzemben elvileg 6,8 liter üzemanyaggal is beéri.

BMW ActiveHybrid 7 - méretek
Hosszúság (mm) 5079
Szélesség (mm) 1902
Magasság (mm) 1471
Tengelytáv (mm) 3070
Csomagtér (l) 360


Az AH 8 fokozatú automata váltóval együttműködő intelligens energiamenedzsmentje lítium-ion akkumulátorban tárolja a fékenergiát, a jelszó a hatékonyság és dinamizmus egyben. A rendszer tisztán elektromos, emisszió nélkül haladásra 60 km/órás sebességig, 3-4 kilométeres távolságig képes. És siklásra vagy vitorlázásra is, Eco Pro módban. Ez úgy működik, hogy amikor a vezető elveszi a lábát a gázpedálról, a benzinmotor leáll, s a jármű siklani kezd. Az autó ilyenkor a saját mozgási energiájának segítségével megy, és egyáltalán nem használ fel üzemanyagot. Az elektromos berendezéseket a fékenergia-visszanyerés látja el árammal, a plusz energia pedig a nagy teljesítményű akkumulátor töltésére fordítódik.

BMW ActiveHybrid 7 - műszaki adatok, ár
Motor benzin + villany
Hengerűrtartalom (cm3) 2979
Hengerek/szelepek száma 6/24
Váltófajta/-fokozat automata/8
Összteljesítmény [LE (1/min)] 354 (5800)
Nyomaték [Nm (1/min)] 450 (1300-4500)
Végsebesség (km/h) 250
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 5,7
Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km) 6,0/7,2/6,8
CO2-kibocsátás (g/km) 158
Saját tömeg (kg) 2045
Listaár (Ft) 27 739 000
Tesztautó ára (Ft) 39 001 000



A további fogyasztás- és emisszió-csökkentés érdekében az intelligens energiamenedzsment összedolgozik a Professional navigációs rendszerrel is. A navigációs adatokat felhasználó útvonal-felderítő asszisztens előre kiértékeli a várható közlekedési szituációkat, és az eredmény alapján készíti fel a járművet. Az meg automatikusan alkalmazkodik az útvonal-specifikus tényezőkhöz, például az emelkedőkhöz és a lejtőkhöz, valamint a sebességkorlátozásokhoz, és arra törekszik, hogy a lehető leghosszabb ideig haladjon tisztán elektromosan. Amint az autó emelkedőhöz ér, az elektromotor bekapcsol. Az akkumulátor újratöltésére lejtőn kerül sor.

Ennyit a háttérről. Még egyszer: a próba alapján én ActiveHybridként vásárolnám meg a 7-est. A nagyobb, V8-as és V12-es benzinesek (50i, 60i) még jobb dinamikája nem kéne, nem hiányozna, miként a 6 hengeres dízelek dízelsége sem. És akkor a hibridség hátulütője: az amúgy 500 literes csomagtér 360 literesre szűkül, de azért egy-két táska befér. A platina fogalmam sincs, milyen hitelkártyának pedig egy liternyi hely sem kell, csak egy zseb. A másik elrettentő tényező meg az ár, a felár: a minimum 27,7 milliós ActiveHybrid 7 2,2 millióval drágább a 740i-nél, 5,1 millióval a 730d-nél. A rogyásig extrázott tesztautó szerény 39 milliós volt… Hogy a regadó csupán 76 ezer forint a hibridre (a dízelek 265 és a benzinesek 400 ezrével szemben)? Bagatell.

Felszereltség? Nem fogom felsorolni. Szinte minden van Bang & Olufsen hifitől adaptív LED-világításon át elöl-hátul komfortülésekig sok-sok kis villanymotorral és olyan kényelemmel, hogy hűha. Hátul is elfeküdtem, elvideózgattam, elpihengettem volna nem is egy Bp-Ljubljana távon át (pedig ez nem is az L, azaz Lang kivitel volt), de azért szeretek annyira vezetni, hogy a bal egyben éreztem magam a legjobban. Félelmetesen jó vezetni a 7-est! Mennyei, harmonikus, csendes és békés vele hömpölyögni (a felfüggesztés elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többkaros, légrugós, automatikus szintszabályzós), letaglózó gyorsítani és fékezni, a 2 tonna mintha maximum 1,5 lenne. Sport módban nem normális, ahogy befekszik a kocsi a kanyarokba, kilőtt menetstabilizálóval is biztonságos, parádé.

És az ActiveHybrid 7 tesztfogyasztása 9,4 l/100 km-re jött ki. Ha több lett volna a városi menet, s nem élveztük volna gyakorta az erejét, 8 körül is alakulhatott volna. Hogy az 520d 6,2 liter gázolajjal elketyegett? Szerintem ezen a szinten ez nem érv. Egyébként a csak márkafanatikusok számára láthatóan frissített 5-ös szintén 8 fokozatú automata váltóval gyárilag 4,5 literes fogyasztással kecsegtet, de. Az 520d-vel ugye haza is jöttünk, kettőnkön kívül más is próbálta, s ez a 6,2 nagyon 6,2 lett. Ami jó, de nem 4,5. És a 4 hengeres kerepelés illúzióromboló, valamint a stop-start motorleállító és –újraindító rendszer nem elég finom.

Félreértés ne essék, a 184 lóerős és 380 Nm-es 20d remek motor. Az 1,7 tonnás 5-ösben is. Az sem mindegy, hogy 11,5 millióért (manuális váltóval) hazagurítható a szép nagy prémiumautó. Tágas, csomagtere is nagy, ülése kényelmes, autópályán halk, rugalmassága megfelelő, stabilitása példás, vezetni futómű- és kormányszempontból is élmény. Minőségszagot áraszt mindene, de sportossággal megvádolni dőreség. Ugyanazokkal az extra extrákkal is felvértezhető, mint a 7-es meg a többi über-BMW, tesztautónk 15,7 milliós volt. Apropó, van olcsóbb 5-ös is a facelift óta, a 143 lovas és 360 Nm-es, hasonlóan 2,0 literes 18d 10,8 millióért. Válságmenedzserek ideális autója. Driving Experience kapcsoló, Eco Pro mód, fékenergia-visszanyerés itt is van, hurrá.

Megvolt, átjött-e a két autó közti bő 23 millió forintos differencia? Nem igazán forintosítható az érzés, de igen. Melyik kéne? Nem kérdés. A 7-es hibrid szenzációs gép. Nyilván borzasztó drágán spórol, borzasztó drágán tud keveset fogyasztani, de bámulatos, ahogy ledobja láncait, s vigyort varázsol a sofőr orcájára. Az 520d tulajdonosa csak álmodozhat ilyen vigyorról. Vagy mondjuk egy 116d-ből kell beleülni, s akkor garantált a jókedv. Hogy arról ne is beszéljünk, mit szólna egy átlagautós az 520d-hez az ő Swiftjéből, Astrájából, Octaviájából átülve. Minden relatív.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 20:46
    Permalink

    Visszatérve az “alsó kategóriás” 3-as BMW-re,az új 330d is valami hihetetlen az 500Nm nyomatékával.Egy nyomás a sport üzemmódra,visszakapcsol,fordulatszám felugrik,aztán hasít,mint a szél.Erre is azt mondhatom,sok vezetőnek nem volt része hasonló dízel élményben!Engem nagyon meglepett és nagyon pozitívan.Csak öltönyös,fényes cipős üzletembereknek ajánlom.Gyönyörű,de amit az én gyerekeim művelnének a mondjuk bézs padlókárpittal(és bőrrel),azt senki nem tisztítaná ki.Szóval sáros cipővel beszállni tilos!

  • 2017.10.29. at 20:46
    Permalink

    Nem vagyok proli és nincs prémium kategóriás autóm,de rengeteg komoly autót vezettem,mint például Ferrari 599GTB,Carrera GT2 (kb 450,000€).Ez a feeling semmi másra nem hasonlít.Nyomtok egy start gombot és elkezdi rázni a tojásaitokat alapjáraton.Nagy gázzal induláskor füldugó ajánlott!Volt szerencsém tavaly és tavalyelőtt egy 7-es hibrid BMW-hez is.Ez a gép a 4.4 literes biturbós változat volt 449 lóval,valamint brutális 700Nm nyomatékkal.Egyet állíthatok:az egyik legkomolyabb autó,amiben valaha ültem.Ez gyerekek vigyort csal az ember képére és üvölteni kell,mikor toltok neki egy padlógázt!Az automata váltó a negyediket kapcsolja és még mindig feltépné az aszfaltot,ha az elektronika engedné..A másik kedvencem a szintén nem olcsó,de méretei ellenére hihetetlenül könnyen vezethető és elsősorban használható Range Rover(HSE Sport).

  • 2017.10.29. at 20:46
    Permalink

    Szabad tudni hol sikerült vele kettőötvenet menni mint a huzat? Bp-Ljubljana között? Mi a tököm az az almáskörte?
    Prolik írnak proliknak vagy a célcsoportnak szól a cikk?

  • 2017.10.29. at 20:46
    Permalink

    Nem is kell annak lennie. Sehol sem azok.

    De szórakoztatóbb és érdekesebb egy ilyet olvasni mint egy Sandero Swift ár- és tudás-összehasonlítást…

Vélemény, hozzászólás?