BMW 114i, hát az meg mi?
Új háromajtós BMW 1-es: akár 320 lóerővel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A most bemutatott háromajtós 1-es BMW kínálata lefelé és felfelé is bővült, sőt összkerékhajtással is érkezik.
Az általunk is tesztelt, már majdnem egy éve leleplezett ötajtóshoz képest alig más a csak most bemutatott háromajtós BMW-kompakt: a második generációs 1-es sorozat kevésbé praktikus kivitelének két oldalajtaja nagyobb, s keret nélküli. Az ajtó szót ebben a cikkben többet nem írjuk le, ezt megígérhetjük, ahogy a gyár - az elődhöz viszonyítva - a hátsó lábtér 21 mm-es bővülését és a csomagtartó 30-cal 360 literesre gyarapodását szavatolja.
A motorpaletta egyik újdonsága a 114i nevű benzines az 1,6 literes turbómotor 102 lóerősre és 180 Nm-esre butított verziójával - a 0-100-as sprint 11,2 mp-ig tart, a végsebesség 195 km/h, a vegyes fogyasztás 5,5 l/100 km. A másik nóvum a Genfben tanulmányként kiállított, azóta szériakészre gyúrt M135i csúcsmodell a maga háromezres, duplaturbós sorhatosával, 320 lóerejével és 450 Nm-ével a hátsó tengelyen - 100 km/h-s tempóra 6 fokozatú manuális váltóval 5,1, a mesés, volánról kapcsolható nyolcas automatával 4,9 mp alatt katapultál, a végsebesség laza 250 km/h. Nyilván elektronika által korlátozva. A lépcsőshátú 1M Coupéról lemaradtaknak nem csak a motor és az újdonság ereje nyújthat vigaszt, az M135i ugyanis a vagány külsőn kívül sportosabb hangolású futóművet, kormányt és féket kapott. Az M Performance részleg M pakettje még agresszív légbeömlőkből, klassz szpojlerezésből, ezüst tükörházból, 18-as felniből, diffúzorból, spéci kipufogóból és sportülésből áll. A későbbiekben opciós összkerékhajtással is felvértezik a leggyorsabb egyest, aki meg egy ilyen típussal is spórolna, jó helyen kopogtat, hiszen az automata, stop-startos kis izomgolyó állítólag beéri 7,5 liter benzinnel, naná.