Eberswalde után Budapestre kerülnek a csuklós MAN NGE 152 típusú csuklós, alacsonypadlós trolibuszok. A BKV a régi járművek felújítása helyett vásárol 15 darab használt kocsit
Rögtön oszlassunk el egy tévhitet. Budapesten még 29 darab korszerűtlen, ZIU-9 típusú, egykori szovjet gyártmányú szóló trolibusz üzemel, amelyek műszaki állapotukat tekintve selejtezésre érettek. Ezen járművek értelmetlen felújítása helyett -
akárcsak az autóbuszoknál tapasztalt megoldással - a BKV Németországból vásárol 15 darab használt, de sokkal korszerűbb, alacsonypadlós, jó állapotban lévő csuklós trolikat, ám ez
nem azt jelenti, hogy emiatt automatikusan 15 darab ZIU-9-est vonnak majd ki a forgalomból. A BKV jelenleg nem rendelkezik alacsonypadlós, nagy befogadóképességű csuklós trolibusszal, így első körben, a szolgáltatás színvonalának emelése miatt olyan helyekre (vonalakra) kerülnek az újonnan beszerzett MAN típusok, ahol megvalósítható lesz velük a menetrendben meghirdetett alacsonypadlós, akadálymentes tömegközlekedés. Az ilyen vonalakról kiesett járműveket értelemszerűen átcsoportosítják, és ezzel a módszerrel kerülnek úgymond fokozatos kiszorításra a ZIU-k. Fontos információ, hogy a csuklósok nem jelentenek nehézséget a szóló kocsikkal járatott vonalakon sem, mert utasszámláló berendezés csak csuklóson van, és ezek mindenhol megfordulnak a forgalmi mérések miatt.
Darabonként kevesebb, mint 10 millió forintos áron kerülnek beszerzésre a használt, de jó műszaki állapotú, német csuklós trolibuszok
A járművek egy sikeresen lezárult tender eredményeként érkezhetnek a fővárosba. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV még 2010-ben jelentette be, hogy használt trolibuszok és autóbuszok beszerzésére ír ki pályázatot. Fontos kiemelni: a használt járművek beszerzése az egyre tarthatatlanabb műszaki állapotok enyhítését szolgálja, és
nem helyettesíti az ezzel párhuzamosan zajló autó- és trolibuszpark, illetve a villamosok jelentős részének lecserélését célzó projekteket. A megkímélt műszaki állapotú, 15 darab jármű mintegy 532 ezer euróba (a jelenlegi 270 forintos árfolyamon számolva kb. 143,64 millió forintba) kerül, tehát darabonként 10 millió forint alatt marad a beszerzési ár. A Barnimer Busgesellschaft GmbH által szállítandó használt trolik ára így kevesebb, mint egy öreg, és a javítás után is korszerűtlennek számító jármű felújításának a forrásigénye, ami szintén azt mutatja, hogy a használt trolibuszok beszerzése csak a régiek értelmetlen és drága toldozását-foltozását helyettesíti. A MAN NGE 152 típus első példányai már idén novemberben forgalomba állhatnak, és várhatóan 2012 nyarán érkezik meg az utolsó csuklós. Korábban a németországi Eberswalde lakói használták ezeket a trolikat, és a helyi üzemeltető fokozatosan frissíti a járműparkját, így ehhez igazodnak majd a budapesti szállítások ütemezései is.