Biztosan erre kell tartania az autósportnak?
Teszteli önvezető versenyautóját a Roborace
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy versenyautó pilóta nélkül? Értelmetlen! Idén mégis Formula-E betétfutam lesz a Roborace, a DevBot pedig az első önvezető versenyautók egyike.
Már tavasszal hallani lehetett a Roborace nevezetű kezdeményezésről, ami akkor egy önvezető versenyautó koncepciót mutatott be. Ez volt az úgy nevezett Robocar, ami végül még nem készült el a valóságban. Mára tudni, hogy a Roborace komolyan gondolja és bajnokságot is rendeznek a pilóta nélküli versenyautókkal. Eljönni látszik az elkerülhetetlen. Az emberi kíváncsiság odáig ment, hogy óriás távirányítós autókkal akar körözni a pályán. Persze, kipróbálni érdekes és poén, de imádkozzunk, hogy ne kapjanak rá, ne terjedjen a vírus.
A Formula-E-nek sikerült elfogadtatnia magát az autósport-fanokkal, hiszen annak ellenére, hogy eleinte mindenki leszólta az elektromos formulaautók ötletét, meglepően izgalmas versenyeket láthatunk tőlük. Az sem mellékes, hogy a teljesítményük és hangjuk is rendben van, szerethető autókat készítenek a csapatok és világelső fejlesztések kerülnek ki a bajnokságból folyamatosan, akár a közutakra is. Nehezebb dolga lesz azonban a Roborace sorozatnak, ami még idén kezdetét veheti a Formula-E városi versenyein, betétfutamként. Már el is készítették az első elektromos, pilóta nélküli prototípust, ami a titkos reptéri és Silverstone-i tesztek után a Formula E első hivatalos tesztjén debütál majd nyilvánosan a Donington Parkban. A Roborace által fejlesztett DevBot - ahogy nevezik - egy LMP2 prototípus versenyautó kasztnijára épített tesztmodul, ami lehetőséget biztosít majd a csapatoknak, hogy élesben is kipróbálják a saját maguk által fejlesztett szoftvereket a friss koncepción.
A cikk elején említett Robocar rendszerének tesztelésére létrehozott DevBot vezetőfülkét is kapott, így ember és komputer egyaránt vezetheti, hogy a csapatok könnyebben megértsék, hogyan gondolkozik és viselkedik az autó versenypályán, persze az átfogó, valós idejű adatok mellett. Mindössze 9 hónapba telt, hogy működő önvezető elektromos autót fejlesszenek. A DevBot egyébként ugyanazt a hajtást, szenzorokat, komputereket és kommunikációs technológiát kapta, mint amit a Daniel Simon által tervezett, de már kabin nélküli Robocar kap majd, és aminek bemutatását év vége felé várhatjuk. Állítólag rengeteg csapat érdeklődik a 6 hónap múlva berobbanó bajnokság iránt az autógyártás különböző ágazataiból.
Vagy majd azt fogják közvetíteni, ahogy az informatikusok éppen írják a forráskódot hozzá, és azon szurkolunk, hogy ki milyen függvényt vagy változót használt?
De most komolyan, ebben hol van a sportérték????
Ez a motorsportok szégyene. Ennyi erővel szimulátoron is lejátszhatnák. Lassan már az összes versenysorozat sem ér egy kalap bizonyost sem mert minden csak a mérnökökön múlik. A valódi tudás teljesen háttérbe szorul. A legjobb versenyek az amatőr bajnokságokban vannak, oda még nem szivárgott ez be szerencsére.
Mivel a Tesla 2.0-as onvezeto rendszere 45mph-val kovalyog a savaban egy kanyargos uton, egy szerpentinan pedig az arokba visz, igy max az egyenes autopalyakon hasznalhato. Itt mar ugy tunik hogy fejlesztik a 3.0?
Verseny korulmenyek kozott nagytempoban, gyors kanyarokkl?
Mert mire menne ez ki a nezok szorakoztatasara? 😀
Tesztelenek. Mennyi penzt meger ez lusta embereknek hogy z autojuk olyan legyn mint KITT.
Megall az esz!
nem hisztizni kell, hanem aki szeret vezetni az lázadjon a maga módján az autorobotok ellen, ennyire egyszerű. ha saját fórumon nyekergünk, abból nem lesz sok minden….mindenhol hangoztatni kell, nyomatni jobban a cikkeket stb. MAJD. még most annyira nem, mert nem mérgesedett el a helyzet, de a jövőben én úgy gondolom, hogy elfog.
és gondoljunk csak bele, miért is? a kényelmes emberek miatt !!! akiknek, nem is szabadna autóba ülniük !!! tiszta vicc… nehogymár ezek a gyógyegér barmok döntsék „romba” az egész autópiart……legalábbis vezetés szempontjából.