Biztosan erre kell tartania az autósportnak?

Teszteli önvezető versenyautóját a Roborace

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy versenyautó pilóta nélkül? Értelmetlen! Idén mégis Formula-E betétfutam lesz a Roborace, a DevBot pedig az első önvezető versenyautók egyike.


Már tavasszal hallani lehetett a Roborace nevezetű kezdeményezésről, ami akkor egy önvezető versenyautó koncepciót mutatott be. Ez volt az úgy nevezett Robocar, ami végül még nem készült el a valóságban. Mára tudni, hogy a Roborace komolyan gondolja és bajnokságot is rendeznek a pilóta nélküli versenyautókkal. Eljönni látszik az elkerülhetetlen. Az emberi kíváncsiság odáig ment, hogy óriás távirányítós autókkal akar körözni a pályán. Persze, kipróbálni érdekes és poén, de imádkozzunk, hogy ne kapjanak rá, ne terjedjen a vírus.

A Formula-E-nek sikerült elfogadtatnia magát az autósport-fanokkal, hiszen annak ellenére, hogy eleinte mindenki leszólta az elektromos formulaautók ötletét, meglepően izgalmas versenyeket láthatunk tőlük. Az sem mellékes, hogy a teljesítményük és hangjuk is rendben van, szerethető autókat készítenek a csapatok és világelső fejlesztések kerülnek ki a bajnokságból folyamatosan, akár a közutakra is. Nehezebb dolga lesz azonban a Roborace sorozatnak, ami még idén kezdetét veheti a Formula-E városi versenyein, betétfutamként. Már el is készítették az első elektromos, pilóta nélküli prototípust, ami a titkos reptéri és Silverstone-i tesztek után a Formula E első hivatalos tesztjén debütál majd nyilvánosan a Donington Parkban. A Roborace által fejlesztett DevBot - ahogy nevezik - egy LMP2 prototípus versenyautó kasztnijára épített tesztmodul, ami lehetőséget biztosít majd a csapatoknak, hogy élesben is kipróbálják a saját maguk által fejlesztett szoftvereket a friss koncepción.
A cikk elején említett Robocar rendszerének tesztelésére létrehozott DevBot vezetőfülkét is kapott, így ember és komputer egyaránt vezetheti, hogy a csapatok könnyebben megértsék, hogyan gondolkozik és viselkedik az autó versenypályán, persze az átfogó, valós idejű adatok mellett. Mindössze 9 hónapba telt, hogy működő önvezető elektromos autót fejlesszenek. A DevBot egyébként ugyanazt a hajtást, szenzorokat, komputereket és kommunikációs technológiát kapta, mint amit a Daniel Simon által tervezett, de már kabin nélküli Robocar kap majd, és aminek bemutatását év vége felé várhatjuk. Állítólag rengeteg csapat érdeklődik a 6 hónap múlva berobbanó bajnokság iránt az autógyártás különböző ágazataiból.
Hirdetés
Már évek óta félve beszélünk a paddockban arról, hogy ez lehet az autósport csúnya jövője. Mármint a robotikus autók versenye, ahol kizárva az emberi hibafaktort, csak a versenyautó felkészültségére, megbízhatóságára és teljesítményére hagyatkoznának a gyártók. Ezzel azonban elvesztené az autósport a lényegét, a valódi értékét, a mögé tett alázatos és megfeszített munkát. Legalábbis, ami a tehetséges pilótákat illeti. De mégis ki kíváncsi üres autók tökéletes körözésére? Hagyjuk meg az önvezető autókat a közutakra. Sőt, fordítsuk meg a dolgot, hisz a versenypályák felértékelődhetnek a jövőben. Csak képzeljük magunkat a nem túl távoli jövőbe, ahol minden autó magától közlekedik, az egyetlen hely pedig, ahol valóban megkaphatjuk az autóvezetés élményét, az a versenypálya marad. Akkor ezt az utolsó esélyt ne rontsák el azzal, hogy a versenypályákat is robotikus autókkal büntetik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Biztosan erre kell tartania az autósportnak?

  • 2017.10.28. at 02:38
    Permalink

    Vagy majd azt fogják közvetíteni, ahogy az informatikusok éppen írják a forráskódot hozzá, és azon szurkolunk, hogy ki milyen függvényt vagy változót használt?

  • 2017.10.28. at 02:38
    Permalink

    Ez a motorsportok szégyene. Ennyi erővel szimulátoron is lejátszhatnák. Lassan már az összes versenysorozat sem ér egy kalap bizonyost sem mert minden csak a mérnökökön múlik. A valódi tudás teljesen háttérbe szorul. A legjobb versenyek az amatőr bajnokságokban vannak, oda még nem szivárgott ez be szerencsére.

  • 2017.10.28. at 02:38
    Permalink

    Mivel a Tesla 2.0-as onvezeto rendszere 45mph-val kovalyog a savaban egy kanyargos uton, egy szerpentinan pedig az arokba visz, igy max az egyenes autopalyakon hasznalhato. Itt mar ugy tunik hogy fejlesztik a 3.0?
    Verseny korulmenyek kozott nagytempoban, gyors kanyarokkl?
    Mert mire menne ez ki a nezok szorakoztatasara? 😀
    Tesztelenek. Mennyi penzt meger ez lusta embereknek hogy z autojuk olyan legyn mint KITT.
    Megall az esz!

  • 2017.10.28. at 02:38
    Permalink

    nem hisztizni kell, hanem aki szeret vezetni az lázadjon a maga módján az autorobotok ellen, ennyire egyszerű. ha saját fórumon nyekergünk, abból nem lesz sok minden….mindenhol hangoztatni kell, nyomatni jobban a cikkeket stb. MAJD. még most annyira nem, mert nem mérgesedett el a helyzet, de a jövőben én úgy gondolom, hogy elfog.

    és gondoljunk csak bele, miért is? a kényelmes emberek miatt !!! akiknek, nem is szabadna autóba ülniük !!! tiszta vicc… nehogymár ezek a gyógyegér barmok döntsék „romba” az egész autópiart……legalábbis vezetés szempontjából.

Vélemény, hozzászólás?