Belsőégésű motort kap majd az új Elantra N
A Hyundai technikai tanácsadója, Albert Biermann a CarExpertnek adott interjújában megerősítette, hogy az i30 szedán verziója, az Elantra N minden bizonnyal belsőégésű motorral készül, azonban az i30-ról már borúlátóbban nyilatkozott. Elmondása szerint nem a vállalat elképzelései miatt nem valósul meg az i30 N következő szériája, sokkal inkább a hamarosan életbe lépő Euro 7 szabályozás miatt, ugyanis a hot hatch egyik legnagyobb felvevőpiaca éppen az európai, ennek elvesztésével pedig az i30 létjogosultsága sem evidens.
Az i30 elektromos formában térhet vissza
Jó hír viszont, hogy az i20 N biztosan marad, lévén az 1,6-os erőforrást könnyebb összeegyeztetni a szigorúbb szabályozással - erről is Albert Biermann beszélt a CarSales lapnak. Azonban ez azt is jelenti, hogy a Kona N napjai is meg vannak számlálva, legalábbis az Unió területén mindenképpen.
"A 2 literes motor tulajdonképpen megszűnik, de látok rá esélyt hogy a 2,5 literes turbós motorral még kihozzunk egy erős N emblémás sportautót" - mondta Biermann. Az i30-at azért még nem kell temetnünk, mert a márka elmondta, hogy egy elektromos alternatívában nagyon is gondolkodnak, és ez könnyen meg is valósulhat, azonban ehhez idő kell. Ahogyan az N-szegmenst sem kell túlzottan temetnünk, mert az Elantra mellett már készül az Ioniq 5 és 6 sportváltozata is, szóval lesz miből válogatni.