Biztos nagyon jól vezetnek a mazsolák
Oktatóautó peres gumival és sötét ablakkal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Biztos nagyon jól vezetnek a mazsolák - legalábbis ezt kell gondolnunk egy alufelnis-peresgumis-sötétüveges Suzuki oktatóautót látva.
Én annak idején egy 120-as Skodán tanultam vezetni. Nem nagyon választhattam, ha jól emlékszem, de nem is akartam volna mást, nagyon is bejött a farmotoros csehszlovák. Tudom, azóta változott némelyest a világ, s ma már akármivel vagy bármivel okítják a mazsolákat, minden csak pénz kérdése. Ezen akkor is kiakadtam. Épp egy tesztautót fotóztunk, amikor oktató és tanuló jött kicsit rutinozni - egy Suzuki Splash-sel. Dízellel. Ezidáig végül is minden rendben, hiszen a Splash könnyen vezethető, üléspozíciója magas, ki lehet belőle látni, a DDiS blokk nyomatékos, művészet lefullasztani, pláne, ha variálnak az alapjárattal.
Ez az ominózus Spash azonban peres gumin és alufelnin terpesztett, és nem értem, az oktató hogy nem félti a drága, sérülékeny cuccokat a bénázó tanulók keze közé adni. Kátyú, padka, nem sorolom, mi minden veszély leselkedik az amúgy a rugózási komfortot is rontó kerekekre. Ráadásul a B-oszloptól sötétített ablaküvegezés zavarhatja a nebulókat a kilátásban - az első alkalmakkor tuti, hogy az átlagtanuló semmi másra nem koncentrál, minthogy le ne fulladjon, kapcsoljon fel időben, ne menjen neki semminek és senkinek, stb.
Képzelem, oktatónk bal keze konstans készenlétben remeg, alkalmasint a kormány után kapva, a tanuló nehogy lezúzza a tuningot... De amúgy is, nem lenne kényelmesebb ballonos abroncson, lemezfelnin, s max. dísztárcsával zötykölődni a rettenet minőségű budapesti utakon? Az oktató felmentésére azt tudom esetleg felhozni, hogy A: hozott anyagból dolgozik, azaz direkt kérte a mazsola, hogy a családi kocsin gyakorolhassa a volánpörgetést, B: biztos nagyon jól vezetnek a tanulók, s nincs miért aggódni... Ezt mondjuk kötve hiszem.
Autóztam ilyen Suzukival. A váltó helye remek, nagyon kézre esik. A kilátás hátrafelé a nullához közeli. Az oldalablak sötétítése belülről nem olyan zavaró, kintről befelé látszik sötétebbnek. A kerék rajta a gyári 13″ méret, a gumi az peresebb.
Világ életemben acélfelnivel jártam. Az alufelnit úgy utálom, mint a kutyaszart. De még az acélfelni is sérülhet a hazai kátyúktól. Ami a peresebb gumit illeti. Nos kanyarvételt gyakorolni ez a jobb, pontosabban követi az ívet. (Igaz túl nagy sebességnél pontosabban is száll el..)
Micsoda pofatlansag, kepes volt alufelniböl közel a gyäri meretet (ha nem kissebbet) feltenni, ha nälad ez a peres gumi, akkor ott komoly bajok vannak, es lesötetitette azokat az ablakokat amelyeken amugy se lätsz kifele a splash-en egy nagy lonak a faszat se.
Hät ez tenyleg akkora nagy vetseg, hogy ezt a cikket megird itt fölösleges helytäroläsra, mintha nem lenne ezen kivül eleg baj.
Nekem meg ez a nonszensz…
Amugy irigyellek benneteket amiert egy ilyentöl is le tud esni az allatok.
hát igen ebben egyetértés van 🙂
der milan
akinek nincs érzéke az ne vezessen mert előbb vagy utóbb úgyis baleset lesz a vége
der milan
akinek alufelnie van az nyiván odafigyel akinek acél az leszarja általában nem hiszem hogy mindenáron le kell padkázni a kerekeket. aki jól elsajátította a parkolás művészetét(sikeres vizsga feltétele hogy tudj parkolni) ott az oktató elmondja hogy mit hogy csinálni és mit nemszabad mert lezúzod a felnidet pofonegyszerű figyelni kell arra hogymit mond az oktatóbácsi és úgy kell csinálni és épek maradnak a felnik ilyen egyszerű
mi ebben a szenzáció? én eddig azt hittem saját farkával az ember úgy veri a csalánt ahogy akarja.
Nekem nincs mitől félnem, ezért nincs sötétítés sem! ;))
Ráadásul a hátsó szélvédők felől sosem néznem a pofámba, így ott ezért sincs lesötétítés! 😉 Elől meg mit érdekel mit néznek én az utat nézem vezetés közben, így akár vakuzhatnak is, pedig nem vagyok egy bregypity… 😉
nem értem mit lehet aggódni sose padkáztam le még életemben semmit pedig saabomon 21 lexani felnik virítanak nagyon peres gumikkal 1 millás a kerékszett 1 éves ás egy karc sincs rajta. előtte 19 alufelni volt rajta 3 évig azon sincs egy darab karc se az van fenn most télire. nemhiszem hogy a tanulók padkáznának mert az oktató nem hülye hanem figyel rá. ha már leoktatott életében többezer órát többszáz nebulóval akkor szerinem nem éri meglepetés az oktatót tudja mikor kell odanyúlni vagy hagyni a nebulót. sötétített ablakra nem tudok mit mondani az szubjektív szerintem baromi jó nekem a szélvédőn kívül mindenütt full levan sötétítve mert nem szeretem ha a pofámba bámulnak