A Kia márkaszervizek zavartalanul üzemelnek, az ügyfeleknek nem kell aggódniuk, ha pont a járványhelyzet ideje alatt esedékes akár az időszakos karbantartás vagy éppen egy garanciális probléma elhárítása. Bár nem jellemző, hogy szükség lenne rá, természetesen az assistance szolgáltatás is zavartalan
Az autók karbantartási ciklusai nem véletlenül lettek kitalálva, mind a kenőanyagoknak, mind a szűrőknek megvan a „lejárati ideje”, azaz hiába autózunk mostanság az átlagosnál kevesebbet, az autók karbantartását nem szabad elhanyagolni. Garanciális autók esetében főként, hiszen az előírt és időben el nem végzett karbantartás a garancia elvesztését vonhatja maga után. A Kiánál ez különösen fontos, hiszen ők több mint 10 éve 7 év/150 ezer kilométer garanciával adják autóikat, azaz esetükben viszonylag jelentős a még garanciális autók száma, illetve aránya. Sok ügyfelüknek fontos az, hogy autóik eljussanak a márkaszervizekbe az előírt és az elvárható járványügyi óvatosság mellett.
Igény esetén a legtöbb Kia márkaszerviz házhoz is megy az autókért, illetve az értékesítést videós bemutatókkal segítik
A Kia ezért több fronton is felkészítette autószalonjait, illetve márkaszervizeit a járványhelyzet idejére. Az autószalonok
online érdeklődés alapján az ügyfél által preferált platformon (Viber, WhatsApp, Facebook Messenger, Skype) videós bemutatót tartanak, illetve adnak ajánlatot is , valamint szerződéskötésre is sor kerülhet elektronikusan.
Több mint 10 éve minden Kia esetén alapáron jár a 7 év/150 ezer kilométer garancia, ám ennek feltétele a szervizfüzetben meghatározott időszakos karbantartás időbeni elvégzése
Többeket érint persze a
szervizelés, amelyek kapcsán szintén megnyugtató óvintézkedésekkel reagált a mostani veszélyhelyzetre a Kia Motors hazai hálózata. Két új szolgáltatást vezetett be: az egyik a kontaktus nélküli ügyfélkezelés, amelynek keretében szigorúan ügyelnek arra, hogy az autó átadása és átvétele ne közvetlenül történjen. Az elektronikusan megküldött árajánlat mellett azt is megkapja az ügyfél, hogy hova parkolja autóját, hol helyezheti el a kulcsot, a forgalmi engedélyt és a szervizkönyvet. Az autót ezt követően veszi át a szervizes kolléga, aki a karbantartás idejére a kormányra, az ülésre és a váltókarra is védőborítást helyez, a szervizelést követően pedig akár ózongenerátoros fertőtlenítés után adják át az autót az ügyfélnek.
A szervizeléshez ma szinte kivétel nélkül személyes kontaktus nélkül veszik át az autókat a Kia márkaszervizek - ehhez meglepően frappáns megoldásokat találtak. A szalonokban természetesen kézfertőtlenítőket is elhelyeztek, a munkatársak maszkban várják az ügyfeleket
A kormánykerekekre és a váltókarokra a szervizelésre átvett autókban azonnal védőborítást helyeznek
Ugyanakkor létezik megoldás arra is (a legtöbb Kia márkaszerviz által), hogy az autót ne is kelljen elvinni a szervizbe, magyarán a karbantartáshoz ne is kelljen kimozdulni otthonról. Ez a szolgáltatás a „Kia Házhoz megy a szerviz” fantázianévre hallgat és nem meglepő módon arról szól, hogy a szervizes kollégák házhoz mennek az autóért. Ott telefonos egyeztetés alapján az ismertetett kontaktus nélküli módon veszik át az autót, majd a javítás után úgy viszik és adják vissza azt - természetesen a fertőtlenítés és a már említett védelmi intézkedések sora ekkor sem marad el. Szervizidőpont, illetve a „Kia Házhoz megy a szerviz” szolgáltatás e-mailen vagy telefonon igényelhető, így a karbantartás is a lehető legkényelmesebb és legbiztonságosabb lehet most is a Kia hálózatában - ahogyan azt az alábbi videó is mutatja.