Nagyon dinamikus a Lotus Elite formája, a V8-ast az első tengely mögé szerelik
Ez lenne a tökéletes autó? A Lotus számára mindenképpen az, igaz még négy éven keresztül csiszolgatják majd a kínálat új ékkövét. A Párizsban bemutatásra kerülő a sorozatgyártásra szánt Lotus Elite tanulmány remélhetőleg többé-kevésbé változatlan formában kerül majd utcára, a Lotus mérnökei a maguk részéről mindent megtesznek majd ennek érdekében. Ami még változhat, az a Toyotától származó motor, amely jelen esetben a Lexus LS600h ötliteres V8-asa. Alaphelyzetben hibrid hajtás nélkül szerelik a hosszú motorháztető alá a hatalmas erőforrást, extraként kiegészítő elektromotorral is adják majd az erőforrást. Utóbbi nem a Toyota full hybrid rendszere, hanem egy, a Formula-1-ben használatos KERS-szerű teljesítménynövelő elektromotor.
Továbbra is Toyota-eredetű a motor, jelen esetben a Lexus ötliteres V8-asa
Padlógázon tehát 620 lóerő/720 Nm a maximális teljesítménye az új Lotus Elite Hybridnek, így nem csoda, hogy az 1650 kg-os saját tömeg mellett mindössze 3,5-3,7 másodpercre lesz szüksége a 100 km/h-s sebesség eléréséhez. E mellett a szabványos mérési ciklust is képes kijátszani az autó, a 215 g/km-es CO2 kibocsájtás 9 l/100 km-es fogyasztásnak fordítható. Mint az egy rendes sportkocsihoz illik, a front-középmotoros túraautónak csak a hátsó kerekei hajtottak.
Most kupéként ismerjük meg, de lesz belőle roadster is
A bődületes teljesítményen kívül is szolgál meglepetéssel a 4,6 méter hosszú, 1,9 méter széles karosszéria. Nem csak a fotókon látható, üvegtetős kupéként fogják majd megvalósítani azt a brit mérnökök, de nyitható keménytetős roadster is lesz majd belőle. A jövő idő egyébként nem csak ez utóbbi változatra, de az egész autóra igaz. A Lotus 2014 elején akarja beindítani az Elite sorozatgyártását, a forgalmazást 2014 tavaszán tervezik elindítani 115 000 fontos áron – napi árfolyamon ez több, mint 38 millió forintot jelent.
Hátulról nézve is nagyon sportos a Lotus elite megjelenése