Biturbó Mazda6 Sportkombi teszt
Mazda6 Sportkombi CD 175 AWD Automata teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly ősszel egy hajszálnyit frissült a Mazda6. Legfőbb ütőkártyája, vezethetősége még jobb lett a misztikus, de jól működő G-Vectoring által.
Nehéz felismerni. A nemzetközi menetpróbánál minden apró változást leírtunk a tavaly ősszel megújult Mazda6-ról.A külső kapcsán persze nem sok említhető: változtak a tükörházakba épített oldalsó irányjelzők, ezen túl viszont mindössze egy új szín jellemzi az új modellévet. Nem, nem ez a gyönyörű piros, hanem a Mazda3-ról is ismert Machine Grey az. A technika viszont jelentősebben frissült: aktív zajkioltást kaptak a nem mellesleg két szekvenciális turbóval töltött gázolajosok, továbbá megjelent a G-Vectoring nyomatékszabályzás. Ez a rendszer nem az ESP-vel avatkozik be, ha a sofőr nem elég ügyes, hanem a motornyomatékkal variál hajszálnyit. Figyeli a kormánykerék elfordítási szögét, meg persze a gázpedál állását és minden egyéb szenzort is. A kanyarodás elkezdésekor épp csak egy hajszálnyit veszi el a nyomatékot, hogy a karosszéria egy keveset előrebólintson, nagyobb erő legyen az elő kerekeken, jobban tapadjon. A rendszer misztikusnak tűnik, de működik. A Mazda6 még tovább fejlődött a vezetési élmény terén, amiben amúgy eddigi is nagy volt.
Formás és olcsó. Furcsa, de a mostani Mazda6 már közel 5 éves modell, a hazai piacon is jelen van már 4 esztendeje. Azóta kapott már egy - a legutóbbinál jobban észrevehető - frissítést, de ráncfelvarrástól függetlenül még mindig újszerűnek tűnik, és a legtöbbek szerint mutatós is. Bár a szedán hosszabb és nagyobb tengelytávon nyújtózó, a kombi a drágább, ám csakis azért, mert eggyel magasabb felszereltséggel startol, 7,5 millió forintról. Már az, a kézi váltóval szerelt G165 Challenge is abszolút vállalható, a fullextrás, alapból és akár vajszínű bőrüléses, automata váltós és összkerékhajtású Revolution Top CD 175 AWD természetesen másik liga. Nem egész 11 millió forintos árával tudásához, felszereltségéhez mérten kifejezetten jó, mondhatni olcsónak számító ajánlat a középkategóriában.
Olcsó is lehet jó. Az olcsóság persze nem abszolút értendő a Mazda és főként a Mazda6 esetén, de ennek megfelelően minden tekintetben minőséget kapunk. Nem is akármennyire. A bőrüléses és összkerékhajtású Mazda6-ba már elsőre behuppanva is, de főként több napnyi együttélés után jogosan vetődik fel a kérdés: ez miért nem prémium? A Mazda esetén nem szokás ezt az elcsépelt frázist hangoztatni, pedig abszolút megérdemelné. Az összeszerelés, a zömében puha műanyagok, a bőr textúrája és a műszaki tartalom is az.
Titkoltan biturbó. Szinte hihetetlen, de a Mazdánál csupán CD175-nek hívott Skyactiv dízelmotor nem csak szekvenciális befecskendezésével és egyedien alacsony 14:1 kompressziójával különleges, hanem azzal is, hogy kettő darab szekvenciális, kettős megfúvású turbót alkalmaz. Alacsony fordulaton már tölt a kisebbik, nagyobb fordulaton még nagyobbat tol a nagyobbik. Turbólyuk nincs, igen komoly, 420 Nm nyomaték már 2000/perc fordulaton van, a teljesítmény pedig a CD175 elnevezésből kiolvasható 175 lóerő. Nem egy kimagasló érték, de a még összkerekes-dízel-automata konfigurációban is 1,5 tonna alatt maradó kombi ezzel igen jól mozog. A 100-as sprint 9,1 másodperc, a végsebesség 209 km/óra. Kiolvasható: a Mazda6 remek hosszútávfutó, ugyanakkor még városban is élhető. Országúton pedig olyat autózhatunk vele, amit nem néznénk ki egy középkategóriás kombiból. Az autópályás 130 km/óránál mindössze 2500/perc a motor fordulatszáma, nyomatékcsúcson autózunk, így csak komolyabb gázadásra kapcsol vissza az amúgy remek, kellően gyors automata.
Egy, csak egy bajom volt vele. A Mazda6 imádni való, jó ára van, első ülései állítható laphosszúság és egyéb hókuszpókuszok nélkül is fenomenálisak, a Revolution Top esetén nem csak fűthetők, elektromos mozgatásúak is, a sofőrnél a színes, a navigációt és a táblafelismerőt is megjelenítő head-up display beállítását is rögzítő memóriás. Hátul is korrektek az ülések, mármint a szélsők, amik ott is fűthetők. Helykínálatban van jobb a kategóriában, de itt is simán el lehet férni. A vezetési élmény pedig a lehető legjobb a nem egész 2,6 fordulatos kormánnyal. Profi a futómű, iszonyatosan stabil, még a 19 colos kerekekkel is csak kissé kemény, hátul fekvőrendőrön azért érezhetően dobbant. Utóbbi azonban elnézhető, hiszen ennek az autónak tényleg autópályán a helye, ott élvezhető igazán a remek távolságtartós tempomat, az aktív sávtartó és a mindig éber holttérfigyelő. És még az erős fényű LED-es reflektor is felnyomható, hiszen automatán vakításmentes képet ad. Viszont egy bajom tényleg volt: a tesztfogyasztás még nagyon visszafogott, a teljesítményt igazán ki sem élvező hajtással is 7,5 liter lett. Tudom, ez egy ilyen konfigurációnál nem rossz. Kényelmetlen azonban, hogy a hatótáv csak 600 kilométer körüli. Márpedig az összkerekes verzió 62 helyett 52 literes tankot kap, így 600 kilométerenként meg kell tölteni.
Választási kérdés. Oké, hogy a 27 szenzor jelei alapján dolgozó összkerekes Mazda6 mesésen fekszi a kanyarokat, de a G-Vectoring önmagában is ígéretes. A G145 alap benzines 145 lóerejével szintén nem egy rossz konfiguráció, árban pedig 3,5 millió forinttal van a csúcsváltozat alatt (persze jelentősen eltérő felszereltséggel). Fogyasztásban nem rosszabb, hatótávban jobb, garasoskodónak azt kell venni. Talán leginkább a köztes Attraction felszereltséggel, hiszen az már sok más mellett adaptív LED fényszórót, LED ködfényt, fűthető első üléseket és holttérfigyelőt is ad (8 millió forintért). Továbbá van még egy óriási előnyük a Revolution alatti ellátmányoknak: kerekeik nem 19, hanem csak 17 colosak, így egy fokkal még jobb rugózást, kisebb gördülési zajt ígérnek. Akármelyik konfigurációt is választjuk, biztosak lehetünk benne, hogy nem nyúlunk mellé, a Mazda6 továbbra is a kategória egyik legjobb, ha a vezetési élményt előre soroljuk, legjobb ajánlata.
Árak
Tesztmodell alapára
10 929 900 Ft (2017.03.04.)
Tesztautó ára
11 096 800 Ft (2017.03.04.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2191 cm3
Teljesítmény:
129 kW (175 LE) 4500 1/min-nél
Nyomaték:
420 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.10 s
Végsebesség:
209 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4800 mm
Szélesség:
1840 mm
Magasság:
1480 mm
Saját tömeg:
1480 kg
Össztömeg:
2135 kg
Tengelytáv:
2750 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
522-1648 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1490 mm
Belmagasság elöl:
920-970 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
175 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1460 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
690 mm
Csomagtér hossza:
1070 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1040 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2191 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
420 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
129 kW (175 LE) 4500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
209 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.10 s
CO2-kibocsátás:
143 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
A Mazda tulajok már évtidedek óta vergődnek a korrozióval.Egy 8-10 éves Mazdánál már szinte biztos, hogy jelentkeznek a rozsdásodás jelei.El nem tudom képzelni, miért nem csinálnak már ez ellen valamit.És hát ugye nem egy olcsó tipusról beszélünk…
UDV!MA PROBALTAM KI AZ UJ MAZDA 6 SKY AKTIV 2.5 V6 -OS AUTOMATA TESZTAUTOT ! NEM NAGYON AKARTAM KISZALLNI BELOLE!AR ERTEK ARANYBAN HOZZA AZT MINT A VETELYTARSAI!EZ A ROZSDASODASI GARANCIAT NEM ERTEM ?? A SZALONBAN NEM BESZELTEK ROLA! NEKEM VAN SKODA SUPERB AUTOM 10.EVE ES A 3.VOLT AZ ORSZAGBAN MIKOR MEGVETTEM A BAUMAX VEZERETOL!TAVALY TESZTELTEM AZ UJ SUPERBET IS ! DE A SKODA A FELLEGEKBEN JAR AZ ARAKKAL ! 14 MILLIO ?? BMW-T MINT MAR TOBBSZOR MEGIURTAM KEVES KM-EL NEM LEHET VENNI CSAK VISSZATEKERT KM-ORAST! VISSZATERVE A MAZDA 6 -OSRA ! EDDIG NEM TETSZETT MEG AZ MX 6 OS SEM ES AZ RX 7 EST VEZETTEM VAN MAR 15 EVE! DE EZ AZ UJ 6-OS MIND AZ IGENYES BELTERREL MIND A SPORTOS MENETTULAJDONSAGGAL ?? ELGONDOLKODTATÓ AZ BIZTOS! ENGEMET LENYUGOZOTT PEDIG INFINITI PARTI VAGYOK! A TESZTAUTOT ELVITTEK DE HA TARTOSBERLETBEN ELHOZHATO TOVABB NEM NEZEGETEK! AUDI A 6 SZINTEN VAN A MAZDA ! PROBALJATOK KI ! DE AZ INFINITIN MEG GONDOLKODOK DE KOMBI A Q SOROZATBAN NINCS!AZ FX MEG 2 SZER ANYIBA KERUL! AMAZDA NEM HIVALKODO ES NEM IS IRIGYEK RA ,BAR A 19 -ES FELNI SEJTETI AZ IGENYES STILUST! DE AZ AUTOARAK FOLEG A NEMETEK MAR A CSILLAGOKBAN JARNAK DE A SKODA IS!!!
Sokkat fogyaszt??????????
NOORMÁÁLIS?????
VEGYen szopóroller vw,ódit stb,jaa és béélemvét:))))
[b]Az osztrákoknál és a németeknél már régen nem sóznak, hanem környezetkímélő anyagot használnak.[/b]
Hmm, ezt jó lenne ha ők is tudnák, ugyanis elég sokszor járok arra és nem győzöm télen levakarni a kocsiról a sót. Szerintem szólj nekik, hogy frissítsék az oldalukat: http://www.asfinag.at/unterwegs/verkehrssicherheit/winterdienst 😀
Amit te környezetkímélő anyagnak gondolsz azzal régebben kísérleteztek és kész katasztrófa volt, le is álltak vele, valami tehénszármazék volt… Illetve pár városban (Berlin pl.) sózás helyett apró köveket szórnak. Ilyen itthon is van, pl. Vp. Ellenben az autópályán máig sóznak (ha tartósan kell vagy kevés a gép), illetve sós/telített só oldat kombót terítenek (ez az alap, mivel sót spórol és gyorsabban terül).
[b]A Ford jelenleg valami 2%-os tulajdonos, már ezzel is vannak előjogai.[/b] Ez érdekelne, szvsz már semmi ilyesmi nincs, a fejlesztésmegosztási szerződéseket is bontották és a csapnivaló FoMoCo cuccok és repültek végre…
[b]33% arra kellett hogy a Mazdát megmentse a csődtől, hasonló zajlott le mint a Nissannál, a japán bankok csendestársként beszálltak, a Ford kinevezett egy saját válságmenedzsert (mark Fields, a Ford jelenlegi vezérigazgatója alakította ki a Mazda mai modellkínálatát), szóval egy az egyben a Nissan scenario (csak Renault helyett Ford, Ghosn helyett Fileds, csak azóta a Ford Mulally alatt pénzé tette amit lehetett).[/b]
Khm, a Ford nem azért kellett, hogy megmentse a Mazdát a csődtől, hanem ők kerestek egy olcsón megvehető gyártót, aki az olajválság közepén tud bármit is a kisebb I4-es motorok gyártásáról. Ez lett a Mazda, aki akkor a legolcsóbb megszerezhető gyártó volt. Aztán rengeteg Ford motor „közös” fejlesztés volt, egészen a SkyActiv előtti 2.0-2.3-2.5-ösökig. A japánok meg végig próbálkoztak, hogy megszabaduljanak a Ford-tól, aztán végre 2008-tól sikerült elérni a válság miatt.
Amúgy nagy marha a Mazda, ha ezzel a rozsda dologgal lerombolja a nimbuszát, mit jelenthet autónként, talán ötvenezret egy normális galvanizálás. Súlyra meg kb. plusz egy kilót, többet nem. De lehet, a vallásuk tiltja, hogy tökéleteset gyártsanak, és muszáj valamit eltolni. Nem vagyok otthon a buddhizmusban…
Az osztrákoknál és a németeknél már régen nem sóznak, hanem környezetkímélő anyagot használnak.
A Ford jelenleg valami 2%-os tulajdonos, már ezzel is vannak előjogai. 33% arra kellett hogy a Mazdát megmentse a csődtől, hasonló zajlott le mint a Nissannál, a japán bankok csendestársként beszálltak, a Ford kinevezett egy saját válságmenedzsert (mark Fields, a Ford jelenlegi vezérigazgatója alakította ki a Mazda mai modellkínálatát), szóval egy az egyben a Nissan scenario (csak Renault helyett Ford, Ghosn helyett Fileds, csak azóta a Ford Mulally alatt pénzé tette amit lehetett).
Költség és súlycsökkentés. Az iszonyat sózás egyébként is csak német/osztrák specifikus, ott meg nem 20 évre vesznek kocsit. Mazda meg kiszámolta, hogy nekik így éri meg. Nagyjából ennyi.
[b]A Mazda SOHA nem volt a Ford tulajdona, csak érdekeltsége volt benne. Azért, mert 30-valahány %-ot megvettek a Mazdából, az még nem lépett automatikusan a Ford kötelékébe. A Mazda mindig is önálló cég volt.
[/b]
Hát nem tudom minek lehet azt nevezni, amikor leállította a Ford a kismotorokon kívül az összes Mazda fejlesztést és szerencsétlen japánok számos esetben kritikán aluli FoMoCo cuccokat kellett beépíteniük. Egy 2000-es évek eleji kocsiban még a fél auto FoMoCo hulladék, ezek is döglenek le általában, nem a japán fékek pl…
Az megvan, hogy már régen leépítette a Ford a Mazda részvényállományát és a japánok visszavásárolták? Mazda már jó pár éve függetlenként működik. Esetleg nézd meg az angol wiki-t ott nem hagyták abba 2000-nél a történelmet.:D
[i]Mivvaaan évente beviszed +10.000 ért hogy megnézik rozsdásodik e a kocsid ??? :DDDDD viccc … hol van már ilyen egy Német vagy Francia , Olasz ,Angol autónál ? 😀 [/i]
Minden gyártónál esetleg?:D Bár igaz, egyre kevesebb gyártó meri felvállalni, hogy az átrozsdásodási 12 éves garanciát a kötelező szerviztől külön is érvényesnek tekinti.
Mert gondolom erre gondoltál, hiszen egyébként a mondandód értelmezhetetlen. (Azaz az átozsdásodási garancia minden gyártónál csak akkor él, ha évente/két évente – gyártója válogatja – szagszervizben átnézik a kocsit rozsdásodás szempontjából.)
Ház ez elég gáz, ha egy ilyen Mazda rozsdásodik, én sem értem, miért nem lehet normálisan levédeni a karosszériát? Más márkáknál ez már régen nem probléma. Amúgy más nagy probléma nincs velük, bár a mexikói gyártmányokat elég sokan szidják.
130-nál 2500-at? 2.5 tdi Audi 20 éves és 140-nél forog 2450-et, és 6,5 az átlag fogyasztás,eben van némi 180-200 km/h autópálya is ! 20éves barátaim !!!!!!
Mivvaaan évente beviszed +10.000 ért hogy megnézik rozsdásodik e a kocsid ??? :DDDDD viccc … hol van már ilyen egy Német vagy Francia , Olasz ,Angol autónál ? 😀
Idézem … ” A Ford Motor Company tulajdonában kezdetben a Mazda 15%-a volt, azonban miután a Mazda pénzügyi válságba került a Ford 33,4%-ra növelte részesedését a Mazdában 1999. március 31-én, amivel megszerezte az ellenőrzést a vállalat felett. A Ford egyik vezetőjének, Mark Fieldsnek a nevéhez fűződik a Mazda kiemelése a válságból. A Ford több modelljét is Mazda-alapokra építette, mint például a Ford Probe-ot, az észak-amerikai Ford Escort későbbi modelljeit és a Mercury Tracert, valamint a Mazdával együttműködve fejlesztették ki a Ford Escape/Mazda Tribute párost. … ”
A lényeg pedig ez a sor …[b][u]…amivel megszerezte az ellenőrzést a vállalat felett…[/u][/b] lényegében a Mazdánál az van amit a Ford diktál …
Forrás : [url]https://hu.wikipedia.org/wiki/Mazda[/url]
„Khm, Mazda már régen nem Ford tulajdon.”
A Mazda SOHA nem volt a Ford tulajdona, csak érdekeltsége volt benne. Azért, mert 30-valahány %-ot megvettek a Mazdából, az még nem lépett automatikusan a Ford kötelékébe. A Mazda mindig is önálló cég volt.
A Lincoln és a Troller Ford-tulajdonúak jelenleg is, és a Volvo, az Aston, ill. a Land-Rover meg a Jaguar is az volt, de a Mazda sosem.
Khm, Mazda már régen nem Ford tulajdon.
Másrészt igen, Mazda nem tol annyit alvázvédelemre, mint a német/osztrák sózási szokásoknak megfelelően kéne. A karosszéria egyébként kezelt, de súlycsökkentés miatt messze nem a kellő mértékben. De ez csak annak gond, akik onnan akarnak behozni Mazdát. Itthon veszel egyet és ugyanúgy 12 évig van garanciád átrozsdásodásra. Ehhez elég annyit csinálnod, hogy évente betolod egy kb. 10eFt-os átnézésre és kész. Egy 10mFt-os autónál talán belefér. Újonnan vett autónál semmit nem kell vacakolni utólagos végelemmel, még ha 10 évre is tervezel, hiszen ezért van a garancia.
Btw, ha meg németből hozol be Mazdát, akkor talán nem kell azt elhinni, hogy 4000€ egy három éves Cx-5. Igen, az azért ennyi, mert az alja már hiányos. Ha ellenben árán veszed, akkor még németben/osztrákoknál is lesznek nem rohadó darabok. Ha meg nagyon maximalista vagy, kemény 50eFt-ból megcsinálják az alvázvédelmet, csak éppen értelme nincs, mert ugye nem rohadó autót veszünk használtan is, az meg itthon sem fog rohadni. Sót szórni már csak sátoros ünnepeken szoktak amúgy is, inkább megy a pénz hörcsögéknek…
Btw2, Toyota/Hyundai/Kia/olaszok ugyanez csak enyhébb mértékben.
A Skyactivról nem tudok de azt a saját szememmel láttam hogy egy alig 10 éves Mazda Cx7 küszöbét a szerelőm egy csavarhúzóval átbökte mert annyira egyben volt 😀 😀 . A tulajdonos állítása szerint is járdapadkára felállva tekeredik a kaszni és nem lehet becsukni az ajtót normálisan …
Nem a Japán kocsikat fikázom hanem csak leírom azt amit láttam és tapasztaltam a Mazdának nem kellene sokkal több beruházás mint egy galvanizáló medence és egy normális alvázvédelem … de valamiért mégsem teszik meg pedig tudnak a problémáról . Na már most felmerül a kérdés ha tudsz egy orvosolható problémáról de nem teszel ellene az égvilágon semmit vajon mire megy ki a gyár ? Csak és kizárólag az alkatrészek utólagos értékesítésére …ergo ügyfelek lehúzása . És ezek után hogy bízhatna meg bárki is a többi termékeiben ?
Igen valójában tényleg Vw-em van de mint már számtalanszor leírtam ” fórumban visszaolvasható ” nálamnál jobban szerintem egyik tulajdonos sem gyűlöli a saját autója márkáját … mégis igaz ami igaz nem rohad és nem esik szét és nem kellett azzal kezdenem újkorában hogy elvittem szerelőhöz alváz védelemre 😀 A következő autómat már nem Vw termékekből tervezem beszerezni és nem is a Mazdáéból ha ez kielégít …
Irigykednék egy Mazdára ? Hmm nem hiszem elvégre horror áron van hozzá szinte minden kopó alkatrész és mint írtam nem adnék ki 1X milliót egy olyan autóért ami kis túlzással 8 éves korára rozsdakupac lesz belőle … használt piac se véletlenül úgy árazza a Mazdákat ahogy árazza .. szinte a kategória legnagyobb értékvesztésével jár egy új Mazda birtoklása . Mazdát akkor éri meg ha megveszed rá a kiterjesztett garanciát 5 év vagy 150.000 km és ezen idő alatt eladod egy olyan embernek aki nem hallott még a rozsdásodási hajlamáról … Bár a nagyobb értékvesztéssel akkor is számolnod kell .
Ha pedig nem hiszed el ahogy a mondás is tartja járj utána .. 😉 😀
Nem kell bedőlni a 100.000 km-t futott valójában jóval 300.000 km felett járó külföldi első gazdás nagypapi nagymami használta megkímélt állapotú csoda gépeknek … és akkor nem lesz probléma az elektronikai és olajparrával .
Mazda is csak azóta szar mióta Ford tulajdon …. hozzáteszem nem véletlen elvégre a Mondeo mindig is drágább mint egy Mazda 6 és miért csinálna konkurenciát magának a Ford azzal ha galvanizált karosszériával és normális alváz védelemmel árulná a Mazdákat … ?
nem tudom nekem a 20 éves toyota, honda, mazda sem rohadt szét. De ha német autóm volt az legalább zabálta az olajat és elektronikai hibákkal küzdött 🙂
Sajnos igaz, nemet es angol forumokon mar vannak beszamolok rohado 6-os es 3-as Mazdakrol, illetve a benzines Skyactiv motor kenesi problemajarol is.
Az irigység beszél belőled, gondolom foswagened van!
Nincs galvanizált karosszéria elemek ezáltal pár éves korában már elkezd rohadni … valamint az alvázvédelem is hagy némi kívánni valót maga után . Aki új Mazdát vesz az kezdheti is mindjárt azzal hogy elviszi egy normális szerelőhöz aki gyakorlatilag lecsupaszítja az alját leégeti a gyári gyatra minőségű védelmet aztán jöhet a normális alvázvédelem … egy 1X milliós új autónál 21. században .Hajrá Mazda csak így tovább …
Ennek ellenére aki egy szép dizájnos rozsdásodásra erősen hajlamos új autót akar annak jó vétel lehet , ha garancia időn belül cseréli … de aki hosszabb távban gondolkodik 7-10 évben az erősen gondolja át hogy kalandba veri e magát egy Mazdával …