Európában már kiment a divatból E85-öt tankolni, Dél-Amerikában viszont még mindig tombol az etanol-láz, ráadásul akár száz százalékban is elérhető a töltőállomásokon a bionafta. Még ebből a körből is kiemelkedik Brazília, a világ legnagyobb etanoltermelője, ahol az eladott autók 83 százaléka tiszta etanollal is képes üzemelni. Éppen ezért a Fiat a brazil piacon indítja útjára Bio-Hybrid néven a legújabb környezettudatos próbálkozását, méghozzá a Pulse és a Fastback modellek új változatával.
Az elnevezés első fele tehát teljesen jogos, ám a másodikkal akad némi probléma, legalábbis egyelőre. A két új modell ugyanis - ha nagyon pontosan szeretnénk fogalmazni - valójában csak lágyhibrid, igaz, abból már a modernebb fajta, ami valóban látványos fogyasztáscsökkenést ígér. A gyártó elmondása alapján a Pulse esetében 10,7 százalékkal, a Fastback esetében pedig 11,5 százalékkal gazdaságosabb az újdonság a hagyományos változathoz képest. A Stellantis azonban nem akar megállni ezen a ponton: a jelenlegi kínálat sikere esetén a jövőben full hibrid modellekkel is betörne az etanollal üzemelő autók piacára Brazíliában.