Biodízelre hangolja az Audi a V6 TDI motorokat?
Megújuló üzemanyaggal csökkenti egyes TDI-k környezeti lábnyomát az Audi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre közeledik az új dízelmotorok szavatossági ideje, ám az Audi még egy kevéssel kitolná a TDI korszak végét. Mutatjuk, mely dízel négykarikások érkeznek innentől a zöldebb üzemanyagra is felkészítve!
A HVO egyik nagy előnye, hogy kevés motorikus átalakítással válthatja ki a hagyományos gázolajat, mégis 70-95 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár a használata, ha az előállítást is nézzük.
Állítólag már akkor is jelentősen, körülbelül 20 százalékkal csökken az összesített emisszió, ha a 7 százaléknyi kötelező biodízeltartalom mellett további 26 százaléknyi HVO-t keverünk a gázolajba, ráadásul így minimális kockázattal használható a zöldebb üzemanyag a legtöbb modern dízelautóban.Ami a négyhengeres 2,0 literes TDI motorokat illeti, azokat bizonyos piacokon már tavaly nyár óta a tisztán HVO-kompatibilis átalakításokkal forgalmazzák.
Jelenleg ezzel annyi csupán a probléma, hogy Európa jelentős részén igen nehéz hozzájutni a HVO-hoz, összesen körülbelül 600 kúton árulják, amelyek jelentős része a skandináv országokban található.