Bigster, egy C szegmensű Dacia hírnöke
Biztos háttérrel és új platformmal folytatja a Dacia, mely a Renault Nissan Mitsubishi Alliance révén lehetővé teszi az egyszerűsítést; négyféle padlólemez helyett egyet fognak használni a jövőben. A CMF-B platform lehetővé teszi szélesebb és nagyobb modellek megépítését is, és a Daciánál ezt a lehetőséget ki is használják. Érkezik egy új modell, melyet a Duster fölé pozicionálnak, ezzel a C szegmensben is indít egy modellt a Dacia. Erre már tanulmányautót is mutattak, a Bigster Concept 4,6 méter hosszú, vagyis 30 centivel nyúlik tovább egy Dusternél, a külső megjelenése pedig igazán robusztus.
Ismerős vonalakat láthatunk rajta, újrahasznosított műanyag elemeket és kevés fényeset
4,6 méter kosszú a tanulmányautó, nagyobb a Dusternél, és hibird is lesz belőle
A Bigsternél különösen kiemeli a gyártó, hogy a cél a használhatóság és nem egy dísz készítése volt, ezért nincsenek is rajta fényes elemek, a nyers műanyag idomok pedig újrahasznosított anyagból készültek. A CMF-B platform a méreteken túl lehetővé teszi a hajtáslánc variálhatóságát, vagyis hagyományos benzin, dízel és gázüzemű modellek mellett hibird hajtáslánc is kerülhet bele, így a Spring villanyautó után hamarosan újabb konnektoros Daciákat is megismerhetünk. A Bigster alapján készülő SUV-ból is várhatunk hibridet néhány éven belül. A Dacia mellett a Ladát is felzárkóztatja az Alliance, szintén a CMF-B platformra fognak épülni az új Lada modellek.
A Renault Nissan Mitsubishi Alliance új CMF-B platformjára fog épülni, ahogy az új Ladák is
„..így a Spring villanyautó után hamarosan újabb konnektoros Daciákat is megismerhetünk.”
ööö… mikor ismertük meg a Spring -et?
Volt bemutatója/tesztje?
Vagy lemaradtam valamiről?