Bezárhatja brüsszeli gyárát az Audi, eltűnhet a Q8 e-tron

Az elektromos autók miatt kényszerülhet olyan döntésre az Audi, amire 36 éve nem volt példa

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A csökkenő kereslet és a modell-kannibalizmus hozhatja el a Q8 idő előtti nyugdíjazását.

Gőzerővel keresi a megoldást a brüsszeli gyár megmentésére az Audi. A villanyautók iránti kereslet jelentős csökkenése azt eredményezte, hogy idénre már csak púp a hátukon a belga üzem. Hasonlóra közel négy évtizede nem volt példa, utoljára 1988-ban zárt be gyárat az Audi.
Hirdetés
Az Audi az elektromos luxusautók iránti globális keresletcsökkenéssel magyarázza, hogy egyáltalán felvetődött a gyárbezárás gondolata. Az üzemben az Audi első villanyautója készül, a 2018-ban bemutatott e-tron és az e-tron Sportback tavaly kapta meg a félidős frissítést, azóta Q8 e-tron és Q8 Sportback e-tron néven kell keresni a modelleket. A kevesebb megrendelés mellett az sem segített, hogy közben megjelent a modernebb, nagyobb hatótávolságú és olcsóbb Q6 e-tron, ami jó pár vevőt elszippantott a Q8-tól. Ha ez még nem lenne elég, a belga létesítmény adottságai sem a legjobbak. Az 1949-ben épített gyárat azóta körbenőtte a város, nehézkes az átalakítása és bővítése, a logisztikai költségei magasak. A Q8 e-tron és a brüsszeli gyár sorsa egyelőre nem pecsételődött meg, ám Damoklész kardjaként lebeg az elektromos SUV idő előtti kivezetése és a gyár bezárása, ha sürgősen nem talál ki valami megoldást a Volkswagen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?