Ez a Q8 nem az a Q8, az e-tron csak a könnyebb kategorizálhatóság miatt vette fel menet közben a nevet
Gőzerővel keresi a megoldást a brüsszeli gyár megmentésére az Audi. A villanyautók iránti kereslet jelentős csökkenése azt eredményezte, hogy idénre már csak púp a hátukon a belga üzem. Hasonlóra közel négy évtizede nem volt példa, utoljára 1988-ban zárt be gyárat az Audi.
A kelleténél több a villany SUV az Audinál, a Q4, a Q6 és a Q8 család is kínál ilyen modellt
Az Audi az elektromos luxusautók iránti globális keresletcsökkenéssel magyarázza, hogy egyáltalán felvetődött a gyárbezárás gondolata. Az üzemben az Audi első villanyautója készül, a 2018-ban bemutatott e-tron és az e-tron Sportback tavaly kapta meg a félidős frissítést, azóta Q8 e-tron és Q8 Sportback e-tron néven kell keresni a modelleket. A kevesebb megrendelés mellett az sem segített, hogy közben megjelent a modernebb, nagyobb hatótávolságú és olcsóbb
Q6 e-tron, ami jó pár vevőt elszippantott a Q8-tól.
A gyárbezárás/átszervezés miatt már csökkentette is profitvárakozását a VW, 6,5-7%-kal számolnak
Ha ez még nem lenne elég, a belga létesítmény adottságai sem a legjobbak. Az 1949-ben épített gyárat azóta körbenőtte a város, nehézkes az átalakítása és bővítése, a logisztikai költségei magasak. A Q8 e-tron és a brüsszeli gyár sorsa egyelőre nem pecsételődött meg, ám Damoklész kardjaként lebeg az elektromos SUV idő előtti kivezetése és a gyár bezárása, ha sürgősen nem talál ki valami megoldást a Volkswagen.
Kezd „GM-esedni” a VW-csoport…