Jelenleg három üzeme van a Fordnak Nagy-Britanniában, jövőre zárhatja be kapuit a walesi egység (Forrás: topgear.com)
A Bridgendben működő Ford gyár még 1977-ben kezdte meg a termelést, jelenleg az üzemben motorgyártás folyik, itt készül a Ford Fiesta sportváltozatát is hajtó 1,5 literes EcoBoost motor, de ezen kívül a Jaguar számára is készítenek erőforrásokat. A Brexiten kívül a bezárás másik oka, hogy az indiai Tata tulajdonában lévő Jaguar Land Rover nem hosszabbította meg a szerződését a Forddal, így szeptembertől már nem ott készülnek a brit-indiai márka motorjai, az Európai Unióból való kilépés miatt pedig kockázatos lenne új motor gyártásába kezdeni.
Walesben készült a Ford Fiesta ST motorja, persze a bezárás után sem marad motor nélkül a kis hot hatch
A 750 ezer darabos éves kapacitással bíró motorgyár jelenleg 1700 főnek ad munkát, a gyár bezárása után a Ford máshol sem kívánja foglalkoztatni walesi dolgozóit. A gyárbezárás és az elbocsátások az idén kezdődött leépítési hullám részei, Európában több ezer dolgozójától válik meg a Ford, mivel az európai részleg veszteségesen üzemel, az Opel francia kézbe kerülésétől pedig még erősebb konkurenciára számítanak. A Ford tervei szerint két oroszországi gyár is a 2020-ban bezáró walesi üzem sorsár jut, Bordeauxban a sebességváltók gyártása fejeződik be, Valenciában és Saarlouisban pedig a termelés csökkentésével próbálnak spórolni.
A Jaguar motorjai kiköltöznek a Ford gyárból, így az üzem kihasználtsága jelentősen lecsökken
A jövőben nem csak a Fordnál, hanem az összes többi autógyártónál várhatóak leépítések, ahogy fokozatosan állnak át az elektromos autók gyártására, ugyanis egy ilyen lokálisan zéró emissziós jármű sokkal kevesebb alkatrészből áll, mint a belső égésű motoros társaik, így a gyártásához sem kell annyi humán erőforrás.
Persze nyilván nincs köze a brexithez…
Project fear, ahogy a kretének hívják…
Azért csak sikerült kivégezni a brit autóipart, pedig még csak kiugrottak az ablakon, szabadesésben, és a föld még messze odalent :)…
Az egyik kedvenc autós blogom végig azt hangoztatta hogy a Brexit kiegyenlíti majd a az autóipari kerdeficitet… Hát persze….
Köze nincs a brexithez.
Anélkül is bezárt volna.
1. Átlag John 10x annyiért dolgozik mint pl. Átlag János.
2. Nincs szükség annyi belsőégésű motorra.
stb.