Bevetésre kész a Peugeot 3008 DKR

Modellfrissítette dakaros terepjáróját a Peugeot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Íme a Peugeot 3008 DKR. Ezért jó a buggy kasztni. Bármikor átszabható a jelenlegi modell fizimiskájára, komolyabb beavatkozás nélkül.


A Toyota után a Peugeot sem várhatott tovább, bemutatták átszabott dakaros technikájukat. Tavaly még a Peugeot 2008 tipikus vonásait viselte magán, idén az új 3008-asra szabták a buggy kasztnis terepraliautót. A két autó természetesen nem sokban hasonlít, a lámpákon, a hűtőmaszkon és a vörös karmokat magában foglaló hátsó fekete betéteken kívül nem sok közük van az utcai változathoz. A minimális hasonlóságnak egyszerű marketing-okai vannak. A Peugeot Sport mindenekelőtt a felfüggesztésen fejlesztett, jelentősen nőttek a rugóutak. A hátsókerék-hajtás és a V6-os biturbós dízel erőforrás is megmaradt. A középen elhelyezett motor 340 lóerőt és 800 Nm nyomatékot enged a dűnékre majd. Javítottak a hűtésen, a tömegen; 400 literes tank, valamint légkondi segít majd a célba érésben. Fontos változás még, hogy az FIA előírásai szerint 38 mm-es helyett már 39 mm-es szűkítőt kapott a dízel, ez 20 lóerő veszteséget jelent.

A spanyol és marokkói tesztek után az első éles bevetése a marokkói világkupa futam lesz októberben, ami a főpróba a januári Dakar Rally előtt, egyebek mellett már Paraguayt is érinti majd. A pilótapárosok változatlanok maradnak. A négy Peugeot-Total autó személyzetét a Stéphane Peterhansel - Jean- Paul Cottret, Carlos Sainz - Lucas Cruz, Cyril Despres - David Castera és Sébastien Loeb / Daniel Elena párosok fogják alkotni.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?