Betonhattyú – BMW 440i Cabrio

BMW 440i Cabrio M Sport xDrive teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ennél följebb már csak az M4 van, bepróbáltuk, milyen a második legerősebb benzines 4-es kabrió BMW. Nem annyira patyolat, mint amilyennek mutatja magát. Lehet ez jobb is, kevesebbért!


Hófehér álom. Ebben az összeállításban borzasztóan impozáns a 4-es kabrió, belezúgtam, nincs mese, ráadásul az első pillanatban. Ömlengeni viszont nem fogok, őfelsége nem olyan tökéletes, mint amilyennek mutatja magát. Szép a ruhája, de olyan feszesre húzott fűzőt hord, hogy bármelyik pillanatban szétpattanhat. Bizony, orbitális túlsúllyal küzd, és ezt lényegében minden pillanatban érezni rajta. A férfiak általában szeretik, ha van mit fogni párjukon, a 440i kabriót ezért nagyon sokan imádni fogják, persze a túlsúlyhoz hozzájárul a tesztautó xDrive összkerékhajtása is, de anélkül sem csekély.

Tető nélkül az igazi. Egy picit még a külsőnél maradva, sokan ekézik az ilyen, négy személynek is kényelmesen használható kabriókat a hosszú fülke és a kiálló hátsó fejtámlák miatt. Én éppen ezeket látom igazi kabriónak, nyúlánk, hosszú vonalaival, meg persze tető nélkül olyan egyszerű a forma. (Pont ezért is építettem magamnak egy korábbi hármas kabriót, a galériában megtalálják!) A 4-es ráadásul széles, lapos, igazi tepsi, elterül az aszfalton. Zárt tetővel nem igazi a forma, sosem tetszett, így zömében nyitva közlekedtem vele. A keménytető három darabból áll, messziről ordítanak az osztások, bénácska, de nincs mit tenni, kicsit használhatóbb, mint egy vászontetős megoldás, ugyanakkor meglepően zajos, pláne esőben.

A második legerősebb. Borzasztóan vártam, a benzines kínálat kvázi csúcsa, ennél följebb már csak az M4-es van 431 lóerős sorhatossal. A 40i motor háromliteres, szintén sorhatos, egy bitang turbóval megfújva csak jó párosítás lehet. Szolid hangorkánnal indul, egyből felmegy tőle az ember adrenalinszintje, pláne hidegen indítva, akkor még magasan is tartja kicsit a fordulatot, már csak attól libabőrös a karom, hogy visszaemlékszem rá. Eco Pro, Comfort, Sport, és Sport+ vezetési módok közül lehet választani, az első kettőt csak véletlenül próbáltam ki, leginkább Sportban használtam, már csak azért is, mert gázelvételre durrog a kipufogója. Hidegen szolidan purrog, de ha bemelegszik, a szomszéd simán elhiheti, hogy valaki lövöldözik a kertben.
Hirdetés

Rajtra kész. Persze nem csak a hangja lesz más, feszesebbre húzza a futóművet, keményebbre a kormányzást és rákészül a gázadásokra is. Ha mi is kellően összeszedtük magunkat gondolatban, kézibe húzva a 8 fokozatú Steptronic Sport automataváltó karját, ballal a féken, jobbal a gázon állva előhívhatjuk a Launch Controlt, majd elengedve a féket kilőhetjük magunkat egy hófehér nyílvesszővel, ami 5,4 másodperc múlva már százzal száguld. A program nélkül is komolyat lehet vele rajtolni, nyitott tetővel minden egyes váltás külön élvezet lesz, magas fordulaton szintén purrog fölváltásnál, és mindezt színtisztán halljuk is bent. Nem sokszor bírtam kihagyni a padlógázas 50-re gyorsítást városban, így sajnos a fogyasztása 11,5 liter körül alakult, de lehet vele 8 alatt is fogyasztani, ha valakit az ilyen dolgok nem hoznak lázba.
Transformers? Ugyan! A 4-es kabrió tetőszerkezete simán viszi a prímet, 20 másodperc alatt nyílik és háromfelé hajtva csomagolja el Transformers? Ugyan! A 4-es kabrió tetőszerkezete simán viszi a prímet, 20 másodperc alatt nyílik és háromfelé hajtva csomagolja el

SpOrrtoló. A tesztautó xDrive összkerékhajtással érkezett, ezért a motor erejét mókázásra csak egyenes szakaszon lehetett kihasználni. Driftelésre ezt nem lehet bírni, még véletlenül sem, mondhatni „hülyebiztos”, és ha valaki ráérez, komoly kanyarsebességeket lehet vele összehozni. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy egy kisebb versenypályára is rápróbáltam a tesztautót. Ott jött ki igazán a túlsúly, ebben az összeállításban közel 1,9 tonna, üresen. Minden kanyarban tolta az orrát, nagyon le kellett lassítani, ebben szerencsére partner volt az M Sport fékrendszer a maga hatalmas tárcsáival. Ha már itt tartunk, az M Sport felszereltséghez nem csak sportos futómű és fékrendszer jár, hanem a lökhárítókat, a felniket és a kormányt is sportosabb darabra cserélik. A féknyergeket kérhetjük Estoril kékben is, ahogy a tesztautón is virítanak, az M-es csomaggal több mint másfél milliós felár. Jelentősen változik tőle az autó kinézete, de leginkább a futómű és a fékek miatt éri meg beválasztani az extralistán.
Zaj csak a kipufogóból jön. Félreértés ne essék, a túlsúlynak van pozitív oldala is, nem túl nagydarab a 4-es kabrió, mégis hatalmas kocsinak érződik, így a futása is nagyon határozott. Szinte minden úthibát feszesen, de gyönyörűen kimozog, csak a nagyobb kátyúkon csattannak a 19 colos kerekek, de egy kezemen meg tudom számolni, hányszor hallottam zajt a futóműből az egy hét alatt. Nagyon merev a karosszéria, a tető picit mocorog zárt állásban, nem is vártam tőle mást, de egy pillanatra sem éreztem, hogy csavarodna a karosszéria. Az üléspozíció szinte tökéletes, mélyre lehet ülni, a vékony karimájú kormányt egész közel lehet húzni, passzentos, annyi szent.
Több élmény kevesebbért. Egymilliónál is nagyobb az Individual bőr belső felára. A fonott ajtókárpitot, a cifrázott üléseket és a műszerfal színben hozzá passzoló alsó felét kell figyelni. A tesztautó minden jóval felszerelve 25 millió közelében jár, ennél akár jobb móka is lehet például xDrive nélkül, úgy még a fogyasztása is kedvezőbb és még talán mókázásra is több a lehetőségünk. A feláras belsőnél az alap bőr sem sokkal puritánabb, az M-es futómű azért jó hozzá, ahogy a fantasztikus hangzású Harman&Kardon hifi is, de akár ezen is spórolhat, aki inkább csak a 40i hangját szeretné hallani. Nem fontos bele ennyi extra, akár a vezetéstámogató rendszereket is ki lehet hagyni, ezt a kocsit vezetni kell, hiszen rengeteg élményt nyújt a sofőrnek.
Értékelés
Pozitív
Feszes, határozott, de nem túl kemény futómű, jó üléspozíció és elöl kellemes szélvédelem. Nagyon erős motor gyors gázreakcióval és csodás hanggal. Merev karosszéria.
Negatív
Elég nehéz, amit leginkább kanyarokban érezni, a tető picit mocorog csukott állapotban és az első fejtámlák dőlését nem lehet állítani. 20 másodperc a tető nyitása, ennél egy picit lehetne gyorsabb.
Árak
Tesztmodell alapára
18 443 600 Ft (2016.08.20.)
Tesztautó ára
24 531 300 Ft (2016.08.20.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2998 cm3
Teljesítmény:
240 kW (326 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
450 Nm 1380-5000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5.4 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4638 mm
Szélesség:
1825 mm
Magasság:
1404 mm
Saját tömeg:
1850 kg
Össztömeg:
2245 kg
Tengelytáv:
2810 mm
Karosszéria-kivitel:
coupe
Csomagtér:
480 l
Belső szélesség elöl:
1410 mm
Belső szélesség hátul:
1220 mm
Belmagasság elöl:
880-960 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
150 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-570 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
760 mm
Csomagtér magassága:
340-470 mm
Csomagtér hossza:
900 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1850 mm
Raktérnyílás szélessége:
725 mm
Raktérnyílás magassága:
500 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
450 Nm 1380-5000 1/min-nél
Teljesítmény:
240 kW (326 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5.4 s
CO2-kibocsátás:
165 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
11,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
62/63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64/70 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67/74 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

7 thoughts on “Betonhattyú – BMW 440i Cabrio

  • 2017.10.28. at 02:56
    Permalink

    „Ennél egy jóval igényesebb munka várható el egy magát szakportálnak nevező oldaltól…”

    Ezt az ökörséget honnan szedted?:) Szakportál? Menj fel a FB-oldalra, és ott valami egész mást fogsz látni: SZÓRAKOZTATÓ HONLAP. Remélem, ennek fényében átértékelsz magadban egyet s mást…

    Jó lenne egy hiteles linket beszúrni arról, amit írsz. Biztos ismeres a mondást:”Messziről jött ember azt mond, amit akar.” Félreértés ne essék, lehet, hogy igazad van, de egy BIZONYÍTÉK jó lenne. Tudod, ettől lesz hiteled, és nem fog az irományod ugatásnak vagy nagyotmondásnak tűnni:)

    Egyébként már bizonyítottad, hogy nagyon arrogáns módon tudsz buta lenni, elég, ha a középmotoros Corvette-ről szóló cikkre gondolok, ahol egyszerűen csak figyelmetlen voltál, de a szád akkora volt, mint a bécsi kapu…

  • 2017.10.28. at 02:56
    Permalink

    Külön írom a véleményem . Ennél egy jóval igényesebb munka várható el egy magát szakportálnak nevező oldaltól …ez a tévedés elmegy egy nők lapja tesztelőnél ,de nem egy ilyen oldalon ! Ráadásul ezt hibát már megírtam 2 napja rögtön az elején és ahelyett hogy kitörölte volna amit írtam kedves Hamvas Tamás inkább javította volna ki a hibás mondatát !!!
    Ebből is jól látszik hogy ön szakmailag nincs a helyzet magaslatán és inkább nézhetne egy másik munkahely után pl McDonald’s pultos állás …
    Arról már nem is beszélek hogy még mindig nincs kijavítva a cikk 48 óra elteltével se …. 😀 😀
    Adja lejeb az egóját és fogadja el ha hibázott javítsa ki és ne úgy hogy a szőnyeg alá söpri ” kitörli az igazságot és azzal el van intézve ön szerint ” mert abból nem fog tanulni .

    Az utolsó sort pedig magát az oldal üzemeltetőjének szánom … egy cégről sok mindent elárul az ott dolgozók szakmai felkészültsége … !

    Röviden ennyit szerettem volna közölni .

  • 2017.10.28. at 02:56
    Permalink

    Nahh mivel kitörölték a múltkori írásomat ” szerző rosszul viseli a kritikát pedig semmi sértő nem volt benne” leírom megint hátha ezt is kitörlik …. 😀

    Kezdjük az elején ” A 40i motor lényegében a korábbi 35i, csak picit reszeltek rajta és 326 lóerős lett…. ” ezen a motoron semmit nem reszeltek mivel ez egy teljesen új motor !!! 35i motorkódja N55B30 furat 84 mm löket 89,6 mm ebből adódóan 2,979 ccm . A jelen tesztben szereplő 40i motorkódja B58B30 furat 82 mm löket 94,6 mm ebből adódóan 2,998 ccm .

    Összegzem ez nem a régi motor reszelt verziója hanem egy teljesen új motorcsalád egyik 6 hengeres tagja !!!! Szoros rokonságban áll a szintén új 20i B48B20A és a 30i B48B20B motorral !!!!

  • 2017.10.28. at 02:56
    Permalink

    A cikket elolvasva, az autót kipróbálva látszik csak igazán, hogy Csalfa Rómeó mennyi ökörséget hord össze. Ez itt az autógyártás csúcsa közelében van tökfej romleó!

  • 2017.10.28. at 02:56
    Permalink

    Igazad van, nem nyelvész oldal, ez egy pár idióta homokozója akik nem a cikkel foglalkoznak, hanem egymás IQ-jával.
    Főleg 50 IQ alatt. Itt az IQ a copy/paste -n alapul, ettől lesznek okosak.Csak az a baj kicsit összetévesztik a lexikális tudást az intelligenciával, de a lexikális náluk csak a copy/paste-n alapszik.Azért remélem meg is marad a fejükben valami kicsi ismeret anyag.Akkor talán net nélkül is partiképesek az ilyen témákban.

  • 2017.10.28. at 02:56
    Permalink

    Tényleg nem kötözködni akarok de ilyen marhaságot hogy írhatnak le ? ” A 40i motor lényegében a korábbi 35i, csak picit reszeltek rajta és 326 lóerős lett. ” Az előd motor 35i N55B30 2,979 ccm furat 84 mm löket 89.6 mm motorkóddal rendelkezett az új meg B58B30 2,998 ccm furat 82 mm löket 94.6 mm . Ami annyit tesz hogy ez egy teljesen új motor és nem csak ” reszelgettek ” rajta hogy erősebb legyen … az új 6 hengeres 40! motor szoros rokonságban áll a szintén új B48B20A 20i 1998ccm furat 82 mm löket 94.6 mm és B48B20B 30i motorokkal … Egyértelműen látszik hogy a 6 és 4 hengeres motorok furat löket hossza ugyan az ergó a 4 hengereshez tettek még 2 hengert hogy 6 legyen vagy ha jobban tetszik a 6 hengeresből levágtak kettőt hogy 4 legyen Ennyit arról , hogy mennyire van szakmailag képben a tesztelő …

    Egyébként én nem szeretem a BMW márkát de ezt még én is tudtam , hogy ez teljesen új konstrukció .

    Hamvas Tamás ha elfogad egy javaslatot mondjon fel és vállaljon olyan munkát amihez ért pl : Mc donald’s-ban pultozni …. 😉

Vélemény, hozzászólás?