Nem csak a gyorshajtás, az összes közlekedési kihágás büntetési tétele drágul, már az idén
Szeptember elsejétől a szabálysértési és közigazgatási bírságok is egyaránt 30 százalékkal drágulnak - derül ki a Magyar Közlöny idei századik számából. Ősztől így 6500 forinttól akár 200 ezer forintig is terjedhet a büntetési tétel a korábbi 5 és 150 ezer forintos sávhoz képest, ami közel 30 százalékos emelést jelent. A közlekedési bírságokat is hasonló mértékben emelik meg szeptembertől kezdődően. Eddig a büntetések minimum határa 10 ezer forint volt, a jövőben már 13 ezer alatt nem lehet megúszni semmilyen közlekedési kihágást (kivétel a helyszíni bírság). A maximum értéket is kitolja az új rendelkezés: a korábbi 300 ezer forint helyett immár 390 ezer forintos bírságok is kiszabhatóak - akár gyorshajtásért is.
Ezentúl a helyszíni bírságot sem lehet megúszni ötezer forinttal
Helyszíni bírság esetén egészen mostanáig ötezer forint volt a minimum határ, míg a maximum 50 ezer, ezt is megemelik, ugyanis az idei év szeptemberétől már 6500 forint a büntetések alja, a maximum határ pedig 65 ezer forintra emelkedik. Ha újabb helyszíni bírságot szabnak ki a szabálysértést követő hat hónapban, akkor a következő retorzió már a 90 ezer forintos értéket is elérheti, ez korábban 70 ezer volt.
A mostani módosítás majdnem 30 százalékos emelést jelent a korábbi büntetési árszabáshoz képest
A napokban az Építési és Közlekedési Minisztérium jelezte, megkezdték a KRESZ felülvizsgálatát a Belügyminisztériummal közösen. Lázár János elmondása szerint, a közlekedési szabályok nem követték le az elmúlt évtizedek változásait, ezért szükséges lépéseket tenni az ügyben. Bele kell építeni a szabályozásba a rollerekre vonatkozó rendelkezéseket, de a miniszter arra is kitért, hogy esetlegesen növelhetik a hazai autópályákon a maximális sebességhatárt. Erre persze kevés az esély, de a hatóságok nem zárkóznak el semmitől. Emellett arra is kitért
az Árpád hídon történt gázolás kapcsán, hogy a B kategóriás jogosítvány megszerzésének feltételeit is alapjaiban kell újragondolni. Elmondása szerint a magyar autósok nagy része nem megfelelő vezetői kvalitásokkal rendelkezik, ezt pedig a jövőben mindenképpen fejleszteni kell. A miniszter azt sem zárta ki, hogy a változtatások után valamilyen pszichológiai alkalmassági vizsgát is tennie kell annak, aki a volán mögé szeretne ülni. Ősszel a felmerülő lehetőségeket társadalmi egyeztetésre bocsátják majd.