A Crosstar a rosszfiús sárdagasztó, na, persze mindkettőt aszfaltra találták ki
Vannak olyan eredeti értékek, amikhez illik és megéri ragaszkodni. A Honda nem állt be abba a sorba, amiben a gyártók a korábbi modelljeikből fura, terepjárós, crossovernek hívott öszvéreket faragnak. A Jazz az első generációja óta egy kis buci hatalmas ablakokkal, jó kilátással, tágas és praktikus utastérrel. Olyan, amilyenre igazából szükség lenne, minden más már csak a divatozás. És aki ilyen értékeket keres alacsony fenntartási költségekkel, annak a Jazzre van szüksége, és a Hondánál is úgy látták, nem csinálhatnak mást. Az adott volt, hogy nagyobbat kell lépni minden téren, mint az eddigi generációk között, így az új egészen más filozófiát követ dizájnban, műszaki tartalomban és minőségben is.
Rájátszottak a cuki dizájnra, manga szemeket kapott és pisze orrot, fehérben teljes a kép
Csak hibridként érkezik hozzánk
Yo no bi, így hívják a Hondánál azt a dizájn irányzatot, amihez hasonló a Mazdát vezette a Kodo dizájnhoz, csak itt kevésbé szól a sportosságról és a dinamikáról, sokkal inkább az esztétikus praktikusságról, és ebben van is valami.
A közvetlen előd erőltetett sportosságát nagyon messzire hajították, felvállalták, hogy a Jazz akkor is csak egy cuki gombóc marad.
Így hát az újon nemhogy szűkebbre vették, de egyenesen sokszorosára növelték a lámpák méreteit, az alapkivitel most pont olyan, mintha épp egy manga rajzfilmből lépett volna elő. Emellett letisztultak a vonalai, egyenesek a lemezei és az övvonala is fölfelé ível, szóval van benne egyfajta lendület, de maga a letisztultsága az, amitől egészen dizájner kiegészítő hatása van. A Crosstar most a divatosabbra szabott kivitel, ami méreteiben is minimálisan eltér, de csak annyival magasabb, amennyivel ballonosabb abroncs kerül rá. Ennek más a hűtőrácsa, pontosabban van hűtőrácsa és kap tetősíneket is a műanyagozott kerékívek mellé. Minimálisan nagyobb lett az elődnél, de nem a külső méretek nagyítása volt a lényeg, sokkal inkább az eredeti értékek megtartása, úgyhogy ez még mindig egy négy méternél csak centikkel hosszabb autó.
Csak annyival magasabb a Crosstar, amennyivel ballonosabb, gumit kap, ezen a kettőn mondjuk pont ugyanolyanok voltak
Továbbra is egy négyméteres kisautó óriási belső térkínálattal
Elődjéhez képest javult a torziós merevség és nagyszilárdságú acél merevítőkből is nagyjából kétszer annyit használtak. Érdekes változás a karosszéria felépítésében az A-oszlop kettéválasztása, ezzel az elődnél 69 fokos látószöget 90-re növelték, ugyanakkor az ütközésvédelemben nem változtatott, a második oszlop a teherviselő elem, valamint a padlólemez, ami még elnyeli a frontális ütközéskori erőket. A Jazznél már hagyomány, hogy a benzintank az első ülések alá kerül, ennek pedig az a szerepe, hogy a hátsó ülés alatt nagyobb legyen a tér. Az új Jazzben is szerepel a közkedvelt Magic Seat, vagyis a felhajtható hátsó ülőlap, méghozzá osztottan. Az új modell esetében nem volt annyira egyszerű a fő egységek elsakkozása, mivel a hibrid rendszer akkumulátorát is be kellett építeni. Ez a csomagtér alá került, ami így a Crosstar esetében 298 liter, azt nem tudni pontosan, hogy miért kisebb az alapváltozaténál, de valahol eltűnik 6 liter, a nem crossoveres külsejű Jazzé 304 literes. Van egy kis rekesz még alatta, de az igazi trükk az üléssor hajtogathatósága, mert síkba dőlnek a jobb első üléssel együtt, plusz ugye ott a felhajtható megoldás hátul, amivel magasabb tárgyak is beférnek.
A Crosstar műszerfala látványosabb, de alapvetően letisztult, szépek és egészen újak a formák
Nagyon sok a praktikus tároló, pohártartó a műszerfalra is kerül, és két kesztyűtartója van
Az utastér dizájnjában ég és föld a különbség bármelyik eddigi Hondához képest, persze az elektromos Honda e bele nagyon hasonló, ez a két modell már az új szemlélet szerint készült. Nincs fölösleges pukli a műszerfalon, a teteje teljesen sík, a formák egyszerűek, ízlésesek. Még árnyékoló sincs a műszeregység fölött, ami digitális, ezt egy ügyes trükkel oldották meg, hogy mégse legyen zavaró, a 7 colos képernyő dizájnja fölfelé világosodik. Egyszerű csalás, de nagyon működik, könnyen leolvasható, egyszerű, szép a képernyő és matt, tudja, amit kell, és ennyi épp elég. Minden piktogram letisztult, egyszerű, annyira más, mint eddig bármelyik Hondában, és ez nagyon jó. Praktikus elemből is találunk jó párat, kedvencem, hogy a műszerfalra is került pohártartó, ami telefonnak és egyéb apróságoknak is tökéletes, de középen is van kettő, plusz egy polc és egy könyöklő alatti rekesz is.
Egy átgondolt, rendszeres életvitelre tervezett tér ez, ami ráadásul még csinos is. Pláne a Crosstar szövet berakásaival és vízlepergető szövet üléshuzataival.
A Magic Seat praktikumban verhetetlen
Nincs takarója a kijelzőnek, de így is tökéletesen látható, a vevők ragaszkodtak a fizikai kapcsolókhoz, tekerőkhöz, így a hangerő és a klíma állítása hagyományos
Teljesen megújultak az ülések, a korábbi egyszerű S-spirálrugós támasztás helyett most egy térváz merevíti a szivacsot az alap vázon belül. Merev is az ülés, jól is tart, van benne anyag és fejlesztés, biztos vagyok benne, hogy hosszú távon is kényelmes. A kéz alá kerülő felületeken jó anyagokat használtak, puhították is a középkonzol széleit, a műszerfal betétjét és az ajtókárpitot. Kemény műanyag viszont az ajtókárpit nagy része és a műszerfal is, kár, hogy a kettőnek a fénye kicsit eltér, igazság szerint ezekkel nincs nagy baj, amihez közünk van, az jó. Kétküllős a kormány, ezzel a térérzet is javult kicsit, pici a kormány közepe is, a küllőire került gombok pedig fehérek. Ezt egy fehér autóban érteném, de a pirosban is fehérek, szóval nem igazán passzol semmihez, de biztos unalmasabb lenne feketében, szóval ez is egy könnyen védhető részlet.
Vidám, új és más, mint egyéb autókban, de ízléses is, és ez nagy érték.
Teljesen új a fedélzeti rendszer, online kapcsolatos és beszédvezérléses is lehet
Érdekesek és mások a fehér elemek, a csomagtért nem túl nagy, cserébe az ülések variálhatósága zseniális
Annyira kínosan ügyeltek a kezelőfelületek tökéletességére, hogy mindent, amit a prezentáción hallottunk, muszáj volt kipróbálnom, és nem volt rövid a sor, higgyétek el. A körkapcsolók pont úgy röcögnek, ahogy jólesik érezni, a gombok is úgy kattannak, a 10 colos multimédia kijelzője és kezelőfelülete is normális, használható, érthető. Hová lett az eddigi olcsó érzet? Teljesen elveszett, minőségi anyagokat, megoldásokat, hangszigetelést kapunk, még a műanyag kormányt is elnéztem az Elegance felszereltségű autóban. Kiváló a kilátás, ezek a vékony oszlopok valóban növelik a térérzetet, biztos van olyan helyzet, amikor többet látni miattuk, mint egy hagyományos oszlop esetében, ezek a háromszög ablakok legalább tényleg nagyok, mint egy Picassónál. A hangszigetelés mesteri, kevés zajt hallani, a kerekek nem túl nagyok, maximum 16 colosak, ami egész baráti, szóval nem igazán zajonganak. A gumiméret furcsa, 185/60 R16, de a hatékonyságért mindent, ezen a téren is teljesen szembemegy a trenddel a Jazz.
A térérzet fantasztikus, a dupla A-oszlop sokat javít a kilátáson és a hangulaton
Nagyon hatékony hibrid hajtást rejt az embléma, egyszerű, de ki van találva a Jazz minden pontja
A motorból is keveset hallani, és ami jön, az sem bántó zaj. Atkinson ciklusú az 1,5-ös négyhengeres, de teljesen korrekt, ahogy szól, akkor is jó, ha kiforgatjuk. Úgy programozták a rendszert, hogy érezhető fordulatszám-visszaesések legyenek gyorsításkor, mintha váltana, és valóban mélyeket zuhan, de az erő egy pillanatra sem torpan, és ezzel az érzet egészen autószerű. Ez is egy olyan pont, ahol nem zavar, és ez szintén dicséretes.
Az e:HEV rendszer lényege, hogy javarészt az egyik elektromos motor hajt, ezért hangoztatják annak az adatait, ami 109 lóerő és 253 Nm nyomaték.
Nincs rendszerteljesítmény, mert a két motor együtt nem hajt, csak külön, mert tud olyat is autópálya tempónál, hogy egy tengelykapcsolóval összezár a benzinmotor mögötti generátor és a hajtó villanymotor között. A benzinmotor 98 lóereje magas tempó tartásához tökéletesen elég, minden más esetben, amikor beindul, lényegében csak tölt. Fürgén mozdul, ez a nyomaték a Honda 1,5-ös turbójáénál is nagyobb, szóval rendesen állva lehet hagyni vele a legtöbb autót úgy 70-ig. Városi közlekedésnél nincs is többre szükség, 100-ra is 10 másodpercen belül gyorsul, de ez nagyon nem erről szól.
Kimondottan jól fordul, fürge és stabil, csendes futású, csinos, mindennapi közlekedésre hibátlan
Egyelőre csak rövid tesztkört mehettünk vele, fotózással, próbálgatással egybekötve, így a fogyasztása még nem releváns, de azt gondolom, hogy az így produkált 4 literes átlaga eléggé lenyűgöző. Ezzel 1000 kilométeres a hatótávolsága, úgyhogy tankolni is ritkán kell megállnunk. Így első próbára azt mondanám, hogy a rendszer elég potens, ügyesen lehet vele közlekedni, és nem kell megerőszakolnunk a jobb lábunkat azért, hogy keveset fogyasszon. Sokat megy villannyal, városban 40 km/h-ig használva elvileg az út 86%-ára képes így, 40-80-as sebességek között pedig 54%-ra. Ezek gyári mérések, csak a viszonyítás kedvéért, a valóság az, hogy nagyon ritkán vesszük észre, hogy beindult volna a benzinmotor. Ügyes a futóműve is, hátul csatolt lengőkaros, de teljesen olyan, mint egy független rendszer, a PSA ma függetlenből sem tud olyat, mint ez, nemhogy csatoltlengőkarosból. Stabil, nem dől, picit bólogat, de ez a kényelemre hangoltsága miatt van.
Feszes a kormányzás, kimondottan jó a fékezés érzete, egészen hagyományosnak tűnik, az egész Jazz egyben van.
És akkor ott vannak az online kapcsolat lehetőségei, a mobilos applikációs funkciók, a beszédvezérlés. Ezek feláras havidíjas szolgáltatások lesznek, amire talán nálunk alacsony a kereslet, de az autó maga, elég korrekt, sőt, több mint korrekt. Nem azt mondom, hogy felcsapnék anyukának miatta, de mint közlekedési eszköz egy végtelenül kényelmes darab. Egyben van, ízléses, nagyon hasznos megoldásai vannak. Mondanám, hogy tökéletes, de éppen ezért az ára is magas. Annyi biztos, hogy ezek a prémiumnak tűnő összegek egy olyan kisautót takarnak, aminek minden egyes csavarja ki van találva, és még stílusa is van. És ami a legfontosabb, hogy egy valóban hatékony, alacsony fogyasztásra és hosszú életre tervezett hibrid hajtáslánca van, az automata váltó használati kényelmével és minden drágán javítható, vagy cserélhető alkatrésztől mentesen. Ezekkel az értékekkel párosítsuk az árát és ne az emblémával, hosszú távon jobban járunk.
Prémiumos áron ad végletekig csiszolt japán technikát nagyon alacsony fogyasztással és kiváló praktikummal
Nos összességében szimpatikus az egész autó. A külső, a belső, a motor. Tetszik az utastér praktikussága (mindig is élen járt ebben a Honda), a műszerfal kialakítása (így képről legalábbis), a Magic Seats-et ismerem a Civicből, hatalmas találmány és ha végre sikerült egy használható fedélzeti rendszert összehoznia a Hondának, az is előny, bár erről sajnos nem esik elég szó, pedig ez egy gyenge pontja volt eddig a márkának. Jónak tűnik a fogyasztás is, viszont erről majd egy hosszabb teszt alkalmával van értelme beszélni.
Van azért pár negatívum is. Nem tetszik a két küllős kormány, én maradtam volna a három küllősnél. Már az E-ben sem tetszett. Kicsi a csomagtartó. Értem én, hogy az akksit valahová tenni kellett, de a praktikusságból bizony elvesz a kisebb csomagtartó. Meg persze az ár. Persze, gyenge a forint, a minőséget, stresszmentességet, megbízhatóságot meg kell fizetni (főleg, hogy lassan minden új autó egyre többe kerül, olyanok is, amiknél nem értem mire fel a drágaság). Meg a Honda hagyományosan sem szokott vékonyan fogó tollal árakat szabni. De egy picikét túlzásnak érzem a 8 millió körüli árat. Ennyiért már Civic-t kapni, persze tudom, hogy az más kategória, más a felhasználói közönség, de pont ezért lehetett volna egy kicsit alacsonyabb az ár. Mondjuk az Executive felszereltség 6-6,5 millió forint környékén.
De összességében tovább viszi az új verzió azt, amit eddig is képviselt a típus. Sőt még egy picit rá is tesz. Méltó az elődökhöz.
Múltkor írtam itt, hogy S-cross talán a legcsúnyább autó. Hát ez se sokkal szebb… De legalább drága.
Szerintem már a múltkor se érdekelt senkit, hogy neked melyik autó tetszik… Véleménye mindenkinek van, nincs szüksége másokéra.
Ha van véleményem valamiről, azért enged már meg kérlek, had írjam le valamiről.
Biztos hogy van olyan ember, akinek a te véleményed nem releváns vagy nem tulajdonít neki semmit.
Azért van lehetőség kommentelni, hogy a pozitív vagy negatív reflektálásnak helyet lehessen adni.
Szerinted érdekel valakit, hogy ember szerint az S-Cross a legcsúnyább autó? Hozzátesz bármit is a cikkhez? Segít egy döntés meghozatalában? Ez óvoda, barátom. Neki nem tetszik, másnak meg igen, fasza lenne ha mindenki leírná, hogy szépnek látja-e a Suzukit.
Minden autó ára emelkedik, bár a Honda sosem volt olcsó. Nekem a korábbi Jazz szériák jobban tetszetek. Csomagtartója tényleg nagyon kicsi.
Tegnap láttam egy tévéreklámban. Hát tényleg nem szép az orra, ahogy szemből közeledik.
Nemcsak az árak emelkednek, hanem az autók magassága is. A legtöbb mai autó egy undorító, esetlen, hórihorgas böszmeség. Szánalmas. És szánalmas a sok konzumidióta majom is, aki a mai autókért lelkesedni tud!
Most, hogy elolvastam a cikket és mentem volna tovább, a Google ajánlotta a Jazz tesztet a Vezessen is (amúgy nem olvasom).
Megnéztem, nagyrészt megegyező fotók vannak fent mindkét oldalon 🙂
Erre nagyon egyszerű a magyarázat, a menetpróbán Csepreghy Danival egy helyszínre mentünk, hogy a két karosszéria változatról mindkettőnknek legyen fotója és segítsünk egymásnak mozgós fotókat készíteni 😉
Szerintem ez a fejlesztés ártott az autónak, úgy a külcsíny mint a használhatóság vonatkozásában.
Cserébe, lényegesen drágább lett. A japánok soha sem tudtak szép autót tervezni, de néha jól sikerült nekik másolni. Ezekből sokkal kevesebbet fognak tudni eladni .
Sokkal kevesebbet, úgy, hogy most először crossoveresített változata is van? Mint a Ceed-nek? Erősen kétlem… Amúgy meg az miért van, hogy az olasz, az angol, a német, a francia, a svéd mindig kitombolhatja magát formatervezésben és beleviheti a nemzeti identitását, a japánnak viszont ezt el kell rejtenie és meg kell hunyászkodnia? Ez mióta fair? Miért várjuk el a japánoktól, hogy gyártsanak olasz autót? A japán igenis készítsen japán külsejű autókat, sokan vagyunk, akik pont az egzotikumot díjazzuk bennük, azt, hogy egy totál idegen kultúra szülöttei…
Amennyire én látom, a japán kultúrában nem szégyen a másolás. Pláne a jobbtól tanulni. Legendásak voltak régen (80-as évek) a japán turisták, akik otthon mindig lejelentették ha láttak valami lemásolni való jó módszert. Otthon fizetésemelés járt minden jó külföldi javaslatért.
A legtöbb japán gyártó azzal kezde, hogy lemásolta az európai (vagy épp amerikai) piacvezetők megoldásait. Közben egyre inkább beletanultak, egy idő után elkezdtek együttműködni a vezető formatervezőkkel (Italdesign, Bertone) majd kiépítették a saját formatervező részlegeiket, ezek pedig a 80-as évekre kidolgoztak egy formanyelv-világot ami megforgatta a világot a 90-es évek elején. Európai szemnek a japán formák újszerűnek, de egyúttal modernnek hatottak és szerintem legkésőbb 91 körül beindult a kollektív fosás az európai gyártóknál a japánok formatervei miatt, mert tényleg ráéreztek.
Egy 91-es Civic vagy egy 92-es Galant nagyon durván modernebb volt minden szempontból mint amit a kontinensen akkor gyártottak, és ez látszott is rajtuk. Akkoriban kb annyit tudtak mondani az európaiak védelmében hogy biztos szétesnek majd 3 év alatt (öhöm, persze)….
Akkor a japánok nagyon megtalálták a saját formanyelvüket, de sajna pár év alatt az egész összeomlott.
Amennyire én látom nehéz konzekvensen tökéletes formájú autókat rajzolni, előbb utóbb behal a formanyelv és muszáj váltani (és akkor jönnek az olyan dolgok, mint a Bangle dizájn, vagy a békaszemes Corolla)… És így előbb utóbb hibáznak is, legyen az japán, európai vagy más náció…
Ez a Honda nem érződik “japánnak” a formanyelve alapján, ha tippelnem kellene, a külső alapján talán Opel vagy Hyundai (esetleg Renault) lenne az első jelöltem.
De amúgy nincs vele nagy baj, egy ilyen autót nem a formai bravúr fogja eladni.
“A japánok soha sem tudtak szép autót tervezni”
Nem vagyok egy japán autó fan, de azért ez így, ebben a formában nem igaz. Elég lenne fél tucat ellenpélda?
Praktikus autónak tűnik a leírtak alapján de az árazása azt is predesztinálja, hogy nem a magyar piacon fog eladási rekordokat dönteni.
Árérzékeny oldalról közelítve ezen összegért “hagyományos”, nem hibrid hajtásláncú kompaktokból lehet válogatni amiknek puszta méretükből adódóan legalább ilyen jó a használati értéke (a kombikról nem is beszélve). Megfelelő modellt választva akár jelentősen olcsóbban is elérhetőek. A több százezres vagy akár milliós megtakarítás pedig sokáig fedezi a fogyasztási különbséget.
Hibrid oldalról közelítve szintén akad bőven ellenfél a Jazz árlistájának közepe környékén. Nagyobb méretben, jobb felszereltséggel is. Így ebből az irányból közelítve sem egy igazán vonzó ajánlat.
Úgy gondolom, hogy nagyjából egymillió Forinttal olcsóbb listaárakkal lehetne csak rajta gondolkodni egy kompakt vagy egy sokkal olcsóbb kisautó ellenében ha valaki nagyon akarná a hibrid hajtásláncot.
A cikk nem tér ki rá de olvasatomban ez a hajtáslánc ugyanazon elven működik mint a CRV esetében. Érdekes alternatíva a Toyota vagy a Hyundai másként felépülő rendszereivel szemben. Ugyanakkor én a garancia lejáratát követően “fáznék” kicsit tőle. Értem, hogy jóval kevesebb mechanikus egységből épül fel és nincsenek benne a manapság sokat szidott, drágán javítható alkatrészek de az egész kifinomult működését mégiscsak egy bonyolult elektronika végzi. És hosszú távon sem a precíz kifinomultság, sem a bonyolult elektronika nem az olcsó fenntartást szavatolja. Persze ez leginkább csak itthon jelent problémát ahol ezek az autók majd öt – tízéves levetett nyugati importként fognak nagyobb érdeklődésre számot tartani. Újként meg nagyjából bármi megvehető amire adnak garanciát.
Kibaszott ocsmány ez a Jazz. Ahogyan az összes Jazz az, és az összes Honda is az utóbbi mondjuk 15 évben.
Hiányzik a mondatodból a “szerintem” kifejezés. Mivel mindössze a véleményedet okádtad ide, illett volna jelezni, hogy nem abszolút érvényű értékítéletet olvashatunk, csak rossz a gyomrod és most épp ez jött fel belőle. Azt épp nem értem, hogy miért nem tartod meg magadnak, amikor véleménye mindenkinek van, nincs szüksége a tiédre.
NEMNEM! Szó sincs semmiféle szerintemről. Csak azért írom le, hogy még egy magadfajta degenerált is megértse:
1. Minden hozzászólás természetszerűleg magánvéleményt fogalmaz meg. Sajnos ez még akkor is így van, ha valaki objektív, abszolút érvénnyel akarja megfogalmazni a véleményét, ahogyan tenném most én is.
2. A legnagyobb bánatomra éppen az egyik kedvenc japán autógyártóm, a Honda az, amelyik tragikus mélyrepülésben van évtizedek óta. Idézd fel magadban egy ’90-es évek eleji Honda Legend Coupe képét, esetleg egy Prelude-t, de akár még egy korrekt Accordét is. Ha nem vagy teljesen ízlésficamos, akkor könnyű belátni: azok kívánatos, akár még szépnek is mondható típusok voltak. Nagyjából az űr-Civictől kezdve viszont egyik Honda hányingerkeltőbb, mint a másik.
3. Teljes mértékben leszarom, hogy te mit gondolsz az én véleményemről. Neked is lehet természetesen. Ha nem tetszik az enyém, ehhez jogod van, skip.
Ha tényt állítottál volna, azt bizonyítani is tudnád, te fajankó. Mivel, ahogy említettem, csak a véleményeddel terhelted az oldalt, teljességgel hiábavaló felsorolnod azokat az autókat, amelyek tetszenek neked, mivel azok még nem definitíve szépek attól, hogy a szemednek kedvesek. Az meg elég szarul néz ki, amikor egy cikk alatt a sok óvodás szómeni hogyaszondja : -nekem tetszik.. -á, ronda… – kurva szép… -dehogy, ocsmány… satöbbi. A cikkhez semmit nem tesz hozzá, amikor a saját ízlésedről mesélsz valamit.
Tényt állítottam. Esztétikai értékítélet. Az nem az én bajom, ha te a legminimálisabb esztétikai érzéknek is híján vagy, és képes vagy relativizálni a külsőt. Neked tökmindegy, hogy egy Multiplát vezetsz vagy egy Aston Martint. Szánalmas, nyomorult kispolgár vagy, de legalább mellé öntudatos senki is.
A tény nem attól tény, hogy te annak állítod, pupák. A tényeket be lehet bizonyítani, az nem bizonyíték, hogy szélesvásznú fejjel újra hülyeségeket beszélsz. Ezt nagyképűségnek hívják, nem esztétikai értékítéletnek, neked csak az arcod nagy, nem az esztétikai érzéked.
Vigyorogj csak a Loganodból, te fasz.
Nekem nincs Loganom, ha az lenne, ugyanolyan őszintén és jóízűen röhögném ki a hozzád hasonló büdös gyökereket, akik amúgy soha nem Astonból ilyen nagyképűek, hanem jellemzően valami olyanból, amiért pont nem adnak egy új Daciat. Ez persze mindegy, mivel nem változtat a tényen : neked nem tetszik a Jazz, másoknak meg igen. A mások sokan vannak, te meg egyedül, ilyen a popszakma.
Látom, te is gyorsan összehaverkodtál Tökmindegy kollégával. Én is pikk-pakk megtaláltam vele a közös hangot, nagyon jó arc. Manapság már ritka az igaz barátság, értékelni kell, ha mégis megtalálod az életben 😀
Nem most kötöttünk barátságot ezzel a wannabe eszétával 🙂
Eccer már elmondtam neki, hogy feleslegesen túráztatja magát, nem passzátszelet fingott, csak beszart a nagy erőlködésben… A mondanivalója akkor is mindössze egy vélemény, ha ő magasabb polcra helyezné, a vélemény meg ugyebár olyan mint a segglyuk : mindenkinek van, de általában nem vagyunk kíváncsiak a máséra 🙂
“Megkövezem magam” mikor a 10000000ft os oktáviát néztem azt mondtam ,hogy nem normálisak. Azonnal visszaszívtam ,na ez 8000000ft ért ez valóban nemnormális. Ennyiért kapsz egy toyota rav 4-et baz…g.
A RAV4 9M-tól, a RAV4 hibrid 10,6M-tól indul, a Jazz hibridet 7M-tól kapsz. Az pontosan annyi, mint a hibrid Clio ára.
Gyorsan utána néztem mert nem térek napirendre 8000000ft ért már majdnem mazda 6 ,de ford mondeot ennyi pénzért már vastagon hazaviheted .a mondeohoz kepest ez babakocsi ha tetszik ha nem.
N
“2020.07.05. at 15:03
Permalink
Nem most kötöttünk barátságot ezzel a wannabe eszétával 🙂
Eccer már elmondtam neki, hogy feleslegesen túráztatja magát, nem passzátszelet fingott, csak beszart a nagy erőlködésben… A mondanivalója akkor is mindössze egy vélemény, ha ő magasabb polcra helyezné, a vélemény meg ugyebár olyan mint a segglyuk : mindenkinek van, de általában nem vagyunk kíváncsiak a máséra 🙂”
Sssss. Kussolj!