Kommunikáló autók már szép számmal futnak Európa útjain, a környezet kialakítása még folyamatban
Az elv erős tömörítéssel a következő: a kommunikáló autó elhalad egy torlódás, baleset mellett, netán csak csúszós utat észlel, s már küldi is az információt a központnak, akár a közútkezelőnek, onnan pedig megy az infó a többi jármű számára. Kulcsszavak a V2V (vehicle-to-vehicle, azaz járműtől járműnek) és a V2X (vehicle-to-everything, járműtől mindenkinek) és a V2P (vehicle-to-person, járműtől embernek) kommunikáció, az egész kommunikáló rendszert pedig a C-ITS (Cooperative Intelligent Transport Systems, azaz intelligens, együttműködő közlekedési rendszer) névvel illetik. Már most félmillió fölött van az említett szabványokkal kommunikáló autók száma (a Volkswagen Golf 8-on túl az ID modellek is alapáron kapták már).
A táblafelismerő a jövőben továbbíthatja is a leolvasott adatokat
Bár hazánkban odébb van még az infrastruktúra biztosítása, Németországban A C-ITS szolgáltatások egyes elemei már 2021 áprilisától elérhetők egyes autópályaszakaszokon. A cél nyilván nem más, mint a teljesen digitális, összekapcsolt és automatizált forgalomirányító rendszer kialakításának elősegítése. Most pedig hazai kötődés is van, a német autópályákat üzemeltető Die Autobahn a hazánkban 1984-ben alapított Microsec ZRt-t szerződtette (szigorú közbeszerzési eljárást követően) a sztrádák együttműködő és intelligens közlekedési rendszeréhez (C-ITS) kapcsolódó üzenetbiztonsági szolgáltatóként. 2022 márciusától a német autópályákon a V2X járművek legalább 4 éven át a Microsec V2X PKI platformja által biztosított megbízható üzenetküldő szolgáltatásokat használják. A Microsec több mint három éve kezdte fejleszteni a megfelelő üzenetbiztonság szolgáltatásait, amelyek a cég két évtizedes bizalmi szolgáltatói hátterén alapulnak.
A rendszer egyik előnye, hogy az autó előbb értesülhet egy megkülönböztető jelzéssel haladó jármű érkezéséről, mint a sofőr meghallaná, észrevenné