Beszántják a Dodge sportrészlegét, az SRT-t!

A Stellantis megszünteti azt a sportészleget, amelyik a Hellcat modellekért is felelt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megszünteti a Dodge sportrészlegét a Stellantis, a fejlesztőket beolvasztja az újonnan egyesült gyártók sportautókért felelős emberei közé.

Az a sportrészleg, mely a legerősebb sorozatgyártású izomautót adta a világnak, hamarosan megszűnik. Az FCA és a PSA csoport egyesüléséből létrejött Stellantisnál úgy gondolták, hogy az SRT részleg fejlesztőinek nagyobb hasznát is vennék, ha nem egy gyártó modelljeire koncentrálnának. Emberektől nem válnak meg, de az SRT sportrészleget megszüntetik a gyártóóriás többi sportautójának fejlesztése érdekében.
Hirdetés
Egyelőre nem tudni pontosan, mire készülnek, de annyi már biztos, hogy SRT néven nem készül több sportmodell a Dodge kínálatából. A Hellcat és Demon kiviteleket is készítő SRT sportrészleg története 1989-ig vezethető vissza, amikor a Team Viper néven dolgozó fejlesztők csoportja a Viperből próbált kihozni még többet egy tanulmányautó alapján. Később Team Prowler néven a Plymouth Prowlert építették meg sorozatgyártásra alkalmasan, majd Specialty Vehicle Engineering (SVE) és Performance Vehicle Operations (PVO) néven is működtek. Az SRT nevet 2004 óta használták, és olyan modelleket építettek, mint a Hellcat, vagy a Demon, ami a mai napig meghatározó a piacon. Az SRT részleg fejlesztőit arra fogja használni a Stellantis, hogy az egyesült márkák sportos autóit még minőségibb és precízebb kivitelezésben adhassák a világnak a jövőben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?