Egy éve folyamatosan keringtek a kósza hírek a Mazda3 TCR változatáról, de most végre hivatalosan is megérkezett
Már több mint egy éve fejleszti a Mazda a TCR szabályok szerint épített versenyautóját, ám most végre elkészültek vele és meg is mutatták a nagyérdeműnek. Természetesen azok a bizonyos TCR szabályok magukban foglalják azt is, hogy nem nevezhetnek gyári csapatok a TCR bajnokságokba, szóval a Mazda3 TCR úgymond ügyfélcsapatoknak szánt autó, amit ugyanúgy meg kell vásárolnia az alakulatoknak, mint a magánembereknek a saját autójukat. Persze a szabály megkerülhető, amit többek között a WTCR-ben láthatunk is, ugyanis több csapatot is az autógyárak vaskos csekkjei segítenek.
A világ bármelyik pontján rendezett TCR versenyen elindulhat a Mazda3 versenyautó
Valószínűleg a Mazda esetében sem lesz ez másképp, azonban az európai motorsport rajongókat egyelőre el kell keserítsem. A 350 lóerős Mazda3 TCR versenyautót egyelőre csak az USA-ban szeretnék versenyeztetni, ez persze nem jelenti azt, hogy nem adnak el belőle Európában is, ha igény mutatkozik rá. Az első éles bevetése azonban biztos, hogy jövő januárban lesz, a daytonai 24 órás betétfutamaként, pénteken rajtoló, négyórás Michelin Pilot Challenge versenyen.
Legelőször a Daytona International Speedway belső körén láthatjuk majd versenyezni
A szabályoknak megfelelően, kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltéses benzinmotor dolgozik az autó orrában. Az első kerekekhez pedig a Long Road Racing (a globális Mazda MX-5 Cup car gyártója) által fejlesztett, hatfokozatú versenyváltó közvetíti az erőt, amit már megszokott módon a kormánykerék mögötti fülekkel kezelhet a versenyző. A versenyautó árszabásánál is ügyeltek arra, hogy az átlagos TCR árfekvésben maradjon, így 175 ezer dollárt, körülbelül 54 millió forintot kell leperkálniuk az ügyfélcsapatoknak, akik Mazda3 versenyautóra vágynak.
175 000 dollárba kerül a Mazda3 TCR