Robusztus kiállás és nagy hasmagasság, ezek alapáron járnak, ami az összkerékhajtásról nem mondható el
Drasztikusan átalakult a Ford amerikai kínálata. Jelenleg csak a Fusion (nálunk Mondeo) az egyetlen hagyományos személyautó a kínálatban, “földszintes” építésű modellből ezen kívül csak a Mustangot kínálják. Ugyanakkor a magasabb építésű modellek iránti vonzódás nem újkeletű, évtizedek óta a Ford F-150 pickup a legjobban fogyó típus az Államokban, így manapság a szabadidő-autók és a platósok adják a kínálat javát. Eddig az F-sorozat különféle változatait és a nálunk is jól ismert
Rangert kínálta a Ford a platót kedvelőknek, amit most a Maverickkel bővül, lefelé. A név nem új keletű, először a hetvenes években kínáltak ilyen néven egy olcsó kupét, majd a Nissan Patrol negyedik generációját és a Nissan Terrano II Ford változatait hívták így, utoljára a 2001 és 2008 között kínált Escape hallgatott bizonyos piacokon erre a megszólításra.
A hivatalos fotókból is látszik, hogy mire számít a Ford: könnyebb rakomány, aktív életmód és városi használat. A gyengébb verzió 900 kilót vontathat, az erősebb ennek a dupláját
A Maverick a Focus és a Bronco alapjaira épül, azaz a karosszéria önhordó. Ez jót tesz a súlynak, a komfortnak és a gyártás költséget is alacsonyabban tarja, egyúttal kijelöli a felhasználási területet. Az új modellt elsősorban hétköznapi/családi felhasználásra és az aktív életmód kedvelőinek szánják, nagy súlyok cipelésére, nehéz terhek vontatására, különböző felépítmények számára inkább alvázas konstrukció ajánlott, ilyen modellből több is van a Ford kínálatában. A forma szögletesen divatos, robusztusságot sugároz, ez elvárás ebben a kategóriába, így ezt a tételt is kipipálhatja a Ford. A modell hossza 507 centi, ami a tengerentúlon a kisebb platósok közé sorolja a modellt, a plató hossza 1,37 méter.
Az érintőképernyő alapáras tétel, ahogy a vezetéstámogató rendszerek egy része és a LED fényszóró is az alapellátmányhoz tartozik
A külső alapján a zord terep állna igazán jól a Mavericknek, de azért ott okozhat meglepetéseket, mivel alapáron csak elsőkerék-hajtású a típus, a nagyobbik motor esetén válaszható a négykerék-hajtás. A minimális összegért cserébe egy 2,5 literes négyhengeres jár, ami a takarékosság jegyében Atkinson-ciklussal üzemel, emellé társul egy villanymotor, így az összteljesítmény 190 lóerő. A fokozatmentes automataváltóval készülő hibrid kivitel esetében 5,9 literes fogyasztást ad meg a gyártó, ami kifejezetten baráti érték. A másik lehetőség a 2 literes EcoBoost turbómotor, ami 250 lóerő leadására képes, ehhez 8 fokozatú automata jár.
Átszámítva 6 millió alatti az alapár, a legolcsóbb Ranger a tengerentúlon ennél 1,5 millióval drágább. Érdekesség, hogy bizonyos rögzítőelemek méreteit közzéteszi a Ford, így otthon 3D nyomtatóval a tulajdonos is legyárthatja azokat
A Maverick indulóára 19 995 dollár, ami a jelenlegi árfolyam szerint 5,8 millió forint, ennyi pénzért itthon egy közepesen felszerelt új Fiestát mérnek. A piaci siker szinte biztos, divatos platós hibridhajtással, rengeteg tárolóhellyel, alapáron érintőképernyővel, LED világítással és vezetéstámogató rendszerekkel szinte verhetetlen áron. Az F-150 kezdheti félteni az elsőségét.
Egy úriember a biztosra nem fogad, így a Maverick sikerére sem elegáns tétet rakni. Sajnos Európába nem jön a modell
De hát a Fordnak vége, ha elkaszálják a Mondeót, nem? A siserehad megaszondta 😀