Hiába az olcsó árcédula, Kínának alaposan a zsebébe kell nyúlnia, ha a jövőben Európában szeretne autókat értékesíteni, legalábbis erről szól egy friss uniós tervezet
Az Európai Bizottság elnöke szerint az Ázsiából érkező villanyautók egyre nagyobb problémát jelentenek a nyugati gyártóknak, ugyanis a kínai gyártók hatalmas állami támogatásban részesülnek, és csak így tudják mesterségesen alacsonyan tartani a járművek árait.
"A globális piacokat mostanra elárasztották az olyan olcsó elektromos autók (EV), amelyek árát a kínai kormány hatalmas állami támogatásokkal tartja mesterségesen alacsonyan" - mondta Ursula Von der Leyen az Európai Parlamentben tartott éves beszédében.
Az Európai Bizottság elnöke szerint az Unió a nyugati gyártókat szeretné védeni a lépéssel
A Kínai Személyautó-szövetség (CPCA) adatai szerint júliusban 63, míg augusztusban 31 százalékkal nőtt a kínai autóexport globális szinten, ez pedig természetesen az európai autópiacon is érezteti hatását. 2021-ben csupán négy, tavaly már hat, idén pedig a kontinensünkön eladott villanyautók nyolc százalékát már kínai villanyautók tették ki.
"Az ázsiai autóipar súlyos fenyegetés a hazai ágazatainkra, ezért a bizottság szubvencióellenes vizsgálatot indít a Kínából érkező villanyautókkal kapcsolatban. Európa nyitott a versenyre, nem pedig a verseny aláásására" - fogalmazta meg határozott álláspontját a Bizottság elnöke.
A kétes megítélésű előnyüket egyébként a kínaiak sem tagadják: áprilisban a NIO alapítója, William Li arról beszélt, mintegy 20 százalékos költségelőnnyel rendelkeznek például a Teslához képest, ugyanis az állami támogatásokon felül még a nyersanyagokhoz is olcsóbban hozzájutnak Kína diktatórikus politikai berendezkedésének is köszönhetően - derül ki a Világgazdaság cikkéből.
Azt egyelőre nem árulta el Von der Leyen, hogy pontosan milyen mértékű vámokat szabhatnak ki az ázsiai gyártókra.
Várható volt, ahogy a folcvágen ID 3-4-5… (ID= Ideális turbóDízel) bebukott jön a rivás, azonnal szankciók kellenek kína ellen gondolhatták volna hogy vége a passzát szél már nem fúj úgy a golf áramlat is csökken szakadt lett a polo is.
Nem lehet szakítani csak a névből a Ódi is elkezdte a propagandát itthon a jövőt ők építik szövegbaromsággal.
Mikor az Opelre monta nekem valaki mielőtt megvette a Peugeot/Citroen hogy nem kát érte ha megszűnik, én pont arra gondoltam a dízelcsalás után hogy a folcvágen konszernnek kellene megszűnni úgy hogy szxrrá büntetik… és szépen beszántani a márkát az audival együtt.
Honnan veszed azt a marhaságot, hogy a VW bebukott?
A VW csoport a legsikeresebb vilanyautógyártó Európában (2023 első félév) és Xarrá keresik magukat Kínában.
Gyanítom ehhez a fenyegetéshez nem sok köze van a németeknek…
Amúgy a dízelbotrány előtt is már kijárt volna a VW-nek egy kiadós szívás (nekem a PD TDI-k óta a begyemben voltak), de akkora társadalmi és gazdasági tényező, hogy egyszerűen nem bukhat el.
Márpedig az EV-iket nem veszik, te szerencsétlen. Maga a CEO kongatja folyamatosan a vészharangokat, XPeng-részesedést vettek, Rimac-részesedést vettek, Kínában már a BYD a piacvezető, ótvar szoftverek, a Forddal közös önvezető projekt elkaszálása – soroljam még a vészjósló jeleket? 😀
A GM is volt gigantikus társadalmi és gazdasági tényező, mégis becsődölt. De ezeket a h***e fejednek hiába magyarázom, azt se vagy képes felfogni, hogy a Nissan nem a Renault-é – hogy is lenne, amikor pár hónapja 15-15%-os kereszttulajdonlást alakítottak ki egymásban, és még az sem kizárt, hogy végleg szakítanak. Ehhez képest – mint egy robot – folyamatosan tolod a marhaságaidat még mindig…
Nem tudok beszúrni ide mert törlik… nem először.
Az autopro-n megtalálod a cikket: nem veszik eléggé…
tegnapi 14.17-kor megjelenő.
Múltkor a hidrogén befecskendezést is firtattad talán te a belső égésű motorban.. akkor is eltűnt a bejegyzésem.
pl a cummins oldalán megtalálod hidrogen engines…egyre jobban előtérbe jön…