A Használtautó.hu legfrissebb adatai alapján márciusban a portálon 23,8%-kal nőtt az érdeklődők száma az előző évi adatokhoz viszonyítva. Az oldal szakértője a kimagasló adatok lehetséges okait és részleteit vizsgálta.
Rengetegen szeretnének most használt autót venni
2025 márciusa kiugró keresleti adatokat hozott. Az idei évben az átlagárak 6,6%-os emelkedése mellett a használt autók iránti kereslet kivétel nélkül minden hajtáslánc esetében növekedett, összesítve 23,8%-kal. Tovább erősítette a piac bővülését a meghirdetett autók számának szintén 6,6%-os növekedése is, hiszen így még több lehetőség közül választhatnak az érdeklődők. Benzines autók esetében az érdeklődők száma 312 ezer volt, ez 20,4%-os növekedés. A dízelautók iránti kereslet 22,1%-kal nőtt, összesen 232 ezer megkeresés érkezett márciusban Az elektromos hajtásláncú járművek iránti kereslet kilőtt, itt 67,2%-kal többen érdeklődtek, mint tavaly, ez összesen 31 ezer megkeresést jelentett, hibrid autók esetében 25 ezer megkeresést regisztráltak, ami 46,7%-os növekedést jelent.
Ha a kivitelek népszerűségét vizsgáljuk, a toplista változatlan, a ferdehátú, SUV és kombi autók népszerűsége töretlen, itt is inkább az egyes kategóriák növekedésének mértéke beszédes adat. Ferdehátú járművekre 200 ezer megkeresés érkezett 2025 márciusában, ez 19,3%-os növekedés. A márciusi toplista legnagyobb nyertesei a SUV-ok, a 102 ezer érdeklődő 36,4%-os növekedést jelent, ezzel megelőzték a kombikat a legkeresettebb kivitelek listáján. Kombik esetében a növekedés 22,9%-os volt, így összesen 97 ezer megkeresés érkezett, míg a szedánok és egyterűek esetében a növekedés mértéke 20% körüli, és az egyterűek is sokkal népszerűbbek lettek tavalyhoz viszonyítva: esetükben 29,3%-os volt az érdeklődés növekedése. Összegezve az adatokat, látszik, hogy a használt autók piaca kiemelkedően jól teljesített márciusban, ezt Koralewsky Márk, a Használatutó.hu üzletágvezetője is megerősítette. "Március mindig is erős hónap volt a növekedés szempontjából, de 2025-ben ez különösen igaznak bizonyult. A látványos bővülés mögött számos gazdasági tényező húzódik meg, például az állampapír-kifizetések és a munkáshitel hatása. Emellett a feltöltött hirdetések számának növekedése is hozzájárult a dinamizmushoz, hiszen a bővülő kínálat révén több vásárló találhatja meg az igényeinek megfelelő járművet.”