Először egy 3 hónapos akció keretében London és Párizs forgatagában kipuhatolják, mekkora az érdeklődés, aztán, ha zajos sikert szimatolnak, jöhet a terjeszkedés. A Leaf amúgy nem az első elektromos bérautó, legfeljebb a legjobb, a legkönnyebben és legkényelmesebben vezethető. Azt nem tudni, mennyiért bérelhető, de tankolásáért - egyelőre - nem kell fizetni
A Nissan és a piacvezető Europcar autókölcsönző bejelentette, hogy mostantól Londonban és Párizsban
Leaf elektromos autók bérelhetőek normál, azaz nem tartós használatra. Jó ez a Nissannak, mert így növelheti a tavaly Európai és Világ Év Autójának is választott,
mégsem túl sikeres modell (el)ismertségét, nyilván jó üzletileg a piacvezető Europcarnak, de jó lehet az autóbérlőknek is, akik emissziómentesen és a bérleti díjat leszámítva ingyen közlekedhetnek a Leaffel, mert - egyelőre - nem kell fizetni az akku lenullázásáért.
Az autó átvételekor minden ügyfél kap majd egy kis fejtágítást a Nissan által felkészített Europcaros alkalmazottaktól, miként is kell vezetni az egy töltéssel legfeljebb 175 km-es hatótávra képes kocsit. A projektben résztvevők a kísérleti, 3 hónapos akció remélt sikere után más brit és francia városokban, majd egyéb európai országokban is bérelhetővé tennék a Leafet.
Boris Johnson egyébként az e-közlekedés fővárosává tenné a 3 millió járművével dugódíjastul is elképesztően forgalmas és légszennyezett Londont, amelynek utcáin jelen pillanatban 2313 villanyverda szaladgál. Azaz már 2318 a Nissan/Europcar öt Leaf típusú elektromos autójával együtt. A polgármester még 2009-ben 100 ezret ígért, "amilyen gyorsan csak lehet". Töltőpontból 400 van, jövőre 1300, 2015-ben már 25 ezer lehet. Budapest
"kis" lemaradásban van.
Írjátok a cikkben, hogy „nem túl sikeres Nissan Leaf”… Miért nem túl sikeres???
Én úgy tudom, hogy az USA-ban és Európában is (ahol már lehet kapni) úgy viszik, mint a cukrot. Várólisták vannak belőle és nem tudnak eleget gyártani, szállítani belőle. Ezért építik az új gyárakat USA-ban és Európában is, hogy növeljék a gyártó kapacitást.
Azért mert az Autopro, meg a Totalcar írt róla egy-két rosszindulatú, negatív töltetű cikket?
Jó lenne kideríteni, hogy mi az igazság valójában, hány darabot adtak el eddig világszerte és mennyivel növekszik a számuk hetente, havonta.
Kicsi még a hatótávja (175km), magas még az ára (kb.: 10 millió), de azért második autónak megfelel egy családban és lesz ez majd jobb is. A Francia BlueCar már 250 km-t tud elmenni egy töltéssel és 4 óra alatt teljesen feltöltődik. Nagyon gyorsan fejlődik ez a technológia, csak figyelni kell az eseményeket, híreket…