Bepillantás a Toyota szélcsatornája alá!
Amikor több milliárd dollárt rejtenek a lépcső alá
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kölnben található a Toyota sportrészlegének a központja, így egy modern szélcsatorna is. Valamint a szélcsatorna alatt az összes eddigi F1, WEC és rali versenyautó. Nevezetesen a Toyota motorsport múzeuma!
Celica RA40
Nem viccelek, tényleg a szélcsatorna alatt rendezték be, sokfelé le is kell hajolnod, hogy ne üsd be a fejed a szélcsatorna falába! A lépcsők alá betámasztva a régi F1-es masinák orrkúpja, az egyik sarokban a raligépek, a másikban pedig a Le Mans-i prototípusok.
Ilyen közelről nem igazán láthatsz máshol F1-es technikát
Ezek nem holmi bemutató autók (show carok), hanem a tényleges versenygépek a pályáról
És tényleg minden a szélcsatorna alá bezsúfolva
Helyhiány miatt minden négyzetcentit kihasználnak
Közszemlére tették a versenyen soha nem induló TF-110-est, ami 2010-ben lett volna a csapat versenyautója, ha nem száll ki a Toyota az F1-ből
A visszavonulás előtti utolsó F1 gép a TF-109, a csapattagok aláírásával
Így sorakoznak az F1-es motorok egymás mellett
A NASCAR-ban évekig használt karburátoros motor is itt van (most már befecskendezősre váltottak)
A szívemnek oly kedves IndyCar motor is itt van, egészen pontosan a szakadás időszakában, a CART szériában használt 2,65 literes V8-as
Ha meguntad az F1-et, itt a rali sarok
És akkor a Le Mans-i prototpíusokról se feledkezzünk meg
Van, amelyikről még a verseny szennyeződéseit sem mosták le
Egyetlen darab létezik ebből az utcai szupersportautónak szánt Toyotából
Végül egy F1-es gép kicsinyített, de milliméterre pontos mása, amit a szélcsatornába szántak
Ez a hely tényleg zseniális, és pont a szélcsatorna adja a legautentikusabb dekorációt. Ezen felül minden autó elé egy rajtcsíkot festettek fel az azonosítóval, ennél több nem is kell szerintem. Ja és persze a szaktudás és remek sztorik minden egyes autóhoz.
Bár a múzeum nem nyilvános, (sőt a mobilt is le kell adnunk), ráadásul versenyszezonban eleve nem engednek be senkit, de szezonon kívül a Toyota Collection szervez látogatásokat ide. A Collection havonta egyszer tart tematikus napot márkarajongóknak (általában egy modell rajongóira összpontosítva, pl Supra nap, Prius nap) és ezek közül évente egy pár alkalommal nyitott napot szerveznek a Motorsport múzeumban (mivel ők nem egy csapat).
Ja igen, és a Toyota Collectiont is ajánlom mindenki figyelmébe
Gyalog pár perc a motorsport múzeumtól, de a nyitva tartása kicsit más. A gyűjtemény alapját egy bajor Toyota-rajongó márkakereskedő hagyatéka adta, amit a Német Toyota nem hagyott ebek harmincadjára hanem felvásárolták és pár saját autóval kiegészítették (többek között Motorsport Múzeumból is). Amennyire tudom a Louwman Múzeummal is együtt működnek, utóbbi a márka egyik legelkötelezettebb híve, Hága felé jár keresse fel őket bátran, nem fog csalódni.
A cikk végén említett új épületről mit lehet tudni?