Izgalmas hírek jönnek a Gazoo Racing háza tájáról, tehát a Toyota sportrészlegéről. Épp a minap nyerték meg ismét a WEC bajnokságot, és néhány héttel ezelőtt az is kiderült, hogy partnerségre lépnek az F1-ben a HAAS istállóval. A csapat használhatja majd a fejlesztéseihez a Toyota kölni szélcsatornáját, amelynek aljában olyan kincsek lapulnak, amitől leesik a motorsportrajongók álla. Ez hivatalosan a Toyota motorsport múzeuma, ami hamarosan átköltözik egy sokkal nagyobb kiállítótérbe. Pedig a jelenlegi helyszínnek is megvan a maga bája.
Nem viccelek, tényleg a szélcsatorna alatt rendezték be, sokfelé le is kell hajolnod, hogy ne üsd be a fejed a szélcsatorna falába! A lépcsők alá betámasztva a régi F1-es masinák orrkúpja, az egyik sarokban a raligépek, a másikban pedig a Le Mans-i prototípusok.
Kapkodod a fejed, miközben libabőrösen próbálod eldönteni ,hogy épp a NASCAR-ba szánt V8-as motor felé vedd az irányt, vagy épp az egyetlen példányban létező GT-One felé. Te is átélheted, de csak akkor, ha összegyűjtesz egy komplett csoportot, mert kizárólag úgy fogadnak vendégeket. Addig is itt egy képcsokor a helyszínről. Kattints a képekre és pörgesd végig!
Ilyen közelről nem igazán láthatsz máshol F1-es technikát
Ezek nem holmi bemutató autók (show carok), hanem a tényleges versenygépek a pályáról
És tényleg minden a szélcsatorna alá bezsúfolva
Helyhiány miatt minden négyzetcentit kihasználnak
Közszemlére tették a versenyen soha nem induló TF-110-est, ami 2010-ben lett volna a csapat versenyautója, ha nem száll ki a Toyota az F1-ből
A visszavonulás előtti utolsó F1 gép a TF-109, a csapattagok aláírásával
Így sorakoznak az F1-es motorok egymás mellett
A NASCAR-ban évekig használt karburátoros motor is itt van (most már befecskendezősre váltottak)
A szívemnek oly kedves IndyCar motor is itt van, egészen pontosan a szakadás időszakában, a CART szériában használt 2,65 literes V8-as
Ha meguntad az F1-et, itt a rali sarok
És akkor a Le Mans-i prototpíusokról se feledkezzünk meg
Van, amelyikről még a verseny szennyeződéseit sem mosták le
Egyetlen darab létezik ebből az utcai szupersportautónak szánt Toyotából
Végül egy F1-es gép kicsinyített, de milliméterre pontos mása, amit a szélcsatornába szántak
Ez a hely tényleg zseniális, és pont a szélcsatorna adja a legautentikusabb dekorációt. Ezen felül minden autó elé egy rajtcsíkot festettek fel az azonosítóval, ennél több nem is kell szerintem. Ja és persze a szaktudás és remek sztorik minden egyes autóhoz.
Bár a múzeum nem nyilvános, (sőt a mobilt is le kell adnunk), ráadásul versenyszezonban eleve nem engednek be senkit, de szezonon kívül a Toyota Collection szervez látogatásokat ide. A Collection havonta egyszer tart tematikus napot márkarajongóknak (általában egy modell rajongóira összpontosítva, pl Supra nap, Prius nap) és ezek közül évente egy pár alkalommal nyitott napot szerveznek a Motorsport múzeumban (mivel ők nem egy csapat).
Ja igen, és a Toyota Collectiont is ajánlom mindenki figyelmébe
Gyalog pár perc a motorsport múzeumtól, de a nyitva tartása kicsit más. A gyűjtemény alapját egy bajor Toyota-rajongó márkakereskedő hagyatéka adta, amit a Német Toyota nem hagyott ebek harmincadjára hanem felvásárolták és pár saját autóval kiegészítették (többek között Motorsport Múzeumból is). Amennyire tudom a Louwman Múzeummal is együtt működnek, utóbbi a márka egyik legelkötelezettebb híve, Hága felé jár keresse fel őket bátran, nem fog csalódni.
A cikk végén említett új épületről mit lehet tudni?