Az autóipar éppen a melegvízbe mártott spanyolviasz feltalálsán dolgozik, a benzinmotor viszonylag olcsó, takarésok és népszerű a vásárók körében, immár 140 éve
Furcsábbnál furcsább fordulatokat vesz az autóipar, hamarosan a 2007 óta futó, ám még mindig népszerű Fiat 500-at egy
kínai villanyautó tessékeli ki a lengyel üzemből. Egy új kiberbiztonsági szabály miatt kell távoznia a kisautónak, melynek Algériában folytatódik a gyártása, európai forgalmazás nélkül. Az olaszok nem véletlen futatták párhuzamosan a két nemzedéket, a csak elektromosként kapható fiatal típusból évi 77 ezer példány fogyott az elmúlt két esztendőben, ellenben a hagyományos változat még mindig képes átlépni a 100 ezres darabszámot. Utóbbi kényszerű kiesése hatalmas érvágás lenne a Fiatnak.
A 2007-es visszatérés olyan jól sikerült, hogy érdemben nem változott a forma
A kiszivárgott információk szerint a Fiat árajánlatot kért a beszállítóktól, amelyben elektromos és benzines Fiat 500 is szerepel. Autóipari források szerint évi 175 ezer autóval számolnak, amit a bőven 100 ezer alatt teljesítő villamos modellel aligha fognak elérni. Ez a lépés a
mostani tendenciákat ismerve nem lenne meglepő, általános jelenség a villanyautók iránti kereslet csökkenése, amit minden gyártó érez. Ennek köszönhető, hogy a különböző márkák már nem kapányolnak a hagyományos motorok ellen, nem reklámozzák oly vehemensen az elektromos átállást, inkább csak
kiegészítő lehetőségként tekintenek az alternatív hajtásra.
Elbúcsúzik Európától a "régi" 500-as, helyét egy kínai villanyautó veszi át a lengyel gyárban
Hibrid biztosan lesz, tisztán benzines kevésbé valószínű – mivel az új 500-as (Tipo 332) platformot a MiTo-ból fejlesztették ki, így viszonylag kis költséggel bele lehet faragni a Firefly motorokat.
De hogy a Tipo 312 hogy tartja az árát az valami elképesztő – az utolsó darabokat szerintem már most lefoglalták a kereskedések és 20-25 ezer euróért vissza fogják tartani. A Pandából állítólag marad még egy megcsonkított változat, hogy lehessen az olasz kormánynak mutogatni, hogy a Stellantis olasz munkahelyeket hoz létre, de hát nyilván az 500-as az igazi sztár ami azért nem úgy van összeszerelve, mint a pizzafeltét.