V8-as, négyliteres benzinmotort kap az új S8
Egy picit sem akartak csorbítani az S8 sportosságán az Audinál, erre utal, hogy legnagyobb limuzinjuk orrába V8-as, duplaturbós benzinmotort építenek. A fojtogató környezetvédelmi normák azért nyomot hagytak maguk után a 48 voltos hibrid rendszer és a hengerlekapcsolás képében. A négyliteres gép egyébként 563 lóerőt és 800 Nm forgatónyomatékot küld mind a négy kerék felé, hiszen az Audi quattro összkerékhajtás elmaradhatatlan hozzávaló egy S-modellhez.
Hátul a kerek kipufogóvégek árulkodnak leginkább a s portos kivitelről, persze az S8 feliraton kívül
Fontos részlet még az aktív felfüggesztés, ami az autó orrára szerelt kamerákkal működik együtt. A kátyúkat és útegyenetlenségeket észlelve azonnal állít a futómű beállításain, hogy a lehető legkényelmesebben gördüljön át az akadályokon. Emellett sport differenciálmű és összkerék-kormányzás teszi kezelhetőbbé az autót, valamint kerámia ötvözetből készült féktárcsák gondoskodnak a megfelelő lassulásról.
Az utastér továbbra is inkább elegáns, mint sportos
Kívül a hatalmas, egyedi rajzolatú felnik árulkodnak az S8 modellről, de az avatottabb szemeknek az első lökhárító sarkaiba vágott légbeömlők, az S8 feliratok és hátul a négy kerek kipufogóvég is feltűnő lehet. A forgalmazás kezdetéről még nincs pontos információ, ám valószínűleg még idén megkapják az első példányokat az ügyfelek, viszont az árakról sem árultak még el semmit a négykarikások.
Valószínűleg még az év vége előtt piacra dobják