Benzinmotor került egy Tesla orrába a szomszédban

Hibrid Tesla született Ausztriában, a hatótáv ezer kilométer feletti

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az eredeti koncepcióhoz képest visszalépésnek tűnhet a hibrid Tesla, ám a fejlesztők szerint nem csak olcsóbb, hanem a tisztán elektromos verziónál környezetkímélőbb is a hibrid Tesla.

Egészen furcsa elképzelni egy Tesla Model 3-at, amint begördül a benzinkútra, a sofőr pedig teletankolja 95-össel az amerikai négykerekűt. A meghökkentő látványra fel kell készülni, mivel az osztrák Obrist Powertrain benzinmotort szerelt egy Teslába. A prototípus orrába egy generátorként funkcionáló kéthengeres Otto-motor került (mint a BMW i3 REX-be), aminek súlya csupán 95 kilogramm. A belső égésű erőforrás érkezésével az elektromos hatótáv jócskán lecsökkent, mivel az 50 kWh-ás akkumulátorkapacitásból csak 17,3 kWh-nyi maradt, ez 100 kilométernyi néma suhanást tesz lehetővé, cserébe 380 kilótól szabadult meg a Tesla akkumulátorok formájában.
Hirdetés
Az 54 lóerős belső égésű motor 65 km/h fölött indul be, az ígéretek szerint a csöndes és vibrációmentes erőforrás csupán két litert fogyaszt száz kilométeren.

Számításaik szerint a Model 3 benzinmotorral szerelve jobban óvja a környezetet, mint a tisztán elektromos kivitel,

mivel a hibrid Tesla 23 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, míg ugyanekkora táv megtételéhez szükséges áram előállítása ennél (jellemzően) több szén-dioxiddal jár. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modell pedig még olcsóbb is lenne elektromos társánál, egy 50 kWh-ás elektromos autó árának kevesebb, mint felébe kerülne egy külső forrásból tölthető hibrid modell. Az Obrist Powertrain tulajdonosa elismeri, hogy az akkumulátorok ára a villanyautók terjedésének köszönhetően csökkenést mutat, illetve ha megújuló forrásból származik az áram, akkor már a hibrid lesz a szennyezőbb, de az átmeneti időszakban szerinte a hibrid tűnik jobb választásnak. Az osztrák cég a hajtáslánc eladását tervezi, amire állítólag már vevő is van, becslésük szerint 2023-ban jelenhetnek meg a kéthengeres motorral szerelt hibrid modellek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.01.11. at 06:25
    Permalink

    Ez is egy TT járgány… TeslaTrabant.
    Végre nem kap az ember gyomorideget a töltők túlzsúfoltsága miatt. Az lenne ideális, amikor a 80% töltöttség felett taxi tarifás perc díj lenne.
    Az oszlop okosan (smart! módon) beazonosítaná a ráakasztott járművet a gazdijával együtt… és mehet is az elektronikus mikuláscsomag. Na jó, lenne 5 perc türelmi idő.
    …vagy: amikor az áram adó cégek az otthonomba ingyen telepítenek töltő áramot 48 órán belül éjszakára. Mert bizony én 1 óra tájban térek nyugovóra… addig megy a mosogatógép,mosó és szárító…au áram zabáló rendszereim…azaz a kapacitás foglalt… a hűtő-fűtő légkondik is besegítenek. Így mire akasztanám a Teslámat ?
    És aki újépítésű ház 4ik emeletéről nézi a panorámát? Narancssárga zsinór vezetéket lógasson?!
    Addig is örülök,hogy eladtam a Leafot… maradok immár 15ik esztendeje az újabb Toyota hibridemnél.

Vélemény, hozzászólás?