Benzines vagy hibrid, melyik a nyerő?
Hibrid futam: Sebestyén Balázs és Rákóczi Feri fogyasztásversenyen mérkőzött
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hibrid vagy benzines? Sebestyén Balázs és a Reggeli Show sztárjai az új Toyota Yaris segítségével igyekeztek eldönteni a kérdést.
A Rádió 1 Reggeli Show-jának sztárja, Sebestyén Balázs immár fél éve egy környezetbarát Lexus RX SUV-t vezet, minap műsorvezető társával, Rákóczi Ferivel igyekezett kideríteni, hogy vajon a hagyományos benzines vagy a hibrid hajtás a nyerő. Igaz az új Yaris 1,5 literes benzinese sem nevezhető hagyományosnak, hiszen az is Atkinson ciklusú, ahogyan a hibrid Yarisban dolgozó szintén 1,5 literes benzines is. A Balázs által vezetett hibridbe és a másik Yarisba is mindössze 1-1 liter benzint töltöttek, miután trélerrel szállították őket a helyszínre. A műsorvezetőknek az egy literrel megtehető kilométerek számával kellett megmérkőzniük. Az adás itt követhető végig. A hangulatot csakis az adás visszahallgatása adja vissza. Ami viszont a lényeg, amellett, hogy Balázs a hibrid, műsorvezető társa pedig a benzines változatból igyekezett kihozni a maximumot 1 liter benzinből, a hallgatók megtippelhették, melyikük hány kilométert tud majd megtenni – a legpontosabb tipp 1 hónapos Yaris Hybrid tesztvezetést ért, illetve ér.
Miután a két új, tréleren leszállított Yarisba belekerült az 1-1 liter benzin, a két műsorvezető és a társukul szegődő 3-3 szerencsés hallgató lelkesen vetette bele magát a küzdelembe, amelyet élő közvetítésben élvezhettek az eseményt követő hallgatók. Az előnyeiket éppen a városi forgalomban leginkább kidomborító hibridek vezetésében rutinos Balázs a gyorsulási versenynek is beillő rajt után óvatosabban közlekedett, ennek köszönhetően a Toyota Driveco automatikus menetnaplózó alkalmazása révén a rádiósok egészen elképesztő adatról tájékoztathatták a hallgatókat: az esemény során a hibrid Yaris 71%-ban tisztán elektromos üzemben, azaz üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedett. Ennek persze meg is lett az eredménye, Balázs autója összesen 23 kilométert tett meg az 1 liter benzin kifogyásáig, az így elért 4,3 literes átlagfogyasztás pedig már közelítette a hivatalos fogyasztási adatokat, amelyek azonban még kedvezőbbek: a katalógus szerinti vegyes fogyasztás felszereltségtől függően 3,3-3,6 liter a hibrid Yarisnál. Rákózci Feri lelkesedése talán még a kelleténél is nagyobb volt, füstölgő gumikkal, nagy tempóban rajtolt, nyilván ennek is volt köszönhető, hogy bár sokáig állta a sarat a reggeli csúcsforgalomban, végül 9,2 kilométer megtétele után elfogyott autójából az üzemanyag, így több mint 10 literes fogyasztást ért el, szemben a katalógus szerinti 6,2-6,3 literes városi értékkel.
„Biztos vagyok benne, hogy ha nincs az elején az a gyorsulás, a gyári fogyasztási adatot is megcsíptük volna, de azt hiszem ez így sem rossz eredmény. Nyilván segített a Lexus hibriddel a mindennapokban szerzett rutin is, bár az is igaz, hogy amikor én már visszaültem a stúdióba, és az autót a kifogyás előtti utolsó pár kilométeren egy olyan kollégánk vezette, aki még soha életében nem vezetett hibridet, ő is tartani tudta a 70% körüli elektromos arányt. De mindegy is, a lényeg, hogy a másik csapatnál pont két és félszer hosszabb távot sikerült megtennünk.” – élcelődött finoman Sebestyén Balázs.
A Rádió 1 csapata egyébiránt a tervek szerint hétfőn, elő adásban értesíti majd az egy hónapos Yaris Hybrid tesztvezetést nyerő legjobban tippelő szerencsés hallgatót.
„Nagy élmény volt látni Balázsék lelkesedését a megmérettetés során, ahogy azt is, hogy mindketten elégedettek voltak a rendelkezésükre bocsátott kisautóval – azt hiszem, végül egyiküknek sem sikerült megváltoztatnia a másik meggyőződését, bár az is tény, hogy mind a hibrid, mint az új 1,5-ös szívómotorral szerelt Yaris kiváló választás. Erről ezen a hétvégén egyébiránt bárki meggyőződhet, péntektől vasárnapig ugyanis tesztvezetési lehetőséggel és egyedi ajánlatokkal, nyílt napok keretében mutatkozik be a vadonatúj Yaris a Toyota márkakereskedésekben, ahol a betérőknek egy apró meglepetéssel is kedveskedünk.” – fogalmaz Csikós Gábor, a Toyota magyarországi marketing vezetője.
Ja, meg szűklátókörűség…
Hülyeség, nem jobban, csak másképp. Az kor függő, mikor mi a veszélyesebb.
Akkor a lényeget kimondva, minden autó szennyez, de gyakorlatilag minden dízel sokkal jobban, mint bármilyen benzines, vagy hibrid beleértve a 2,5 tonnás SUV-ot is.
[url]http://equaindex.com/equa-air-quality-index/[/url]
Arra gondol amiről van papírja, de mindenki tudja hogy kamu ami rajta van. (Röviden)
„kibocsátásban”
Milyen kibocsátásra gondolsz, mert a lényeg a [b]milyen[/b]ben van!
És a hibrid Yaris akkuja mennyire volt feltöltve induláskor, ha 70%-ban villannyal tudott menni?
Nem csak az 1 liter benzint kell nézni.
Feri a benzinesnek tiporta, tehát semmi alapja az összehasonlításnak.
Értem én hogy marketing, de a cikk nagyon PR szagú.
A 2 tonna feletti környezettudatos SUV-hoz meg no comment.
A 2.2-essel voltak nagy gondok, de azért arra is igaz volt – mint minden problémásnak mondott motorra – ha a júzer időben észleli a gondot akkor orvosolható ésszerű (anyagi) keretek között. Csak hát a Toyoták (és Lexus-ok) legendás megbízhatóságában bízva sokan motorcseréig hajtották/hajtják. Elvileg jó pár éve már orvosolták a hengerfej tömítési problémát, de persze az addig legyártott „hibás” motorok köztünk vannak.
Orvoshoz sem csak akkor megyünk ha betegek vagyunk, szóval az autót sem csak akkor kell szerelőhöz vinni amikor baja van.
Már a csapból is a Hybridek folynak, kaszál a Toyota mostanság, kétségtelen….
Sokat sejtető, hogy a D-4D Yarist el sem hozták, sőt, meg sem említették. Pedig létezik, de állítólag már csak „pult alól” adják, mintha szégyellnék a Toyotánál – ha így van, nyilván a dízelbotrány miatt, mert az 1.4-es nem volt rossz moci. A nagyobb dízeleikkel voltak,vannak gondok.
Bár tudtam Balage-ról, hogy mostanság RX-et hajt, de nem olyan rég még Range Roverrel küldte. Csak nem csalódott a dicső angol márka modelljében?:)
Komolyan mondom,itthon az emberek (már ebben is) meghülyültek.
Környezetkímélő RX? testóünk a l túloldalára. Egy 2.5 tonnás V6-ossal szerelt batárról beszélünk. Sohasem lesz a dízel szintjén kibocsátásban, mindegy mit csinálnak a japánok. És akkor még nem beszéltünk a fogyasztásról.
Ha valaki egy ilyet vesz magának városi ingázásra akkor fog egyedül jobban járni a hibriddel, de ugyebár egy ilyen autó a városban eleve nem nevezhető környezetbarátnak.
Az hogy a hibrid yaris lenyomja a benzinest meg nem nagy kunszt, egy RX méretű dízel SUV is lenyomja.