Az első Focus ugyancsak 100 lóerős - 4 hengeres szívó - 1.6-osához képest majdnem feleannyi a - 3 hengeres, turbós - 1.0 EcoBoost károsanyag-kibocsátása
A vezetőség olyan ukázt adhatott ki a mérnököknek, hogy a marketingszempontból fontos 100 g/km alá szorítsák a Focus 1.0 EcoBoost CO
2-kibocsátását, és sikerült, létrehoztak egy olyan überspórolós kivitelt, aminek 99 g-os a vonatkozó - laboratóriumi - értéke. És ehhez 4,1 l/100 km-es vegyes fogyasztás párosul. A Ford kommunikációja ezek után így fest: ennél a Focusnál bolygónk még sosem hordott a hátán zöldebb és takarékosabb benzines családi autót, ja és a forgalmazása jövő év elején startol.
A rekorder verzióval háromtagúvá bővült az egyliteres család. A kétszeres Év Motorja-díjas 3 hengeres, közvetlen befecskendezéses és turbós 1.0 EcoBoostnak korábban 100 és 125 lovas változatai voltak - az újdonság is 100 lóerős, csak 10 g/km-et faragtak a CO
2-jéből módosított váltóáttételezéssel, alacsonyabb gördülési ellenállású abroncsokkal, aktív hűtőráccsal és jobb légellenállású fenéklemez bevetésével. A már-már szót sem érdemlő stop-start rendszeren és a fékenergia-visszanyerésen túl.
A később várhatóan több Ford-modellben is felbukkanó spórcsomag (fel)áráról még nincs információ, mert abban azért majdnem biztosak vagyunk, hogy drágább lesz vele a takarékoskodás és a környezetvédelem illúziója.
Köszönjük a kiegészítést, bár jobban örültem volna ha nem lövöd le előre, tudod ilyenkor szokták még beszivatni magukat olyan benyögésekkel mint amit egyszer lrobtól kaptam („Az autónak súlya van nem tömege.”) vagy a másik klasszikus „súly, tömeg nem mindegy?” de lehetne még sorolni. Szóval legközelebb várj még az ilyenekkel egy kicsit amíg totál beégeti magát az illető valami vadbaromsággal, és majd csak utána „csapj le”. 🙂
Kis pontosítás:
a tömeg esetében gyakran olvasom én is hogy állandó mennyiségként szerepelteteik, pedig nem az, csak sok esetben állandónak tekintjük. Einstein-féle tömeg-energia ekvivalencia egyenlet értelmében (E=m*c2) mivel c2 állandó, delta E csak akkor lehet ha a tömeg változik (relativisztikus tömegnövekedés, ill. nyugalmi és mozgási tömeg, ezeket most nem részletezném). Fotonok esetében szintén megfigyelhető a tömegváltozás, ha kellően nagy energiával ütközik, ami felemészti az össz. energiáját, akkor a foton tömege elvész (ugyanis a fotonnak csak mozgási tömege van, nyugalmi nincs), tehát egy adott értékről 0-ra csökken a tömegéhez rendelt érték, szóval változott a tömege.
A súly pedig nem csak a nehézségi gyorsulástól függ, hanem az adott test pillanatnyi mozgási állapotától is. Klasszikusan az „éppen felfelé vagy lefelé induló lift” esetével szoktuk szemléltetni. Egy felfelé induló liftben ugyanaz a test, ugyanabban a gravitációs térerősségben nagyobb erővel nyomja az alátámasztást, tehát nagyobb a súlya.
Na és ha már idáig eljutottunk akkor vegyük figyelembe azt is amit a kolléga mondani szeretett volna: Newton II-es törvénye. F=m*a
Tehát F=testre ható erők vektoriális eredője (még mielőtt valaki benyögné nem, a súlyerő nem tartozik ide, mert az nem az adott testre ható erő, hanem az adott test által kifejtett erő. Ezt a hibát is gyakran hallom, csak azért írom ki külön). vagyis ha azt akarom hogy a kocsim elinduljon, tehát legyen gyorsulása, egyenletet átrendezve (a=F/m) látszik, hogy a szükséges eredő erő a tömeggel lesz arányos és nem a súllyal (a tömeg van a képletben, a súly nincs benne).
Na ‘asszem jól kiveséztük a témát. 🙂
Ok, most kérlek meg arra hogy mutasd meg az előző kommentemben azt a szót hogy fogyasztás. Ki a f*szom beszélt fogyasztásról ember? Csak annyit írtam hogy ilyen autója biztos nincs, mert még nem forgalmazzák, a különbségek felsorolásával meg indokoltam a mondanivalóm (azt, hogy ilyen autója tuti nincs, mert ez meg ez nincs meg benne, ettől meg ettől más stb. stb. értelmezd úgy ahogy akarod). Ennyi. Hát neked ennyire nincs szövegértésed? Fiam te a tanáraid rémálma lehettél…
Itt ajánlom figyelmedbe a kommentemet, aztán próbálj meg rájönni mekkora baromságot akartál rámhúzni az előbb:
[url]http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/takarekosan_es_erosen_jovore_erkezik_az_uj_ford_mondeo-10271[/url]
De csak neked külön ideírom: egész eddigi életemben soha, de soha nem állítottam hogy ezek a kis turbosok keveset esznek. Remélem érthető voltam, ennél egyértelműbben nem tudom kifejezni magam. Ha még így sem sikerült felfognod akkor nem tudok segíteni rajtad.
„Én elhiszem, hogy egy ezres motor elkéri a 8-9 litert, csoda nincs, a súly nem tűnik el.”
Szerintem tömeget akartál írni, ugyanis a tehetetlenség mértéke a tömeg (a testre ható erő mozgásállapot-változást indukáló hatásával szembeni ellenállás), és nem pedig a súly.
Na peace 🙂
A kepet nem tom ki csinaltatta de az MK1es nem 188g/km-es hanem 166g/km.
Egyebkent en se vagyok oda a minimal motorkert amikbol a 2szammal nagyobb
motorok teljesitmenyet hozzak ki.
Apamnak volt 1.6os MK1es Mondeoja varosban 7-8al el volt a Foka nekem 8neha 9l
es ez a kornyezetkimelobb…
Miert nem tudnak sima 1.0ast 60-90le-val gyartani hozza konnyu bode
ugy mar valoban keveset enne,de hat a gerjesztett marketing hogy ez a jo a szep…
Te komolyan azt képzeled, hogy ezektől a szarságoktól majd 9 helyett 4-et fog fogyasztani, ember!!!!!! A marketingesek álma vagy! Érted élnek…..
Én elhiszem, hogy egy ezres motor elkéri a 8-9 litert, csoda nincs, a súly nem tűnik el.
Európai Unió 80/1268/EEC szerinti átlagfogyasztás, ahogy ember az életében nem fogja használni az autóját. Akkor lenne értelme, ha rendes életkörülményeket definiálnának, pl reggeli dugó majd országút és autópálya rendes kigyorsításokkal és fékezésekkel. Ez így nem mond semmit. Aztán, meg mindenki nyöszörög, ha 4 helyett 8 liter eszik és 120k km után meg cserés lesz a motor. ….
Downsizing… ez ilyen. Nem akarlak elszomorítani, de az 1,6t 2x ekkora hengerűrtartalmú 5hengeres turbós volvom elmegy 7l-rel és alatt is 90-110-nél benzinből és nem tartom fel a sort. Persze egy kolléga írta, hogy ez hülyeség, mert ő 8 alá nem tudta vinni, de erről nem én tehetek.
„a forgalmazása jövő év elején startol.”
Ezután te:
„Én egy ilyen autót vezetek”
AZTAK*RVA. Szerintem csak a motor ilyen, a váltó, gumik, az az aktív hűtőrács vagy mi a f*szom meg módosított fenéklemez hiányzik a tiedről nem?
Én egy ilyen autót vezetek, ezzel a motorral, gyári felszereltséggel, kerekekkel. 8-9 liter alá nem megy. volt autópálya, város, hétvégi kirándulás. a hétvégén az üres autóúton tempomattal 6. sebességben, 80km/h sebességgel, 1500-as fordulaton 6,5 liter. csók a Ford laboratóriumának!
Máté
Igen, de lényeges különbség, hogy a Lexus egy hybrid, a Ford Focus viszont egy sima benzines. Egyiket a másikkal nem érdemes összehasonlítani.
Jó lesz ez a Focus.
IS300h=CO2 kibocsátás, 99g/km/223Le