Mamba Green névre hallgat az új színárnyalat, amit kifejezetten az Enyaq Coupé iV RS verzióhoz kevertek ki
Ha kifogy az autónkból az üzemanyag, akkor alighanem heves lesz a szívverésünk (pláne ha megkapjuk az SMS-t, hogy üljünk át egy másikba). A tegnap délután debütált Skoda Enyaq Coupé iV kapcsán azonban a "No fuel. Just heartbeat." inkább arra utal, hogy
hagyományos üzemanyag és belső égésű motor nélkül is képes izgalmat, így heves szívverést okozni.
Az eddig ismert, tágas és akár prémium, de mindenképp jó minőségű belteret felvonultató
Enyaqnál lejtősebb farú Coupé iV méreteivel szinte egyezik. Azonos a hosszúság, a szélesség és a tengelytáv is, egyedül a magasság különbözik: néhány milliméterrel magasabb, így és az alapáron adott üvegtetővel érhették el, hogy a hátsó fejtér pont ugyanakkora, mint egy Combi Octaviában, az pedig köztudottan untig elegendő.
Milliméterre egyezik a hossza a meredekhátú Enyaqéval, a felnik 19-21, az RS-en 20-21 colosak lehetnek
Mivel az Enyaq Coupé iV nem lett hosszabb a "meredekhátúnál", továbbra is rövidebb, mint az Octavia. 4,65 méteres hosszához 2,765 méteres tengelytáv társul, csomagtere mindössze 15 literrel lett kisebb, 570 literes alapméretű. Természetesen itt is megvan a hátsó ülések dönthetősége, a csomagtér álpadlójával a sík raktérfelület és a láblendítéses, a Skoda nyelvén virtuális pedálos ajtónyitás. A Coupé egyik nagy újdonsága a Cd=0,234 légellenállási együttható, de említhető az elöl 15, hátul 10 mm-rel ültetett (a Sportline és az RS verziókhoz alapáras) sportfutómű, vagy a mindenképp járó dupla oldalüveges akusztikai szigetelés is. A legnagyobb újdonság persze nyilván az RS verzió, amit már az Enyaq bemutatásakor is belengetett a Skoda, ám míg a bázismodellből még nem rendelhető az említett csúcsverzió, a Coupé rögtön ezzel nyit: a gyártás első 6 hónapjában, azaz áprilistól októberig kizárólag RS verziók készülnek az Enyaq Coupéból. Ugyanott, ahol a nem kupé verziók is: Mladá Boleslavban - a Skoda központi üzeme az egyetlen Németországon kívüli hely, ahol MEB platformos modellek készülnek.
A világtó Crystal Face hűtőmaszk az RS esetén alapáras, az üvegtető az összes Enyaq Coupé iV esetén az
Hazánkba az Enyaq Coupé iV-ből idén 40 példány jut. Ennyire alighanem gond nélkül lesz vevő, hiszen tavaly úgy
fogyott kapott rendszámot 184 Enyaq iV, hogy egyrészt még nem is volt egész évben kapható, másrészt a VW konszernen belül épp a Skodát érinti leginkább fájóan a chiphiány. Már az sem titok, hogy a 40 példányból 18 az RS csúcsváltozat lesz. Ez egyebek mellett alapáron kapja az amúgy opciós, 131 LED-del világított "kristálymaszkot" és a LED mátrix adaptív fényszórót is, de természetesen az összes többi változat is elöl-hátul LED lámpás. Az RS hajtásláncilag a 80x, azaz az összkerekes és nagyobbik akkus csúcsverzión alapul, 220 kW-os (299 LE) csúcsteljesítménnyel és 460 Nm nyomatékkal, valamint 160 helyett 180 km/órás sebességlimittel, 6,5 másodperces 100-ra gyorsulással.
RS szokás szerint teljes szélességben futó hátsó prizmát hord az Enyaq Coupé csúcsverziója
Mivel az RS verzió leszorítóerőből is többet kap, a légellenállási együttható az esetében Cd=0,248, alapáron 20, opcióként 21 colos felniket hord, kizárólagos opcióként egy nagyon élénk Mamba Green színt, ami utasterében is visszaköszön. Miként az Enyaqnál már megismerhettük a Skoda új rendszerét, az utastér dizájncsomagokkal tehető egyedivé, ilyeneket az RS-hez is kidolgoztak: az RS Lounge felett kérhető az RS Suite is. Az utastér amúgy akár a Coupé, akár a Coupé RS esetén leginkább kárpitozásával különbözik az eddig megismertektől, az RS-be például karbonbetétek is jutnak, de mindenképp adott a 13 colos központi kijelző és az 5,3 colos digitális műszerblokk és persze a bőséges helykínálat is, opciós a virtuális valóság funkciós head-up display.
Balra egy szövetbelsős verzió, jobbra a bőrkárpitos RS, azon belül is RS Suite hangulatcsomaggal, meg persze karbonbetétekkel
Az RS sportosabb üléseket kap, fűtés az első és a hátsó ülésekbe egyaránt kerülhet, a kormánykerékhez is jár - a nagyobb akkus verzióknál alapáron
Hátsó- vagy összkerékhajtású, 180-265 lóerős lehet a nem RS Enyaq Coupé iV
Mivel a Coupé logikusan eleve az Enyaq felsőbb polcos verziója, az "50"-es alapverzió esetében nem elérhető, a kínálat a bruttó 62, nettó 58 kWh kapacitású akkus Enyaq Coupé iV 60 verzióval nyit, ennek a hátsó kerekeket hajtó villanymotorja 180 lóerős, nyomatéka ugyanúgy 310 Nm, mint a 80-as (nettó 77, bruttó 82 kWh-s akkus) verzió 204 lóerős villanymotorjának. Az első-hátsó motoros, azaz összkerékhajtású 80x összteljesítménye 195 kW (265 LE), nyomatéka 425 Nm. Már utóbbi is 7 másodperces 100-as sprintet tud, míg a 80-as viszont 8,7 másodperces értékével hajszálnyit (2 tizedmásodperccel) elmarad a sima Enyaqtól. A 80-as csúcsverzió WLTP hatótávja 545 kilométer. Jó hír, hogy a Coupé frissebb szoftverével erre több esély lehet, mint a korábbi tesztautóknál. A töltés AC-ról 11 kW-os, DC-ről akár 130 kW-os is lehet, amivel a 10-80%-os töltés 30 perc alatt is letudható.
Az RS mindenképp összkerékhajtású, első-hátsó villanymotorjával 220 kW-os (299 LE) összteljesítményű, 100 km/órára (megfelelő körülmények között) 6,5 másodperc alatt érhet
Az RS megkülönböztető jegyeiből kívülre és belülre is bőven jutott
A Coupé rendelhetősége - első körben az RS verziókkal - február második felében, március elején indulhat, a leggyorsabb vásárlók a nyár közepén kaphatják majd meg autójukat. Mivel tavaly az akkor még nem is egész évben kínált Enyaq iV úgy lett a 9. legnépszerűbb villanyautó, hogy csak olcsóbb modellek előzik, a Skoda joggal számít arra, hogy év végére, de jó eséllyel már a második félévre a 40 idei Coupéból sem lesz már eladatlan példány.
Elsőként az RS verziók érkeznek, a többi gyártása csak októberben indul