Bemutatták mind a három jövő évi WRC-t
Itt az új Citroën, Ford és Mini WRC
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Párizsi Autószalonon mutatták be mind a három 2011-re készült WRC-t. A Citroën véglegesnek tűnik, de a Ford és a Mini még változhat.
Egyszerre mutatkozott be mind a három 2011-re szánt WRC, a Párizsi Autószalon első napján. Nagy meglepetés nem érte a látogatókat és a szakmát sem, hiszen a Citroën DS3-ast és a Ford Fiestát már hónapok óta láthattuk a tesztpályákon, a Mini WRC videóival pedig az elmúlt hetekben volt tele az internet.
Mindhárom autó a 2011-es szabályok szerint készült, amelyek radikálisan eltérnek az ideitől. A jövőben minden WRC-t a jelenlegi Szuper–2000-es autókból kell kialakítani, ami többek között a WRC-k egyik legdrágább és legbonyolultabb alkatrészének, az aktívhajtásnak a végét jelenti. Az autókban elől és hátul is mechanikus differenciálmű dolgozik, míg középről teljesen kihagytál a difit.
Újdonság lesz az 1,6 turbó motor is. Mindhárom gyártó palettájában szerepelt olyan motor, amiből a versenyváltozatot ki lehetett alakítani. (A túraautó világbajnokságon szereplő Chevrolet-nak nem volt ilyen motorja, így ők az FIA által megadott paraméterű, furat/löket arányú erőforrásból indultak ki.)
Bár az FIA még mindig nem tette közzé, hogy miben fognak eltérni jövőre a Szuper–2000-es és WRC versenyautók, az a képeken is látható, hogy nagyobb hátsó szárny került a WRC-kre, illetve a motorjuk feltöltésénél is nagyobb, 2,5 bar turbónyomást engedélyeznek.
A Citroën és a Ford jövőre a szezonnyitón mutatkozik be, a Mini viszont csak a Szardínia Ralin, és várhatóan mindössze hat vb-futamon teljesít 2011-ben.
Szintén a kiállításon jelentették be, hogy az IRC tavalyi bajnoka, Kris Meeke lesz a Mini WRC egyik versenyzője.
Mindhárom autó a 2011-es szabályok szerint készült, amelyek radikálisan eltérnek az ideitől. A jövőben minden WRC-t a jelenlegi Szuper–2000-es autókból kell kialakítani, ami többek között a WRC-k egyik legdrágább és legbonyolultabb alkatrészének, az aktívhajtásnak a végét jelenti. Az autókban elől és hátul is mechanikus differenciálmű dolgozik, míg középről teljesen kihagytál a difit.
Újdonság lesz az 1,6 turbó motor is. Mindhárom gyártó palettájában szerepelt olyan motor, amiből a versenyváltozatot ki lehetett alakítani. (A túraautó világbajnokságon szereplő Chevrolet-nak nem volt ilyen motorja, így ők az FIA által megadott paraméterű, furat/löket arányú erőforrásból indultak ki.)
Bár az FIA még mindig nem tette közzé, hogy miben fognak eltérni jövőre a Szuper–2000-es és WRC versenyautók, az a képeken is látható, hogy nagyobb hátsó szárny került a WRC-kre, illetve a motorjuk feltöltésénél is nagyobb, 2,5 bar turbónyomást engedélyeznek.
A Citroën és a Ford jövőre a szezonnyitón mutatkozik be, a Mini viszont csak a Szardínia Ralin, és várhatóan mindössze hat vb-futamon teljesít 2011-ben.
Szintén a kiállításon jelentették be, hogy az IRC tavalyi bajnoka, Kris Meeke lesz a Mini WRC egyik versenyzője.