Rengeteg téren mutat újat a következő AMG SL, neve továbbra is a Sport és a Leicht szavakból tevődik össze, utóbbi németül könnyűt jelent
Megérkezett a legújabb generáció a Mercedes egyik legrégebbi modelljéből: az SL ugyanis már majd 70 éve velünk van. Az R232 kódnevű újonc nagyban eltér a 2012 óta futó elődjétől, gyakorlatilag minden megváltozott, még az alapvetés is: az új platform 2+2 személyes, ráadásul a technika is teljesen új. Mivel ez a GT Roadster utódja is egyben, innentől csak AMG-ként érkezik, a legújabb Mercedes dizájnnal, avagy a CLS-hez hasonló keskenyebb, modern lámpatestekkel és hűtőráccsal. Oldalt az S-osztályhoz hasonló, ajtóba süllyedő kilincseket találunk, a tetőn pedig fém helyett háromrétegű szövetet: körülbelül 21 kilót spóroltak a keménytető elhagyásával. Az üvegből készült fűthető szélvédő megmaradt, a tető pedig mindösszesen 15 másodperc alatt nyílik vagy csukódik 50 km/h sebességig.
Oldalról sokat változtak az arányok, hosszabb lett az utastér a 2+2 elrendezés miatt
Elöl és hátul modernebb és vadabb lett, utóbbit annak köszönheti, hogy innentől kizárólag AMG-ként lesz kapható a modell
Hátul a négy kipufogó és a 6 állású, csukott állapotban a csomagtérfedélbe simuló aktív légterelő teszi egyértelművé, hogy ez egy AMG modell. A Mercedes egyébként ezen felül egy extra aero csomaggal is árulni fogja az új SL-t, ha előre is kéne az aktív szárny, hátra pedig nagyobb diffúzort szeretnél.
Bent a legnagyobb újdonság a hátsó két szükségülés, de ez közel sem minden
Felszereltségi szinttől és választott opcióktól függ az ülések állításának módja és a beltér színvilága is, de a hatalmas MBUX képernyő alap
A beltérben a luxusautós anyagminőség mellett a legújabb, szintén az S-osztályból való állított, előre döntött MBUX infotainment rendszer teszi teljessé a Mercedes életérzést, a képernyő 11,9 colos. Ezt egészíti ki a 12,3 colos digitális műszeregység és a HUD is. Alapfelszereltség az első fejtámlákba épített fűtés, az pedig, hogy magát az AMG sportülést elektromosan, vagy manuálisan kelljen állítani, egyéni preferencia kérdése lesz: az előbbi opció a kényelmesebb változat, az utóbbi pedig az AMG Performance sportülés.
Egyelőre benzinmotorokkal lesz elérhető, de később egy bivalyerős hibrid is érkezik a kínálatba
Egy brutális erejű hibridhajtást is ígért a Mercedes, de erről még nincs infó, így jelenleg két motorról szólnak a hírek. Már az SL 55 sem gyenge, hiszen 469 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal tépi az aszfaltot, míg a vadabb SL 63 már 577 lóval és 800 Nm nyomatékkal szaggatja az utat a 9 sebességes, rajtprogramos automataváltón keresztül. Ehhez most először kap összkerékhajtást. A 4matic+ rendszer a folyamatosan hajtott hátsó kerekekhez tudja kapcsolni az első hajtást. A gyengébbik változathoz opció, az erősebbhez alapból jár az elektromos sperrdifi, ráadásul a hátsó kerekek is kormányzottak lesznek a jobb kanyarstabilitás érdekében.
A kizárólag vászontetővel elérhető modell árát még nem jelentették be a németek, de valószínűleg hamarosan ez is kiderül, 2022-ben már kapható lesz au új SL
Jobban néz ki mint a kifutó, de még mindig nem az igazi. Mintha összekutyulták volna az SL, a CL/S Kupé és az AMG V8 génjeit. Bizonyos szögből akár egy photoshoppolt 911 cabriónak is elhinném.
Vajon ez mind a három Merci modellt leváltja? Nem ismerem a modellek pontos árfekvését, de egy frissen bemutatott Mercit nem szoktak akciózni, és a fotók alapján még mindig dögösebbnek érzem a Lexus LC-t.
Nem aprózták el a csillagot az elején. Pizza méretű lett, maradhat?