Alig néhány napja számoltunk be róla, hogy
érkezik a következő Suzuki alapú Toyota, ám azt akkor még nem tudtuk, hogy az érintett modell Suzuki verziója nem más lesz, mint a Vitara elektromos utódja. Most viszont leleplezte a Suzuki is a saját újdonságát, ami a hazai piac számára rengeteg érdekes csemegét tartogat.
A 2023 elején Indiában, majd nagyjából fél év múlva Japánban is bemutatott Suzuki eVX koncepcióautó szériaváltozata e-Vitara néven Európát is meghódítja. A forgalmazás várhatóan 2025 nyarán kezdődik, a várható árak pedig egyelőre még nem nyilvánosak. A modern köntös alatt valóban felismerhetők a Vitara vonások, ám az elektromos változat a teljesen új Heartect-e padlólemezre épül. Az újdonságot teljes egészében Indiában fejlesztették, illetve információink szerint Indiában is gyártják majd az egész világnak.
Méretek terén a jelenlegi Vitaránál valamelyest nagyobb lesz az elektromos testvérmodell. Teljes hossza 4,28 méterre, tengelytávja 2,7 méterre, szélessége 1,8 méterre, magassága pedig 1,64 méterre várható. A különböző változatok össztömegén már egyértelműen látszik a villanyautó-hatás, ez az adat a hajtáslánctól és a felszereltségtől függően 1702 és 1899 kilogramm között mozog majd.
A beltérből végre búcsúzik a Vitara jelenlegi, meglehetősen idejét múlt műszerfala, ám a képek alapján az anyagminőség terén nem érdemes komoly előrelépést várni. Technológia terén azonban annál inkább: a műszerfalból kiemelkedő tabletként egy nagy közös műanyaglapba integrálják majd a két képernyőt, a kezelőszervek pedig meglehetősen futurisztikus frissítést kaptak.
A hajtáslánc alapja egy 49 kilowattórás, vagy egy nagyobb, 61 kilowattórás akkucsomag lehet, az előbbi mindenképpen egy, az utóbbi pedig akár két villanymotorral is párosítható. Az alapmodell 106 kilowattos, tehát 142 lóerős villanymotort kap az első tengelyre, míg a nagyobb akkus változat 128 kilowattos, azaz 171 lóerős erőforrásra épül. A forgatónyomaték mindkét esetben 189 newtonméter. A csúcsváltozat még egy 64 lóerős villanymotort kap hátra, így 181 lóerőre nő a rendszerteljesítmény, illetve 300 newtonméteres a maximális forgatónyomatéka.
De hogy került a kilincs az ablakba (már megint)?
Tökös, hogy be merik vállalni a Vitara nevet, de ez az autó nagyon aránytalan. A sok műanyagozás miatt olyan nagynak tűnik ez a tengelytáv…valószínűleg a gyári képeken sem véletlenül lőtték alulnézetből, hogy magasabbnak tűnjön, de mivel úgy sem megy vele senki terepre kicsit feleslgesnek érzem ezeket a rövid túlnyúlásokat. Azoktól az igló ablakoktól meg már ránézésre is elfog a klausztrofóbia.
S hát igen, a Balenón is a legemlékezetesebb dolog a pocsék gyártási minőség volt. Indiában lehet jót is gyártani ahogy azt a Royal Enfield bemutatja, de a Suzuki gyárba valószínűleg nem az igényesebb munkások kerülnek felvételre.
A munkásokon múlik valahol a minőség? Az katasztrófa lenne.