Ahogy az ASX, a Colt is egy népszerű Renault modell átcímkézésével jött létre: ezúttal
a Clio volt a kiindulási pont, erre került átrajzolt hűtőrács, a francia változatétól eltérő nappali menetfény, és persze Mitsubishi jelvények és feliratok.
Profilból nem igazán látszik a különbség a Clióhoz képest
A cél ezzel az autóval is az, hogy a Mitsubishi márkát fenntartsák Európában, annak ellenére, hogy a japán gyártó maga már nem fejleszt új típusokat a kontinens számára. Ezért gyakorlatilag a Clio török gyártósorán készítenek annyi Coltot, amennyire megrendelés jön. Ezért sem volt értelme komolyabb módosításokat végezni: így néhány műanyag elem cseréjével dönthetik el, hogy a végtermék Renault lesz-e, vagy Mitsubishi.
A Colt egyébként háromféle hajtással lesz elérhető: kétféle ezres háromhengeressel, amelyek közül a 67 lóerős turbó nélküli, a 91 lóerős turbófeltöltéses lesz. A csúcsmodellbe viszont hibrid hajtásrendszer kerül egy 1,6 literes négyhengeres benzinmotorral és két villanymotorral. Ez 143 lóerős csúcsteljesítményt ígér, és azt, hogy városi forgalomban az idő 80%-ában csak a villanymotorok hajtanak.
A japán ruhás modelleket szeptemberben kezdik gyártani Bursában, és még az ősz folyamán megkezdik a piaci bevezetést is Európa-szerte.
Szomorú, hogy az autóipar újabb modellel gyarapítja a fantáziátlan átcímkézések sorát. Az utóbbi 10 évben már reménykedni lehetett, hogy ezek a lusta szükségmegoldások végleg kihalnak a személyautós szegmensben, de úgy tűnik a Mitsubishinél már annyi ember sem maradt aki egy kormányközepet megtervezzen.