Bemutatták az Audi új Formula E versenyautóját
Új korszak kezdődik a Formula E versenysorozatban!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Audi a műszaki partnerével, a Schaeffler vállalattal közösen fejlesztette ki a versenyautó motor-generátor egységét.
Történelmi pillanatot élhetnek majd át a Formula E következő szezonjának nézői, ugyanis a december 15-én kezdődő bajnokság első versenyén egyetlen autóval teljesítik a távot a pilóták. Eddig ugyanis az akkumulátorok véges kapacitása miatt (a versenysorozat 2014-es elindítása óta) csak két autóval tudták csak teljesíteni a 45 perces futamokat.
Szaúd-Arábia fővárosának utcáin azonban elég lesz egyetlen autó egy versenyzőnek, hiszen az elmúlt évek során sokat fejlődött a technológia. Eleinte minden csapat egyenautókkal indult, ám szépen lassan a gyártók kezébe adtak bizonyos fejlesztési lehetőségeket. Jelenleg a sorozatban szereplő gyártók maguk fejleszthetik a motort, az invertert, a sebességváltót, a hátsó felfüggesztés elemeit és a szoftvereket, ám az autók többi része egyforma. Többek között a McLaren akkumulátoraiból nyerik az energiát, amelynek súlya 374 kilogramm. A lítiumion akkumulátor a pilótaülés és a hajtáslánc között kapott helyet, kapacitása 52 kWh, és 45 perc alatt lehet feltölteni.
Tavaly az Audi zsebelte be a gyártók bajnoki címét, így természetesen idén sem szeretnék alább adni. A siker érdekében a hajtáslánc elemeinek 95 százalékát újratervezték és a mérnökök tíz kilogrammot lefaragtak az autó tömegéből. A Formula E sorozat ötödik szezonjában az időmérők során megengedett legnagyobb motorteljesítmény 340 lóerő lesz, míg a verseny során ezt a teljesítményt 272 lóerőre korlátozzák. Újdonság még az úgynevezett aktivációs zóna, ahol a pilóta a pálya meghatározott szakaszára érkezve magasabb, 306 lóerős teljesítményű üzemmódra kapcsolhat. Természetesen a FanBoost segítségével a nézők továbbra is beleszólhatnak a verseny alakulásába, hiszen a legtöbb szavazatot kapó versenyző egy átmeneti, 340 lóerős teljesítménynövekedést kap. A Formula E sorozat versenyautóinak minimális tömege egyébként 900 kilogramm (pilótával együtt). Az elektromos versenyautó álló helyzetből 100 km/órás tempóra 3,1 másodperc alatt gyorsít fel, maximális sebessége pedig körülbelül 240 km/óra.
A szezon tehát Rijádban, az Ad Diriyah városrészben veszi kezdetét december 15-én, és 2019 júliusában ér véget a kétfutamos New York-i fináléval. A mezőny közben ellátogat Marokkóba, Mexikóba, Kínába, Olaszországba, Franciaországba, Monacóba és Németországba is.