A világ egyik legdrágább autójaként mutatkozott be az Alfa Romeo 33 Stradale
A 33-as szám bűvöletében mutatta be az olasz márka a 33 Stradale szupersportautóját, amely méltó emléket állít a nagy elődnek, amit 1967-ben adtak a világnak. Első ránézésre akár azt is hozzá lehetne vágni a gyártóhoz, hogy ez csupán egy új köntösbe öltöztetett változata az 56 évvel ezelőtti modellnek, de közelebbről megnézve látni, hogy nem véletlenül dolgozott két évet a 49 mérnökből álló csapat a szupersportautón.
Az elődhöz hűen az újkori 33 Stradale is felfelé nyíló ajtókkal rendelkezik
Az Alfa új csúcsgépe 4,6 méter hosszú, 2 méter széles, 1,2 méter magas, a tengelytávja pedig kereken 2,7 méter
A "nagy előd" 33 Stradale 56 évvel ezelőttről, 1967-ből
Számos részletet átvettek az elődtől
A történelem modern köntösben
Tény, megszólalásig hasonlít a történelmi elődre, mégis sokkal modernebb, letisztultabb, és hivalkodóbb. A hatalmas lámpatestek az újkori Stradale esetében is adottak, azonban a kor szellemének megfelelően LED fényszórók világítják meg a sofőr előtt az utat. Lévén Alfa Romeo, az ikonikus hűtőmaszk erről a modellről sem maradhatott le, ahogyan a négylevelű lóhere sem, amely az autó több pontján is ott virít.
A felnik is az Alfa Romeo ikonikus megjelenését kapták
Mutatós lámpatestek elöl és hátul
A 33 Stradale hátsó részén is gyönyörű vonalakat rajzoltak a lámpatesteknek, ahogyan a diffúzor is hozzátesz az autó szépségéhez,a négy kipufogó pedig csak hab a tortán, de ezt nem mindegyik Stradale modell kapja meg, hiszen kétféle hajtáslánccal is készül a szupersportautó.
Nem véletlenül virít rendszám a 33 Stradale hátulján, ugyanis az olaszok szuperautója közúti járműként is használható
Az utastérben is a minimalista megvalósításra törekedtek az olasz márka szakemberei. A belső tér egyszerre idézi a versenyautók cockpitjét, és a repülőgépek pilótafülkéjét, az Alfa szakemberei szerint szándékosan. Utóbbira nagyban hajaz a tetőre pakolt kapcsolók tömkelege, valamint a középkonzolon lévő kezelőszervek is inkább a repülőket idézik, mintsem a hagyományos autókat. A klasszikus versenygépeket is megidézi az Alfa a 33 Stradale utasterében, hiszen a kormányra szándékosan nem pakoltak gombokat. Természetesen a jelen is megjelenik a szuperautó belsejében, de csak módjával, hiszen az óracsoport is csupán félig digitális, a kilométeróra és a fordulatszámmérő teljesen analóg.
Akár egy repülőgép kezelőszervei is lehetnének
A lényegi részeknél a hagyományokat részesítették előnyben, például az analóg órákkal, és a gomb nélküli kormánnyal
A műszerfalról lehagyták a multimédiás kijelzőt
Egy szupersportautó azonban mit sem ér a nevéhez méltó hajtáslánc nélkül. Az Alfa Romeo nem aprózta el, rögtön két bivalyerős konstrukciót is bemutatott a 33 Stradale modellhez. A belsőégésű variáns egy V6-os, ikerturbós változat 620 lóerős teljesítménnyel, és egy nyolcsebességes automata váltóval, mely kizárólag a hátsó kereken adja le a teljesítményt. A végsebessége stílszerűen 333 km/óra, a százas sprintet pedig álló helyzetből kevesebb mint 3 másodperc alatt tudja. A V6-os motorral szerelt változat össztömege csupán 1500 kilogramm.
Ügyesen rejtették el a kipufogó "helyét" az elektromos variánson
A másik opció már a jövőbe mutat, ugyanis egy három villanymotorral szerelt verzió az alternatíva, ha a szerencsés vásárló emissziómentesen szeretne villogni. Papíron erősebb mint a hathengeres változat, kerek 750 lóerő, a hatótávja a WLTP ciklus szerint 450 kilométer környéke. Az Alfa Romeo szakemberei szerint a villanymotorok által hajtott 33 Stradale már 2,5 másodperc alatt képes százra gyorsulni, viszont a végsebessége "csupán" 310 km/óra.
Az elektromos változat jóval nehezebb, mint a V6-ossal szerelt, hiszen 2100 kilogrammot nyom
Hivatalosan egyelőre 10 belsőégésű, és 2 elektromos változatot erősítettek meg az olaszok. Összesen 33 készül a szuperautóból, ezek mindegyike elkelt a 2022-es Formula-1-es Olasz Nagydíj után, ugyanis az olaszok a hazai versenyük után egy zártkörű eseményen prezentálták az általuk kiválasztott potenciális vevőknek a vázlatokat, akik azonnal lecsaptak a nem mindennapi Alfa Romeóra. Az első példányt 2024. december 17-én adják át az első szerencsés tulajdonosnak, az utolsó 33 Stradale modellt pedig valamikor 2026-ban szállítják majd le. Az hírek szerint a szupersportautó 2,1 millió dollárt, vagyis bő 750 millió forintot kóstál, ezzel a világ 40 legdrágább új autója közé tartozik a Stradale, és mondani sem kell, minden idők legdrágább Alfa Romeója.
Mint a legtöbb szupersportautó, úgy a 33 Stradale is vaskos árcédulával bír, ráadásul már szűk egy éve az összes elkelt