Bemutatták a Range Rover Velar kisöccsét
Luxus SUV városlakóknak az új Evoque, ám ha kell, a sárból is kihoz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két évvel az első kémfotók feltűnése után megérkezett az új Range Rover Evoque.
Habár a nagyközönség csak a Los Angeles-i Autószalonon találkozhat vele élőben először, egy londoni rendezvényen már megmutatták az új Range Rover Evoque szabadidő-autót. Talán a legnagyobb meglepetés, hogy bővült az ajtók száma. A jellegzetes Evoque dizájn megmaradt a hátrafelé keskenyedő üvegfelületekkel, viszont háromajtósból ötajtóssá fejlődött az autó. Mindezt úgy, hogy az autó hosszúsága nem nőtt.
Bár az Evoque nem lett nagyobb a korábbinál, a 4,37 méter hosszú autóban mégis nagyobb lábtér jut a hátsó utasoknak és a csomagtér mérete is nőtt, alaphelyzetben már 591 litert kínál. A külső dizájn nagyon erősen emlékeztet a Range Rover Velaron látottra, amelynek eredménye az elődnél még sportosabb karakter. Az alapfelszerelésként kínált a LED-es fényszórók burájának vonala szinte egy az egyben a Velarét másolja, csak egy kissé keskenyebb, ahogy hátul is nagyon hasonló a lámpák rajzolata. Az őket összekötő fekete betét szélesebbnek láttatja az autót, a formatervezők ügyesen próbálták elrejteni a tényt, hogy valójában nem nagyon nőttek a külső méretek.
A műszerfal szintén a Velarból lehet ismerős. Ugyanúgy érintőképernyő található a középkonzolon, amely alaphelyzetben a műszerfalba lapul, de meredekebb szögben is állhat. Ezen a kijelzőn jelenik meg a ClearSight Ground View rendszer képe, amely megmutatja azokat a terepakadályokat a vezetőnek, amit már kitakar a látómezejéből az autó orra. Emellett alapfelszerelés a digitális műszerpult, de olyan érdekes extrákkal is bővülhet a lista, mint a hátul elhelyezett kamera képét közvetítő belső tükör. Ennek köszönhetően a vezető akkor is kilát hátra, ha hárman ülnek a hátsó sorban.
Elsőként az Ingenium néven futó négyhengeres motorokkal lesz kapható az Evoque. A dízel 150, 180 vagy 240 lóerős, a benzines pedig 200, 249 vagy 300 lóerős változatban szerepe a palettán. Az alapkivitel hatfokozatú, manuális sebességváltót és elsőkerék-meghajtást kap, míg a többi modell kilencfokozatú, automatikus sebességváltót és összkerékhajtást. Később érkezik egy 48 voltos könnyű-hibrid is négyhengeres, 1,5 literes turbós benzinmotorral és egy villanymotor párosával, 296 lóerős rendszerteljesítménnyel, illetve 11,3 kWh-ás lítium-ionos akkucsomaggal.
Végül érdemes még megemlíteni, hogy a márkához méltóan az autó terepjáró képességeit is továbbfejlesztették a mérnökök. A gázlómélység 600 milliméterre nőt, a Terrain Response 2 nevű üzemmódválasztó rendszer pedig az eddigi négy lehetőség, név szerint a komfort, a homok, a fű-kavics-hó és a sár mellé egy Auto módot is kínál. A márkakereskedésekbe csak jövőre jut el az új Evoque, az árazásáról pedig februárban érkeznek majd a pontos információk.