Bemutatták a Jaguar Tesla-verő elektromos típusát!
Megérkezett a Jaguar I-PACE
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Brit humorral fűszerezve mutatták be Grazban a Jaguar első teljesen elektromos autóját. A szórakoztató műsor keretei között a nézők láthatták, amint az első modell legördül a futószalagról a világ egyik legfejlettebb villanyautó-gyártó létesítményében.
Manapság már semmi meglepő nincs abban, hogy a Jaguar az első elektromos autóját SUV-köntösbe csomagolta. Igaz, a szabadidő-autók kasztján belül is a kupékra emlékeztető formát rajzoltak neki. Természetesen ez – és a hűtőrács aktív lamellái - a közegellenállási együttható csökkentésében is szerepet játszanak. Végeredményként az I-PACE Cw értéke mindössze 0,29!
A sportos külső tágas utasteret rejt. A hátsó lábtér 890 milliméter, ráadásul a kardántengely elhagyásával a kardánalagút helyén is tárolórekeszt alakítottak ki a tervezők, amely 10,5 liternyi holmit képes elnyelni. A hátsó ülések alatt pedig táblagépeknek, illetve laptopoknak alkalmas tárolóhely található. A csomagtartó mérete alaphelyzetben 656 literes, ám a hátsó ülések elfektetésével 1453 literre nő az űrmérete.
Az I-PACE-hez jár először a Touch Pro Duo infotainment rendszert, amelynek kijelzőjén az „előre gondolkodó” navigációs rendszer adatai is megjelennek. Ez a navigáció képes elemezni a célállomáshoz vezető útvonal domborzati adatait, illetve a korábbi utak során szerzett tapasztalatokat. Ennek köszönhetően személyre szabott útvonalat mutat a vezetőnek, amely garantálja, hogy véletlenül se fogyjon el az energia az autóból menet közben.
Az I-PACE haladásáról két villanymotor gondoskodik 400 lóerő összteljesítménnyel, amelyhez 696 Nm forgatónyomaték társul. Mindez az összkerékhajtással kiegészülve valóban sportautós menetteljesítményeket eredményez. Egy kis „képzavarral" élve gepárdi képességekre tett szert a Jaguar, hiszen 4,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre. Az energia tárolásáról a 432 cellából álló, 90 kWh kapacitású, lítium-ion akkucsomag gondoskodik. A hatótávolságot 480 kilométerre ígérik, míg a teljes töltési időt körülbelül 10 órára, váltóáramú otthoni fali töltődobozzal. Ám gyorstöltővel 40 perc alatt 80 százalékig feltölthető az akkupakk.
Az I-PACE már itthon is megrendelhető S, SE és HSE felszereltségi szintekkel, valamint limitált First Edition kivitelben is. Érdekességként a Tesla Model X kihívójaként egy videót is forgattak a bemutatóra készülve az I-PACE-szel. A Jaguar újdonságát a márka Formula E versenyzője, Mitch Evans vezette, míg a Teslában az IndyCar bajnok, Tony Kanaan ült, miközben a mexikóvárosi pályán mérték össze a tudásukat. Ki nyert végül? Az alábbi videóból kiderül!