A BMW ismét egy radikális formatervet villantott, a méretes vesék mögött most is komoly technológiát találunk
A veséket már megszoktuk, most a lámpatestek formája az igazán rendhagyó
Hatalmas, világító vesékkel és osztott első lámpákkal, valamint kívül-belül Swarovski kristályokkal és elegáns fényjátékkal érkezik a BMW új zászlóshajója, a hetedik generációs hetes sorozat. A küllemet természetesen hihetetlen extrák és a vártnál is erősebb hajtásopciók koronázzák meg, Európában pedig először kizárólag a csúcsmodell, avagy a tisztán elektromos i7 kerül bevezetésre.
5,4 méteres hosszához 3,22 méteres tengelytáv társul, a tradicionális hosszított szedán sziluett változatlan
1,95 méteres szélessége és 1,54 méteres magassága elölről és hátulról is arányossá teszi, ám a túlméretezett BMW jellegzetességeket ismét szokni kell
Az új 7-es sorozat kizárólag hosszított, 3,215 méteres tengelytávval készül majd, ami 5 milliméterrel több, mint az előző generáció esetében. Az új hetes összességében 13 centivel hosszabb, 5 centivel szélesebb és 5 centivel magasabb az elődjénél, hatalmas méreteit az alapáron is 19 colos, extraként pedig akár 21 colos felnik próbálják titkolni. A modern extrák már kint elkezdődnek, az ajtók ugyanis felárért teljesen önműködően nyílnak, és az autó sok más részletével együtt okostelefonról is vezérelhetők.
A műszerfal a legújabb generációs BMW modellek dizájnját követi az ívelt kijelzővel, ám ezen felül is tartogat újdonságokat
Az ülésállítást és a fedélzeti rendszer vezérlését is kristályokkal kell vezérelni
Bent a vezető felé forduló műszerfal-elrendezést a BMW Ívelt Kijelzője értelmezi újra, ez egy 12,3 colos digitális műszeregységből és egy 14,9 colos központi érintőképernyőből áll. Alatta a hangulatvilágítást a klímavezérlővel ötvöző
BMW Interactive Bar a műszerfal teljes szélességét felöleli, ebbe rejtették a szellőzőrostélyokat is. Alapfelszereltség a kategória legnagyobb fix panoráma üvegtetője és a négyzónás automata klíma, extraként pedig a méretes tetőablak LED világítást kap és még a könyöktámaszok is fűthetők. Ezen kényelmi funkciókat akár a sofőr is élvezheti, hiszen az új hetes harmadik szintű önvezetésre is képes, amellyel hosszabb időre is elengedhető a kormány bizonyos körülmények közt.
Az igazi élményt mégis hátul kell keresni, a hatalmas panorámatető fényt és hangulatot ad a kabinnak, a kartámasz elé helyezett érintőképernyőkkel pedig bármi vezérelhetővé válik karnyújtás nélkül is
A csúcs mégis a BMW Theatre Screen, amelyet a Bowers & Wilkins surround hifivel kombinálva igazi moziélményt kaphatnak az utasok
A főszerep viszont továbbra is a jobb hátsó ülésben utazó díszvendégé, számára a háttámlát hátra, az első ülést pedig automatikusan előredöntve az eddiginél is tágasabb és kényelmesebb pihenőhely alakítható ki. Ehhez társul a 31,3 colos BMW Theatre Screen, avagy a hátsó sornak moziélményt nyújtó, tetőkárpitból lenyíló, 8K felbontású érintőképernyő. A Bowers & Wilkins surround hangcuccal párosítva még teljesebb lehet az összkép, ez a fejtámlákba épített hangszórók mellett akár az ülésekbe épített kiegészítő funkciókkal is kérhető.
Hátulról is különleges és tekintélyt parancsoló a dizájn, nem áll be a sorba az új hetes
Az új BMW 7-es sorozat értékesítése 2022 novemberében kezdődik, az egyes piacokon eltérő modellekkel. A BMW i7 xDrive60 változata világszerte elérhetővé válik, ám az Egyesült Államokban, Kínában és egyéb
"benzinbarát" régiókban a hat- és nyolchengeres modellváltozatok is megrendelhetők lesznek. Európának sem kell csüggednie, az új BMW 7-es sorozat palettája nem sokkal az i7 bevezetése után egy dízelmotorral, majd 2023 elején világszerte plug-in hibrid hajtásláncokkal is bővül. Utolsóként érkezik az azonos műszaki alapokra épített biztonsági luxusautó egy későbbi, még nem tisztázott időpontban.
Később konnektoros hibridként, sőt, dízelként is érkezik majd Európába
A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 xDrive60 két villanymotorjával 544 lóerős rendszerteljesítményre képes, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtásnak hála állóhelyzetből 100 km/órás sebességre 4,9 másodperc alatt ér, végsebessége pedig 240 km/h. Erre tesz rá még egy lapáttal az M70 xDrive modell, ami még erősebb lesz, a pontos adatokra még várni kell. Annyi biztos, hogy az elektromos modellek 101,7 kWh kapacitású akkucsomagjukkal legalább 590 kilométer hatótávra lesznek képesek. A hazai slágermodell valószínűleg mégis a 740d xDrive változat lesz, amely egy 300 lóerős lágyhibrid dízellel ígér akár 5,9 literes átlagfogyasztást.
Már idén novemberben megkezdik az újdonság értékesítését, az árak még nem ismertek